• Η δήλωση που έκανε ο Κώστας Αντωνιάδης, θεματικός αντιπεριφερειάρχης τουρισμού της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, ότι στο εξωτερικό μας γνωρίζουν, ως Περιφέρεια και μας ανακαλύπτουν (τουριστικά) τώρα, κρύβει μία αλήθεια και, συγχρόνως, μία «μομφή».
  • Καταρχάς, επιβεβαιώνει την άποψη, που διατυπώσαμε στην ίδια στήλη, ότι η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης δεν είναι, ούτε θα γίνει, brand name στον τουρισμό. Οι ξένοι δεν συγκρατούν ονομασίες, ούτε ενδιαφέρονται για τη διοικητική διάρθρωση της χώρας, αλλά για τόπους. Δεν γνωρίζουν, για παράδειγμα την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, αλλά γνωρίζουν πολύ καλά τα νησιά της Μυκόνου και της Θήρας (Σαντορίνη), που υπάγονται στην Περιφέρεια αυτή. Έτσι και στην περιοχή μας. Γνωρίζουν καλά το νησί της Θάσου, που είναι τουριστικό brand name, αλλά δεν τους ενδιαφέρει αν υπάγεται στην Περιφέρεια Α.Μ.-Θ. Δηλαδή, πιο εύκολα «πουλάει» τουριστικά η Θάσος, παρά το λογότυπο της Π.Α.Μ.-Θ. Αυτή είναι η (πικρή) αλήθεια, για τον θεματικό αντιπεριφερειάρχη και τη διοίκηση της Περιφέρειας.
  • Η «μομφή» αφορά την προσπάθεια που έγινε τα προηγούμενα έτη, από την εποχή των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων στον τομέα της τουριστικής προβολής. Πως είναι δυνατόν, έπειτα από τόσες συμμετοχές σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού, εκατοντάδες έντυπα και άλλες δράσεις, για τις οποίες δαπανήθηκαν χιλιάδες ευρώ, να λέμε σήμερα ότι στο εξωτερικό μας ανακαλύπτουν τώρα; Ο Κ. Αντωνιάδης οφείλει να δώσει μία εξήγηση για τη διαπίστωση που έκανε.
  • Εάν εννοεί ότι γνωρίζουν ορισμένους προορισμούς και μαθαίνουν σήμερα κι άλλους ενισχύει τη θέση μας, ότι από παλιότερα η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ., παρά τις δράσεις και τα χρήματα που δαπανήθηκαν, δεν κατάφερε να γίνει γνωστός τουριστικός προορισμός.
  • Στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε, ομολόγησε ότι οι Ρώσοι, π.χ., δείχνουν ενδιαφέρον για συγκεκριμένους τόπους, όπως οι Φίλιπποι, η Θάσος, η Σαμοθράκη και τα μοναστήρια. Η προβολή, επομένως, πρέπει να εστιαστεί στους προορισμούς αυτούς. Εκεί χρειάζονται οι στοχευμένες ενέργειες, οι οποίες πρέπει να γίνουν, κατά την άποψη μας, από τους Δήμους. Η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ., θα δώσει τους πόρους στους Δήμους αυτούς, για να υλοποιήσουν τις στοχευμένες δράσεις.
  • Ο τουρισμός κρουαζιέρας, επίσης, γνωρίζει άνοδο στην Καβάλα. Η περιφερειακή αυτοδιοίκηση οφείλει να ενισχύσει οικονομικά τον Δήμο Καβάλας, ώστε να συμμετέχει σε ειδικές εκθέσεις για την κρουαζιέρα και για να οργανώσει προωθητικές ενέργειες, οι οποίες θα προσελκύσουν περισσότερες εταιρείες που διοργανώνουν κρουαζιέρες.
  • Η συμβουλευτική επιτροπή για τον τουρισμό, που συγκρότησε ο περιφερειάρχης, πρέπει να έχει αυτό τον ρόλο. Δηλαδή, να αξιολογεί τα αιτήματα και τις προτάσεις των Δήμων και να γνωμοδοτεί για τη χρηματοδότηση τους, ή όχι.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ