• Θεωρούμε ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις δύο πορθμειακές γραμμές Θάσου-Κεραμωτής και Πρίνου-Καβάλας, δεν χρειάζονται «συνήγορο» για τη διασφάλιση των οικονομικών τους συμφερόντων. Διότι, αυτό τον ρόλο ανέλαβε να παίξει ο βουλευτής Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, Μακάριος Λαζαρίδης, στην πρόσφατη συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
  • Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου, ο βουλευτής Καβάλας και οι εκπρόσωποι των ναυτιλιακών εταιρειών ζήτησαν από τον υπουργό, ενόψει του πρώτου νομοσχεδίου και της νέας δρομολογιακής περιόδου, να μην εγκρίνεται η δρομολόγηση πλοίων στη γραμμή Θάσου-Κεραμωτής σε εταιρείες, που δεν δηλώνουν ενδιαφέρον να καλύψουν και τη γραμμή Πρίνου-Καβάλας σε όλη τη διάρκεια του δρομολογιακού έτους.
  • Πρόκειται για πρόσχημα, το οποίο χρησιμοποιούν ως «δυνατό χαρτί» οι ναυτιλιακές εταιρείες, προκειμένου να αποτρέψουν τον ανταγωνισμό. Τη θέση τους, δυστυχώς, ενισχύει ο Μ. Λαζαρίδης και η πρόταση που έκανε, τον Οκτώβριο του 2018, να αντιμετωπίζονται οι δύο πορθμειακές γραμμές Θάσου-Κεραμωτής και Πρίνου-Καβάλας ως μία «ενιαία» γραμμή. Όμως, είναι δύο διαφορετικές γραμμές.
  • Εάν βγούνε εκτός συναγωνισμού άλλες ναυτιλιακές εταιρείες, αυτές που δραστηριοποιούνται σε τοπικό επίπεδο, θα συνεχίσουν να λειτουργούν σε μονοπωλιακό επίπεδο. Και βεβαίως, να διαμορφώνουν τα δρομολόγια και την τιμολογιακή πολιτική όπως ταιριάζει στα συμφέροντα τους. Έτσι, κάθε έτος θα παρακολουθούμε το ίδιο «έργο». Δηλαδή, το καλοκαίρι οι ναυτιλιακές εταιρείες θα αυξάνουν τα δρομολόγια στη γραμμή Πρίνος-Καβάλα και τον χειμώνα θα εκτελούν δύο την εβδομάδα, για να μην έχουν την κατακραυγή των τοπικών κοινωνιών της Θάσου και της Καβάλας.
  • Δεν είναι τυχαίο, επίσης, ότι στη συνάντηση του Μ. Λαζαρίδη, των εκπροσώπων των ναυτιλιακών εταιρειών με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, δεν τέθηκε το αίτημα της επαναφοράς της αρμοδιότητας του καταρτισμού των δρομολογίων από την περιφερειακή, ή τοπική αυτοδιοίκηση, όπως ίσχυε την εποχή της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης. Την αρμοδιότητα αυτή έχει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), το οποίο ικανοποιεί ως επί το πλείστον, αν όχι αποκλειστικά, τις επιθυμίες των πλοιοκτητριών εταιρειών.
  • Τα κρίσιμα σημεία, επομένως, είναι δύο. Να μη γίνει «ενοποίηση» των δύο πορθμειακών, σε βάρος της γραμμής Πρίνου-Καβάλας και να μεταβιβαστεί η αρμοδιότητα των δρομολογίων στους τοπικούς φορείς. Εάν βρεθεί ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία θα δεχτεί να κάνει περισσότερα δρομολόγια στη γραμμή Πρίνου-Καβάλας και λιγότερα, ή καθόλου, στη γραμμή «φιλέτο» Θάσου-Κεραμωτής, οι Θάσιοι και οι Καβαλιώτες πρέπει να στηρίξουν εμπράκτως την προσπάθεια. Να επιλέγουν, δηλαδή, να ταξιδεύουν στη γραμμή που συνδέει το νησί με την πρωτεύουσα του Νομού, ώστε να είναι βιώσιμη και τον χειμώνα.
  • Καλούμε, τέλος, τον Μ. Λαζαρίδη, να στηρίξει τα συμφέροντα των πολιτών, που είναι το επιβατικό κοινό και όχι των πλοιοκτητών, που εκτελούν το μεταφορικό έργο για τους επιβάτες.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ