Από τον συνδυασμό «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία» της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, με επικεφαλής τον Κώστα Κατσιμίγα, απεστάλη το ακόλουθο δελτίο Τύπου: «Έξι μήνες έχουν περάσει από τις καταστροφικές πλημμύρες της Θάσου κι ακόμα δεν έχει προχωρήσει κανένα έργο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης στο στάδιο της υλοποίησης. Λίγο η έλλειψη προσωπικού στις περιφερειακές Υπηρεσίες, λίγο ο κορονοϊός και περισσότερο απ’ όλα, η αδεξιότητα(;) της διοίκησης, δεν έχουν επιτρέψει, έως σήμερα, να προχωρήσει στο στάδιο της υλοποίησης κανένα από τα τρία έργα που έχουν προγραμματιστεί για την αποκατάσταση των ζημιών και προωθήθηκαν με τη διαδικασία του κατεπείγοντος κατά τον τρόπο ανάθεσής τους. Αναλυτικά:

1) Αρχικά, η διοίκηση επέλεξε να προχωρήσει στην «μίσθωση μηχανημάτων έργου για την επείγουσα αντιμετώπιση πλημμυρών στη νήσο Θάσο», μία παροχή υπηρεσίας, συνολικά, 328.000€ με τη διαδικασία της «διαπραγμάτευσης», χωρίς τη λήψη προσφορών μέσω δημοσίευσης. Μοίρασε τις εργασίες σε τοπικούς εργολάβους, έστω κι αν οι εργασίες αυτές ήταν αόριστες και τον Γενάρη του 2020, έλαβε το «πράσινο φως» από την οικονομική επιτροπή. Η τελευταία ενέκρινε τον Μάρτιο τη «διαπραγμάτευση» και αναμένεται η υπογραφή των συμβάσεων, για να αρχίσουν οι τσάπες που θα καθαρίσουν τους οχετούς. Η συγκεκριμένη παροχή υπηρεσίας εντάχθηκε στην τροποποίηση του προγράμματος δράσης της Περιφέρειας τον Φεβρουάριο που μας πέρασε. Οι αστοχίες της διοίκησης και η επιμονή της να μη φέρει για συζήτηση στο περιφερειακό συμβούλιο, εγκαίρως, τον μήνα Μάρτιο, ένα νέο ανανεωμένο πρόγραμμα δράσης (γιατί η αρχική του έγκριση έπασχε νομικά) με ενσωματωμένες τις τροποποιήσεις του Φεβρουαρίου, πρακτικά σημαίνει ότι, οι εργολάβοι που θα κληθούν να εργαστούν, δεν θα ξέρουν πότε και εάν θα πληρωθούν για τη δουλειά τους, για μία υπηρεσία που είναι ενταγμένη σε ένα πρόγραμμα δράσης που είναι στον …αέρα!

2) Το επόμενο έργο που ανέσυρε, κυριολεκτικά, η διοίκηση από τα κιτάπια της, ήταν η υπηρεσία «Καθαρισμός και άρση καταπτώσεων ρεμάτων, τάφρων και οχετών Π.Ε. Θάσου», προϋπολογισμού 90.000€. Πρόκειται για έργο αντιπλημμυρικής προστασίας, που πρωτοαποφασίστηκε για την αντιμετώπιση των συνεπειών των πυρκαγιών του 2016, εγκεκριμένο από τότε, μαζί με μία σειρά από άλλα έργα που σχετίζονταν με τις πυρκαγιές (ΣΑΕΠ831). Η μελέτη για την εκτέλεση των εργασιών και τα τεύχη δημοπράτησης συντάχθηκαν και εγκρίθηκαν με την με αριθ. 02/7709/οικ/02-11-2019 απόφαση της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Π.Ε. Καβάλας, δηλαδή λίγο πριν τις πλημμύρες! Αν και πρόκειται για υπηρεσία που έχει την ίδια μορφή με την παραπάνω κι αφορά το ίδιο αντικείμενο, ανασύρθηκε από τα συρτάρια της διοίκησης, που ήταν αδικαιολόγητα ξεχασμένο και με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης άνευ δημοσίευσης, λόγω του κατεπείγοντος χαρακτήρα του, βρίσκεται κι αυτό στο στάδιο της υπογραφής της σύμβασης. Με έτοιμη την μελέτη, θα μπορούσε να έχει δημοπρατηθεί, ήδη, από τον Δεκέμβριο. Όπως και η προαναφερόμενη μίσθωση των μηχανημάτων κι αυτή η υπηρεσία έχει τα ίδια προβλήματα με την παραπάνω. Κι ακόμα χειρότερα! Ενώ επρόκειτο για «συνεχιζόμενο έργο», ενταγμένο στο Τεχνικό Πρόγραμμα του 2018 και του 2019, ξέχασαν την ένταξή του στο 2020!

3) Στις 19 Μαρτίου 2020 και εν μέσω κορονοϊού, πέρασε από την οικονομική επιτροπή, η εκτέλεση των εργασιών της υπηρεσίας: «Αποκατάσταση βλαβών στο επαρχιακό οδικό δίκτυο νήσου Θάσου μετά από έντονες βροχοπτώσεις», με συνολική πίστωση 230.000 ευρώ, πάλι με τη διαδικασία διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση. Η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών Καβάλας, είχε ήδη ζητήσει από τον Γενάρη την επίσπευση, αλλά η έγκριση από την κυβέρνηση ήρθε τρεις μήνες αργότερα, τον μήνα Μάρτιο, εξανεμίζοντας τον επείγοντα χαρακτήρα του έργου. Κι ακόμα, η έστω τύποις διαγωνιστική διαδικασία της διαπραγμάτευσης δεν έχει ολοκληρωθεί. Εν αναμονή.

Έξι μήνες μετά, το καλοκαίρι, αρχίζει το νησί να ζει με την προσδοκία της τουριστικής ανάκαμψης κι η κατάσταση είναι ίδια. Όπως την άφησαν οι πλημμύρες του Νοεμβρίου 2019. Θα μπορούσαν μηχανήματα έργου ιδιοκτησίας της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ. να αναλάβουν μέρος των παραπάνω εργασιών, όσων κρίνονταν πιο επείγουσες. Δεν έγινε, όμως, τίποτα. Προτιμήθηκε να παραχωρούνται μηχανήματα της Περιφέρειας σε «ημέτερους» Δήμους, για τη χρήση τους στην αγροτική οδοποιία.

Θα μπορούσε το έργο «συντήρηση και αποκατάσταση οδικού δικτύου Θάσου», προϋπολογισμού 500.000€, με σύμβαση υπογραφείσα μέσα στο 2019 μέσω ανανεωτικού πίνακα εργασιών, να καλύψει τις επείγουσες ανάγκες στην αποκατάσταση βλαβών του οδικού δικτύου. Ούτε κι αυτό έγινε όμως. Η διοίκηση της Περιφέρειας προτίμησε την αναμονή. Κι ευτυχώς, δεν είχαμε άλλες βροχές μεγάλες μέσα στον χειμώνα».

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ