- Ο χειρισμός της εφαρμογής του προγράμματος διετούς προσχολικής εκπαίδευσης στα δημόσια σχολεία, από πλευράς Υπουργείου Παιδείας, ανέδειξε, άλλη μια φορά, την απαξιωτική στάση της κεντρικής διοίκησης προς την αυτοδιοίκηση. Αυτό που ενδιέφερε το Υπουργείο, μόνο, είναι ποιοι Δήμοι έχουν τον απαραίτητο αριθμό αιθουσών, για να ενταχθούν, με εισήγηση των κατά τόπους προϊσταμένων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στο πρόγραμμα.
- Αφού οι υπηρεσιακοί παράγοντες έκαναν την έρευνα, στη συνέχεια κάλεσαν τους δημάρχους, για να τους ενημερώσουν ότι υπάρχουν, ή δεν υπάρχουν, οι προϋποθέσεις ένταξης στο πρόγραμμα! Όσοι δήμαρχοι εξέφρασαν επιφυλάξεις, αυτές καταγράφηκαν, αλλά δεν ελήφθησαν υπόψη! Η πρόβλεψη για τη συγκρότηση τριμελούς επιτροπής, στην οποία συμμετείχε και ο δήμαρχος του Δήμου, ήταν ένα τυπικό ζήτημα, γιατί οι σχολικές υποδομές ανήκουν στους Δήμους. Έγινε, δηλαδή, μία τυπολατρική διαδικασία, χωρίς ουσία και νόημα, αφού το αποτέλεσμα ήταν προδιαγεγραμμένο για τους Δήμους που είχαν τις αίθουσες.
- Οι δήμαρχοι δεν μπορούσαν να αρνηθούν να παρέχουν τα στοιχεία και τις αίθουσες, παρά μόνο να εκφράσουν τον προβληματισμό και τις επιφυλάξεις τους (όπως έκαναν μερικοί). Είναι αστείος, επομένως, ο ισχυρισμός του διευθυντή της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Καβάλας, Κώστα Μπαντίκου, ότι δεν διατυπώθηκε κάθετη άρνηση από τους δημάρχους των Δήμων του Νομού. Αλλά, ούτε και η επιφύλαξη αποτελεί συναίνεση και θετική απάντηση, όπως την ερμήνευσε ο Κ. Μπαντίκος, ο οποίος θα κληθεί να εξηγήσει πως διαμόρφωσε την εισήγηση του προς το Υπουργείο Παιδείας, μετά το εξώδικο που θα λάβει η Υπηρεσία του από τον Δήμο Καβάλας.
- Προκαλούμε τον διευθυντή της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Καβάλας, να κάνει το «δημοψήφισμα» που πρότεινε, χαριτολογώντας, στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε την Παρασκευή 27 Απριλίου 2018, για να δούμε πόσοι γονείς θα επιλέξουν να στείλουν τα παιδιά τους στο δημόσιο νηπιαγωγείο για τη διετή προσχολική εκπαίδευση. Είμαστε βέβαιοι, ότι το αποτέλεσμα του «δημοψηφίσματος» θα τον εκπλήξει αρνητικά.
- Διότι, κάθε λογικά σκεπτόμενος γονιός, θα είχε σοβαρή επιφύλαξη να στείλει το παιδί του σε ένα σχολείο που έχει κάποια αίθουσα, αλλά δεν θα παρέχει τις υπηρεσίες που παρέχουν οι βρεφονηπιακοί σταθμοί των Δήμων και των ιδιωτών. Οι βρεφονηπιακοί σταθμοί του Δήμου Καβάλας, για παράδειγμα, θεωρούνται οι κορυφαίοι (σε υποδομές, στελέχωση με προσωπικό, παροχή υπηρεσιών και εκπαιδευτικό έργο) στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και μεταξύ των καλύτερων στην Ελλάδα.
- Η εκτίμηση μας είναι, ότι το πρόγραμμα της διετούς προσχολικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα δεν θα «περπατήσει» και θα καταργηθεί μετά το πρώτο έτος της πιλοτικής εφαρμογής του, όπως έγινε με το πρόγραμμα των σχολικών γευμάτων. Ο λόγος είναι, ότι θα το απαξιώσουν οι γονείς.
- Αυτός είναι, κατά την άποψη μας, ο μόνος τρόπος, για να αντιληφθούν οι κυβερνώντες που ψηφίζουν και ο νομοθέτης, που νομοθετεί, ότι την πραγματική δύναμη την έχει ο πολίτης. Καλούμε τους πολίτες να δώσουν την απάντηση στην αλαζονεία των εξουσιαστών (πολιτικών και υπηρεσιακών παραγόντων), καταργώντας στην πράξη το μέτρο.
Ο Κ-ΤΥΠΟΣ χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη και ταχύτερη περιήγησή σας. Με την πρόσβαση σας στο k-tipos.gr αποδέχεστε την χρήση.OKΠερισσότερα