• Ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Καβάλας, Νίκος Ξανθόπουλος, δήλωσε ότι η αθωωτική απόφαση του δικαστηρίου (μονομελούς πλημμελειοδικείου Καβάλας), για εκείνον και τους επτά συγκατηγορούμενους του, αποτελεί δικαίωση. Νομίζουμε πως η κοινοπραξία εταιρειών του αγωγού Trans Adriatic Pipeline (T.A.P.) αντιλήφθηκε πως δεν είναι προς το συμφέρον του έργου, να βρίσκεται σε συνεχή προστριβή με τα μέλη της συντονιστικής επιτροπής αγώνα, για την αλλαγή της όδευσης του αγωγού στα τενάγη Φιλίππων.
  • Επομένως, μία καταδικαστική απόφαση σε βάρος των οκτώ συλληφθέντων, με την κατηγορία ότι επιχείρησαν να εμποδίσουν την έναρξη των εργασιών στην περιοχή, θα δημιουργούσε ηθικό πρόβλημα και στην κοινοπραξία. Οι εργασίες κατασκευής του αγωγού στα τενάγη Φιλίππων βρίσκονται σε εξέλιξη και με την αθώωση των κατηγορουμένων θα ηρεμήσουν τα πνεύματα.
  • Η συντονιστική επιτροπή αγώνα προσέφυγε στο ευρωπαϊκό δικαστήριο, για να πετύχει αυτό που δεν κατάφεραν ο Δήμος Καβάλας και ο Αγροτικός Σύλλογος Δήμου Καβάλας, με την προσφυγή τους στο ανώτατο δικαστήριο της Ελλάδας, το Συμβούλιο της Επικρατείας. Να «μπλοκάρει» το έργο στα τενάγη Φιλίππων, ώστε να πιεστεί η κοινοπραξία του T.A.P. να αλλάξει την όδευση.
  • Πρόκειται για μία «στρατηγική κίνηση», ή μήπως για μία «απέλπιδα προσπάθεια»; Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει μία δικαστική απόφαση. Ωστόσο, μπορεί να γίνει μία εκτίμηση, με βάση ορισμένα δεδομένα. Μετά την απόρριψη της προσφυγής του Δήμου Καβάλας και του Αγροτικού Συλλόγου Δήμου Καβάλας στο ΣτΕ, δυστυχώς, η θέση της κοινοπραξίας του T.A.P. ισχυροποιήθηκε. Η απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου της Ελλάδας, είναι ένα «δυνατό χαρτί», μαζί με τη συμφωνία που υπέγραψε η ελληνική κυβέρνηση για την κατασκευή του αγωγού και τις εγκρίσεις του έργου από τα αρμόδια Υπουργεία. Θα είναι μεγάλη έκπληξη, θεωρούμε, εάν το ευρωπαϊκό δικαστήριο ανατρέψει τα παραπάνω δεδομένα.
  • Θα λέγαμε ότι, η αθώωση των οκτώ κατηγορουμένων, μεταξύ αυτών και τεσσάρων συμβούλων του Δήμου Καβάλας, είναι η προτελευταία πράξη στο έργο που έχει τίτλο: «αλλαγή στην όδευση του αγωγού T.A.P.». Η τελευταία πράξη θα παιχτεί στο ευρωπαϊκό δικαστήριο. Κατά την άποψη μας, κανένα ευρωπαϊκό θεσμικό όργανο, δεν θα εμποδίσει την υλοποίηση ενός πολύ σημαντικού έργου για την ενεργειακή θωράκιση της Ευρώπης. Είναι παράλογο, για ένα τμήμα δέκα χιλιομέτρων (σ.σ. στα τενάγη Φιλίππων), να «τιναχτεί στον αέρα» όλο το χρονοδιάγραμμα.
  • Όσοι σκέφτονται έτσι, δεν σημαίνει πως είναι ηττοπαθείς, ή εξυπηρετούν τα συμφέροντα της κοινοπραξίας του T.A.P. Ο αντίπαλος, όμως, αποδείχτηκε πολύ πιο ισχυρός από την επιθυμία μερίδας της τοπικής κοινωνίας. Διότι, στον αγώνα που έκαναν οι οκτώ κατηγορούμενοι και τα μέλη της συντονιστικής επιτροπής, δεν υπήρξε η μαζική συσπείρωση της κοινωνίας στη Δημοτική Ενότητα Φιλίππων, πρωτίστως, αφού στην πόλη της Καβάλας δεν κατοικεί αγροτικός πληθυσμός. Η απουσία στήριξης στον αγώνα, από σύσσωμη την κοινωνία των Φιλίππων, πρέπει να προβληματίσει τη συντονιστική επιτροπή. Και μετά, ας αναζητήσει αλλού την ευθύνη, ότι ο στόχος (του αγώνα) δεν επιτεύχθηκε.
  • Υ.Γ. Ευελπιστούμε ότι, ο Ν. Ξανθόπουλος, δεν θα κάνει «σημαία» του δικού του (προεκλογικού) αγώνα στον Δήμο Καβάλας, τη συμμετοχή του στο Κίνημα πολιτών για την αλλαγή της όδευσης του αγωγού T.A.P., ώστε να κερδίσει ψήφους και για να πλήξει πολιτικά τη δημοτική αρχή. Αν το επιχειρήσει, να είναι βέβαιος πως δεν θα βρει την ανταπόκριση που προσδοκά.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ