• Είναι πολύ εύκολο, στη χώρα αυτή, κάποιος να καταστροφολογεί. Ακούστηκαν και γράφτηκαν διάφορα, μετά την καθίζηση τμήματος του οδοστρώματος στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού στην Καβάλα. Πριν ακόμα ερευνηθεί το αίτιο που προκάλεσε το συμβάν, την περασμένη Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2018 και χωρίς να είναι ξεκάθαρο το καθεστώς του δρόμου, μερικοί έσπευσαν να αποδώσουν ευθύνες, κυρίως σε βάρος του Δήμου Καβάλας. Όχι γιατί υποχώρησε το οδόστρωμα στο τμήμα της οδού που είναι γέφυρα, δηλαδή στο ρεύμα κυκλοφορίας από το κέντρο προς την ανατολική έξοδο της πόλης, αλλά γιατί δεν γινόταν συντήρηση του συγκεκριμένου τμήματος.
  • Η αντιδήμαρχος Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Καβάλας, Ευαγγελία Δρακονάκη, διερωτήθηκε, στη συνέντευξη Τύπου που έδωσαν ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και η δήμαρχος, τι εννοούν αυτοί που επικαλούνται την έλλειψη συντήρησης. Εννοούν τον «εξοπλισμό» της γέφυρας (κιγκλιδώματα, κ.λπ.), το «κατάστρωμα» (οδόστρωμα), ή τα κατασκευαστικά στοιχεία (στηρίγματα κ.λπ.). Ο Δήμος Καβάλας, απ’ όσο γνωρίζουμε, δεν έχει στην Τεχνική Υπηρεσία κάποιο μηχανικό ειδικό για τον έλεγχο και τη συντήρηση γεφυρών. Εκτός κι αν όφειλε να προσλάβει τέτοιο μηχανικό, μόνο και μόνο για να ελέγχει τη συγκεκριμένη γέφυρα απέναντι από το παλιό νοσοκομείο. Ή, να υπογράψει σύμβαση με ιδιώτη, ο οποίος θα αμείβεται για τον σκοπό αυτό. Εσείς, το βρίσκεται λογικό να πληρώνει ο Δήμος Καβάλας μηχανικό, για να ελέγχει μία γέφυρα κάθε δύο χρόνια, ή λιγότερο; Εάν είχε το δημοτικό οδικό δίκτυο περισσότερες γέφυρες, ίσως να χρειαζόταν ένας εξειδικευμένος μηχανικός στην Τεχνική Υπηρεσία.
  • Πως θα παρέμβει, επομένως, ο Δήμος Καβάλας, χωρίς την απαραίτητη τεχνογνωσία, για να ελέγξει και να συντηρήσει τα τμήματα που αφορούν τη στατική επάρκεια μιας γέφυρας; Γιατί, είναι άλλο πράγμα να αντικαταστήσεις ένα κατεστραμμένο κιγκλίδωμα, ή να καλύψεις μία λακκούβα στο κατάστρωμα κι άλλο να παρέμβεις στις δοκούς στήριξης και στα «πέδιλα». Όσες φορές χρειάστηκε να γίνουν εργασίες στον εξοπλισμό και στο κατάστρωμα της γέφυρας, από τον Δήμο Καβάλας, αυτές έγιναν.
  • Χωρίς να είμαστε εμπειρογνώμονες, από αυτά που ακούσαμε και διαβάσαμε, βγαίνει το συμπέρασμα ότι, η γέφυρα στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού, παρά την παλαιότητα, την καταπόνηση (λόγω κίνησης οχημάτων), τη συνεχή έκθεση προς τη θάλασσα και την έλλειψη συντήρησης, δεν έχει πρόβλημα στατικής επάρκειας. Αλλά αυτό, θα το δείξει η μελέτη που θα γίνει.
  • Θα συμφωνήσουμε με τον πρόεδρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, ο οποίος τόνισε πως είναι ανάγκη, να δημιουργηθεί ένα ηλεκτρονικό μητρώο για όλες τις μεγάλες υποδομές της χώρας. Θα προσθέσουμε ότι, το μητρώο αυτό πρέπει να γίνει από το Τ.Ε.Ε. και να ανατεθεί σε μηχανικούς που είναι μέλη του, στα κατά τόπους Παραρτήματα, ο συστηματικός έλεγχος των υποδομών αυτών. Κι επειδή πρόκειται για ειδικές υποδομές, τη συντήρηση να αναλάβει η κεντρική διοίκηση, η οποία μπορεί να διαθέσει τους πόρους και το προσωπικό. Δεν εννοούμε, φυσικά, την αντικατάσταση, ή το βάψιμο, των παλιών κιγκλιδωμάτων, ούτε το κλείσιμο των λακκουβών στο κατάστρωμα μιας γέφυρας, αλλά την ενίσχυση των στοιχείων στατικής επάρκειας.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ