– Να ενταχθεί το σύνολο της Καβάλας στο δίκτυο φυσικού αερίου, που θα κατασκευαστεί μετά το 2017 στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, το θεωρούμε κομμάτι δύσκολο, λόγω του ανάγλυφου της πόλης. Ίσως, το πρόβλημα αυτό ξεπεραστεί με τη νέα τεχνολογία, που ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, η οποία αντικαθιστά τους αγωγούς.
– Σίγουρα, όμως, πρέπει να ενταχθεί το Περιγιάλι, το οποίο αφού τελειώσει η υπόθεση με το σχέδιο πόλεως, θα γίνει η νέα «ΔΕΠΟΣ» της Καβάλας. Η περιοχή είναι επίπεδη και τις επόμενες δεκαετίες θα υπάρξει εκεί μεγάλη οικιστική ανάπτυξη.
– Από και πέρα, εφόσον το εγχείρημα πετύχει στις έξι πόλεις (Καβάλα, Δράμα, Ξάνθη, Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη, Ορεστιάδα), δεν αποκλείεται η Δ.ΕΠ.Α. να επεκτείνει το δίκτυο και σε άλλες περιοχές και γιατί όχι, να καλύψει όλη την επικράτεια της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης.
– Το να βοηθήσει ο Δήμος Καβάλας στην προσπάθεια ανεύρεσης πόρων για την πραγματοποίηση του έργου, όπως ζητάει η παράταξη «Ο Τόπος της Ζωής μας», νομίζουμε ότι ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας ξεκαθάρισε πως η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη και μάλιστα τριμερής (Δ.ΕΠ.Α., Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, διατραπεζική αγορά). Αυτό, επεσήμανε, αποτελεί ένα από τα καινοτόμα σημεία του έργου.
– Θα επανέλθουμε στο έργο ανάπλασης που εκτελείται στην οδό Πιπίνου, στην παλιά πόλη της Καβάλας, διότι διαβάσαμε σε (νέο) άρθρο του συντοπίτη, διπλωματούχου μηχανολόγου μηχανικού, Χρυσόστομου Κοσμίδη, ο οποίος είναι, προφανώς, κάτοικος της περιοχής, ότι: «Όταν με μαθηματική ακρίβεια επέμβει η Δικαιοσύνη, θα πρέπει να κατασχεθούν οι περιουσίες όλων αυτών που συνέργησαν, από αμέλεια, ή από πρόθεση, σ’ αυτή την απάτη απέναντι στα ευρωπαϊκά προγράμματα, ώστε να πληρωθούν οι δαπάνες από τις τσέπες τους και όχι από τους φορολογούμενους δημότες. Ο κάθε ανίκανος, ή κατεργάρης, θα πρέπει να κάτσει στον πάγκο του».
– Καταρχάς, η Ευρωπαϊκή Ένωση ζητάει τα χρήματα πίσω όταν ένα έργο δεν εκτελεστεί, ή γίνει χωρίς να ληφθεί υπόψη η εγκεκριμένη μελέτη. Επομένως, το δικαστήριο δεν μπορεί να καταδικάσει κάποιον που εφάρμοσε μία εγκεκριμένη μελέτη, επειδή το αποτέλεσμα δεν ικανοποιεί την αισθητική κάποιων πολιτών.
– Επίσης, η Δικαιοσύνη θα επέμβει μόνο αν γίνει καταγγελία για κακή εκτέλεση του έργου. Ο εργολάβος, όμως, εκτελεί μία εγκεκριμένη μελέτη.
– Επομένως, δεν υπάρχει κάτι νομικά επιλήψιμο. Υπάρχει, ωστόσο, ηθικό ζήτημα, διότι ο σχεδιαστής του έργου, αυτός που συνέταξε την μελέτη δηλαδή, δεν λειτούργησε αυτόβουλα, αλλά πήρε κατευθύνσεις από τη δημοτική αρχή για τον σχεδιασμό.
– Επειδή το έργο συνδέεται με την ανακατασκευή, γιατί περί ανακατασκευής πρόκειται, του (υποτίθεται) διατηρητέου μνημείου του μεντρεσέ στην απέναντι πλευρά της οδού Πιπίνου, όσο προχωράει κι αυτό το έργο, τόσο γίνεται ξεκάθαρο πως ο στόχος δεν ήταν η διάσωση του μνημείου!

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Το έργο της ”ανάπλασης” της Πιπίνου έχει πολλές παρανομίες, διότι παραβιάζεται το ρυμοτομικό σχέδιο της οδού , η οποία βρίσκεται σε οικισμό προϋφιστάμενο του 1923, όπου απαγορεύεται οποιαδήποτε τροποποίηση έστω και κατά ένα εκατοστό του μέτρου. Εδώ καταργείται ολόκληρη Πάροδος για να στηθούν βάθρα που εξυπηρετούν αποκλειστικά μια καφετέρια. Δηλαδή σκάνδαλο ολκής, που αν πάει στον αρμόδιο επίτροπο της ΕΕ θα τρέχουν και δεν θα φτάνουν. Δεν ξέρω ποιος και υπό ποίες συνθήκες ενέκρινε την μελέτη. Όταν όμως διαπίστωσα τις παρανομίες στα σχέδια και επί Σιμιτσή και επί Τσανάκα, τις παραδέχτηκαν και είπαν ότι θα τις διορθώσουν. Αλλά τίποτα δεν έγινε. Η παρανομία είναι παρανομία, ακόμα και αν έχει εγκριθεί η μελέτη. Απλούστατα ο εισαγγελέας θα κρίνει ποιος και γιατί προώθησε μια τέτοια μελέτη, και γιατί εφ’ όσον αντιλήφθηκαν ότι βρίθει παρανομιών επέμεναν στην εφαρμογή της. Αποκλειστικά για την απορρόφηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ. Σε ποιον κανόνα Δικαίου υπακούει αυτή η τακτική; Ο μόνος που δεν φταίει είναι ο εργολάβος, ο οποίος εκτελεί κατά γράμμα τις εντολές της Δημαρχίας. Με μια επίσκεψη στον χώρο τόσο της Πιπίνου όσο και του Μεντρεσέ θα καταλάβετε ότι έχουν πέσει περισσότερα μπετά, (χώρια τα τεράστια υπόγεια πέδιλα) , από όσα έριξε ο Μεταξάς στο Οχυρό Ρούπελ. Και αυτά τα μπετά κατέστρεψαν όλο το παραδοσιακό αυτό κομμάτι πίσω από τις Καμάρες.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ