Να επιτρέπεται η ελεύθερη είσοδος σε όλους τους μαθητές και όχι μόνο του Δημοτικού Ωδείου Καβάλας και να μειωθεί η τιμή του εισιτηρίου, ζητάει ο καθηγητής μουσικής και καλλιτεχνικός διευθυντής του Ωδείου «Νεάπολις», Κωνσταντίνος Χίζαρης, από τους διοργανωτές των καλοκαιρινών συναυλιών στο φρούριο, στο φάρο και στο «Ιμαρέτ». Στο σχόλιο που απέστειλε αναφέρει τα εξής: «Επιστρέφοντας από διακοπές (επί ελληνικού εδάφους), θέλοντας και μη, συνειδητά και υποσυνείδητα, κάνεις κάποιες συγκρίσεις των διαφόρων τόπων που βλέπεις με τη γενέτειρα πόλη σου. Αυτές οι συγκρίσεις, μπορεί να αφορούν τις φυσικές ομορφιές (βουνό, θάλασσα, κ.λπ.), αλλά και τα έργα υποδομής και τις δράσεις που αναπτύσσουν οι άνθρωποι εκεί, στον τόπο τους ο καθένας.
Αυτό είναι καλό από κάθε άποψη, αφενός εκτιμάς τα καλά στοιχεία που διαθέτει η πόλη σου (και δεν γκρινιάζεις όλη την ώρα σαν μίζερος), αφετέρου διαπιστώνεις και κάποια άλλα, που μπορούν να διορθωθούν. Όλα αυτά, πάντα, πρέπει να γίνονται σε ένα καλοπροαίρετο πνεύμα. Το τέλειο μέρος δεν υπάρχει (άλλωστε ο καθένας άλλα θέλει), αλλά και οι εκάστοτε διοικούντες δικαιούνται να κάνουν και κανένα «λαθάκι», καθώς είναι κι αυτοί άνθρωποι…
Η Καβάλα μας, λοιπόν, το έχει «τερματίσει», όσον αφορά τις πολιτιστικές και αθλητικές δραστηριότητες και happenings. Απίστευτη δραστηριότητα σ’ αυτούς τους τομείς και για όλα τα γούστα. Και για να μπω στο ζουμί του σχολίου αυτού, σερφάροντας στο διαδίκτυο, έπεσα στο παρακάτω άρθρο: http://www.kavala-portal.gr/protaseis/events/item/10243-mousiko-kalokairi-2017-apo-to-dimotiko-odeio-kavalas. Έχω, λοιπόν, να παρατηρήσω τα εξής:
Μπράβο στον Δήμο Καβάλας, γι’ άλλη μια φορά, που μέσω του Δημοτικού Ωδείου Καβάλας, το οποίο άλλωστε χρηματοδοτεί και στηρίζει οικονομικά, εμπλουτίζει την ήδη πλούσια καλοκαιρινή πολιτιστική ατζέντα με συναυλίες κλασικής μουσικής. Άλλωστε, μόνο έτσι καταλαβαίνω εγώ τη μόνιμη χρηματοδότηση του Δημοτικού Ωδείου από τον Δήμο.
Αφενός να μπορεί να διοργανώνει συναυλίες με εξωτερικούς καλεσμένους, με κόστος ελάχιστο, ή μηδαμινό, για τους Καβαλιώτες, αφετέρου να δίνει τη δυνατότητα σε οικονομικά αδύναμες ομάδες της πόλης μας (π.χ. πολύτεκνους), να σπουδάσουν τα παιδιά τους μουσική σ’ αυτό με ελάχιστα, ή και μηδαμινά, δίδακτρα. Πράγματα που γίνονται. Μέχρι εδώ καλά. Πολύ καλά.
Παρατηρώ στο άρθρο, ότι το πρόσωπο είναι α’ ενικού και το μάτι μου πέφτει, θέλοντας και μη, στο τέλος (αφού φυσικά έχω διαβάσει όλο το άρθρο). Δωρεάν για τους μαθητές του Δημοτικού Ωδείου! Σωστό! Με τα άλλα παιδιά και τους μαθητές της πόλης μας τί γίνεται; Οι γονείς εκείνων των παιδιών δεν είναι δημότες Καβάλας; Δεν πληρώνουν δημοτικά τέλη; Τι σόι διαχωρισμός είναι αυτός, που στερείται κάθε λογικής, αλλά και ηθικής;
Εκτός κι αν οι γονείς αυτών των παιδιών πληρώνουν στον Δήμο Καβάλας κάποιο ειδικό… χαράτσι και δεν το ξέρουμε. Αστεία πράγματα, αλλά και τραγικά… (μην μπερδεύεστε με τα δίδακτρα, αυτά είναι γι’ άλλο σκοπό).
Πρωτίστως, ως Καβαλιώτης, θεωρώ αυτό το διαχωρισμό επιεικώς απαράδεκτο και δείχνει μία εντελώς λανθασμένη νοοτροπία, που δεν συνάδει με το σκεπτικό, ότι ο πολιτισμός είναι ένα είδος πρώτης ανάγκης και πρέπει όλοι να έχουν πρόσβαση σ’ αυτό.
Δευτερευόντως, ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Ωδείου «Νεάπολις», έχω να προσθέσω και το εξής: Πριν ένα χρόνο, περίπου, το Ωδείο «Νεάπολις» είχε φέρει τον Καβαλιώτη κορυφαίο βιολιστή, Ιάσονα Κεραμίδη (πρώτο βιολί στη φιλαρμονική του Μονάχου), με συνοδό στο πιάνο την πολύ αξιόλογη Καρλότα Αμάντο από την Πορτογαλία. Εισιτήριο 5 ευρώ (και όχι 10, ούτε 15)! Τα παιδιά και οι μαθητές ΟΛΟΙ δωρεάν (ανεξαρτήτως από που προέρχονται)! Αυτή είναι η σωστή στάση κύριοι, αν κι εδώ που τα λέμε, ένα ιδιωτικό Ωδείο θα είχε κάθε δικαίωμα (δεδομένης της μηδενικής χρηματοδότησης από οπουδήποτε), να ζητήσει χρηματικό αντίτιμο απ’ όλους! Αυτά τα ολίγα, λοιπόν, και ελπίζω κάποιες… αρρωστημένες νοοτροπίες, να αλλάξουν στην όμορφη πόλη μας…».