-Οποιαδήποτε κυκλοφοριακή ρύθμιση, καταρχάς, πρέπει να είναι στοχευμένη. Και για να εφαρμοστεί (με επιτυχία), πρέπει να είναι καλά μελετημένη. Η ανακοίνωση ότι θα κατασκευαστεί κυκλικός κόμβος στην πλατεία Νικοτσάρα στην Καβάλα, απέναντι από τις «Καμάρες», έχει διχάσει την κοινή γνώμη, αλλά και τους δημοτικούς συμβούλους στο δημοτικό συμβούλιο, το οποίο ενέκρινε κατά πλειοψηφία την κατασκευή του κόμβου.

-Όλοι και όλες θα συμφωνήσουν, πιστεύω, ότι στο σημείο που σχεδιάζεται η κατασκευή του κόμβου, η κυκλοφορία των οχημάτων και η κίνηση των πεζών είναι προβληματική και εγκυμονεί, καθημερινά, μεγάλο κίνδυνο τροχαίου ατυχήματος. Το συγκεκριμένο σημείο, επομένως, είναι από τα πιο επιβαρυμένα, αν όχι το πιο επιβαρυμένο, μέσα στην πόλη. Εδώ και αρκετά έτη, η κυκλοφορία οχημάτων και η κίνηση των πεζών γίνεται χωρίς σηματοδότες και κόμβο. Η αναρχία αυτή πρέπει να τελειώσει.

-Το πρώτο μέλημα είναι η ασφάλεια (οχημάτων και πεζών). Σύμφωνα με την διεθνή πρακτική, όλο και περισσότερες διασταυρώσεις στις οποίες σημειώνονται πολλά τροχαία ατυχήματα και συμφόρηση, αντικαθίστανται από κυκλικούς κόμβους. Η χαμηλή ταχύτητα των διερχόμενων οχημάτων οδηγεί, καταρχάς, σε μεγαλύτερη οδική ασφάλεια και καλύτερη ροή της κυκλοφορίας, που με την σειρά τους μειώνουν τα καυσαέρια και τον θόρυβο. Σε πρώτη φάση, δηλαδή, η κατασκευή κυκλικού κόμβου συμβάλλει στην ασφάλεια, στην βελτίωση της κυκλοφοριακής ροής και στην μείωση της ηχορύπανσης και της ρύπανσης του αέρα.

-Αν ο κόμβος σχεδιαστεί σωστά στην πλατεία Νικοτσάρα, σίγουρα θα προσφέρει καλύτερο αποτέλεσμα σε σύγκριση με την λειτουργία φωτεινών σηματοδοτών και αναμφίβολα σε σχέση με την σημερινή (άναρχη) κατάσταση. Δεν είναι λογικό, νομίζω, σε ένα σημείο στο οποίο «συναντώνται» οχήματα που έρχονται από επτά διαφορετικές κατευθύνσεις (δρόμους) να λειτουργήσουν φωτεινοί σηματοδότες, που αυξάνουν τον χρόνο αναμονής των οχημάτων, τον κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος, τα καυσαέρια και την ηχορύπανση.

-Όσον αφορά τους επαγγελματίες στην οδό Κουντουριώτη και την αντίδρασή τους στην κατασκευή διαχωριστικής νησίδας κατά μήκος του δρόμου, θέλω να σημειώσω ότι σε έναν δρόμο που λένε ότι είναι τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου, που συνδέει την Δύση με την Ανατολή (και αντίστροφα), δεν γίνεται να σταθμεύουν και να διπλοσταθμεύουν δεξιά και αριστερά αυτοκίνητα. Μπορεί να επιτρέπεται η στάση για μερικά λεπτά, προκειμένου οι οδηγοί να κάνουν τα ψώνια τους από τα καταστήματα, αλλά όχι η στάθμευση. Με την διαχωριστική νησίδα, θα αποτραπεί η στάθμευση που εμποδίζει την ομαλή κίνηση των υπόλοιπων οχημάτων.

-Κοντολογίς, δεν είμαι αρνητικός στην κατασκευή κυκλικού κόμβου στην πλατεία Νικοτσάρα, αρκεί να έχει μελετηθεί σωστά η μεγάλη δυσκολία που έχει το συγκεκριμένο σημείο στην κυκλοφορία.

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Οι κυκλικοι κόμβοι είναι η μόνη λύση στο κυκλοφοριακό. Με την κατάργηση των φαναριών, την χαμηλή ταχύτητα κ την τήρηση της προτεραιότητας επιτυγχάνεται ο στόχος της οδικής ασφαλείας για πεζούς κ οχήματα. Αν δεν πιστεύετε ελάτε στο Βόλο να δείτε τους κυκλικούς κόμβους που έφτιαξε, ποιος άλλος, ο Αχιλλέας ο Μπεος κ θα καταλάβετε.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ