-Το έτος 2050, είναι στόχος τα κρουαζιερόπλοια να κινούνται με ενέργεια που δεν θα εκπέμπει καθόλου διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Ενδιάμεσα, το 2030 και το 2040, θα γίνεται χρήση εναλλακτικού καυσίμου, ή διπλού καυσίμου, ενώ ανάλογες προσαρμογές θα γίνουν στα λιμάνια που είναι σταθμοί κρουαζιέρας. Ήδη, είναι σε λειτουργία 18 εγκαταστάσεις electric shore power σε ευρωπαϊκά λιμάνια. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι, στο εγγύς μέλλον, θα γίνουν τέτοιες εγκαταστάσεις και στο λιμάνι «απόστολος Παύλος», αφού η Καβάλα είναι σταθμός κρουαζιέρας. Προς το παρόν, πρέπει να κατασκευαστεί ο επιβατικός σταθμός κρουαζιέρας στην θέση των παλιών αποθηκών του λιμανιού και να διαμορφωθεί μία ειδική ζώνη υποδοχής επιβατών και πλοίων.

-Επίσης, αρκετή συζήτηση γίνεται για τον αριθμό των επιβατών και των πλοίων σε κάθε προορισμό. Σε ορισμένα λιμάνια προορισμούς κρουαζιέρας, όπως η Βενετία και το Άμσερνταμ, ζητάνε να μειωθεί ο αριθμός των αφίξεων, κυρίως των mega cruisers, διότι αδυνατούν να παρέχουν φιλοξενία! Πρέπει, επομένως, να λαμβάνεται υπόψη, πάντα, η φέρουσα ικανότητα του προορισμού και οι υπηρεσίες που δύναται να παρέχει στα πλοία και τους επιβάτες. Καθώς και το χερσαίο τουριστικό ρεύμα που υπάρχει. Στην Καβάλα, για παράδειγμα, ο τουρισμός κρουαζιέρας δεν μπορεί να προσφέρει υψηλό ποσοστό επισκεψιμότητας και ενίσχυσης της τοπικής οικονομίας. Η πόλη πρέπει να εκμεταλλευτεί τον χερσαίο τουρισμό, που έχει τις διανυκτερεύσεις, είτε στα ξενοδοχειακά καταλύματα, είτε στα διαμερίσματα βραχύβιας μίσθωσης. Οι επισκέπτες κρουαζιέρας είναι ένα «έξτρα» έσοδο για τους επαγγελματίες του τουρισμού και όσους ασχολούνται με την παροχή τέτοιων υπηρεσιών.

-Το ερώτημα, λοιπόν, είναι, αν πρέπει να βάλουμε «μέγιστο όριο» στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και επιβατών στην Καβάλα. Το λιμάνι «απόστολος Παύλος» μπορεί να εξυπηρετήσει μέχρι δύο πλοία μεσαίου μεγέθους, γιατί υπάρχουν κι άλλες δραστηριότητες σ’ αυτό, κυρίως η θαλάσσια σύνδεση με την Θάσο και τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου. Θεωρούμε ότι, ένας αριθμός έως 40 αφίξεις πλοίων σε μία περίοδο, είναι ικανοποιητικός για την πόλη της Καβάλας. Επίσης, ο στόχος πρέπει να είναι πλοία μεσαίου μεγέθους με υψηλή πληρότητα, ώστε να εξυπηρετούνται καλύτερα στο λιμάνι και την πόλη. Αν θέλουμε μεγαλύτερο αριθμό αφίξεων, θα τον πετύχουμε με επιμήκυνση της περιόδου.

-Είναι λογικό οι προορισμοί που δεν έχουν χερσαία πρόσβαση, να καταγράφουν μεγάλο αριθμό αφίξεων κρουαζιερόπλοιων (και επιβατών). Η Καβάλα δεν μπορεί και δεν χρειάζεται να συναγωνιστεί τους προορισμούς αυτούς. Προτεραιότητα είναι (και θα είναι) ο χερσαίος τουρισμός. Αλλά, ο χερσαίος τουρισμός πρέπει να αναπτυχθεί και τους χειμερινούς μήνες. Εάν πετύχουμε να προσελκύσουμε τον χειμώνα το 50% των επισκεπτών που έρχονται κάθε καλοκαίρι, θα είναι επιτυχία. Εκτός από τα Σαββατοκύριακα, δηλαδή, η Καβάλα μπορεί να γίνει προορισμός για τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά.

-Είμαστε βέβαιοι ότι, οι φορείς που συνεργάζονται για τον τουρισμό έχουν το «πλάνο» τους και θα το υλοποιήσουν, για να φέρουν το καλύτερο αποτέλεσμα. Η δυναμική υπάρχει και τα βήματα θα γίνουν με προσοχή. Όσοι θεωρούν ότι η δουλειά που έγινε από προηγούμενους δεν έχει συμβολή στο σημερινό αποτέλεσμα, κάνουν λάθος.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ