• Από τις δηλώσεις που έκανε ο αντιπρύτανης του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Νάσος Μητρόπουλος, σε τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό, σχετικά με τη λειτουργία του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας από τον προσεχή Σεπτέμβριο, το συμπέρασμα που βγάζουμε είναι, ότι η σημερινή κυβέρνηση αποφάσισε να βάλει τέλος στα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.). Το μέλλον θα δείξει, αν το σχέδιο του υπουργού Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, του «εμπνευστή» του εγχειρήματος των συγχωνεύσεων μεταξύ Πανεπιστημίων και Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, είναι ευφυές, όπως το χαρακτήρισε ο Νάσος Μητρόπουλος, που είναι θιασώτης της δημιουργίας του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας.
  • Στην Καβάλα, είπε ο αντιπρύτανης, δεν θα δημιουργηθούν κάποια πανεπιστημιακά τμήματα, αλλά θα γίνει ένας επιστημονικός κόμβος, ο οποίος θα περιλαμβάνει και δύο Ινστιτούτα έρευνας. Η Καβάλα, όπως ισχυρίζονται οι υποστηρικτές του εγχειρήματος, θα αναβαθμιστεί και θα αποκτήσει, επιτέλους, ένα ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης πανεπιστημιακού χαρακτήρα. Αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει αυτό και για τους καθηγητές που διδάσκουν στο Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. Με ένα νομοσχέδιο θα γίνουν «πανεπιστημιακοί» και θα απολαμβάνουν τα «προνόμια» των συναδέλφων τους που διδάσκουν στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.).
  • Ωστόσο, αναρωτιόμαστε γιατί οι σπουδαστές που φοιτούν στα σημερινά Τμήματα του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, θα κληθούν να δώσουν εξετάσεις, για να συνεχίσουν τις σπουδές τους, εάν το επιθυμούν, στα τμήματα του ΔΙ.ΠΑ.Ε. και δεν γίνεται κάτι ανάλογο με το εκπαιδευτικό προσωπικό. Δηλαδή, θα αξιολογηθούν οι καθηγητές του Τ.Ε.Ι., που θέλουν να διδάξουν στο ΔΙ.ΠΑ.Ε.; Υποθέτουμε ότι αν διαθέτουν τα απαραίτητα προσόντα, θα δίδασκαν σε κάποιο πανεπιστημιακό ίδρυμα και όχι σε Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα. Ευελπιστούμε ότι αυτό και άλλα ζητήματα, θα ρυθμιστούν στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, ώστε τα νέα πανεπιστημιακά ιδρύματα στην Ελλάδα να λειτουργήσουν με αξιοκρατία και όχι όπως τα δημόσια νοσοκομεία (σε κάποιες περιπτώσεις).
  • Από την άλλη πλευρά, ο βουλευτής Δράμας της Νέας Δημοκρατίας, Δημήτρης Κυριαζίδης, δήλωσε ότι: «η ανώτατη τεχνολογική εκπαίδευση, είναι το απαραίτητο εργαλείο στην οικονομική ανασυγκρότηση της χώρας και αναγκαία προϋπόθεση ενός νέου παραγωγικού και καινοτόμου μοντέλου ανάπτυξης». Ωραία λόγια, αλλά χιλιοειπωμένα από τα χείλη των πολιτικών. Το ζητούμενο, όμως, δεν είναι να ανωτατοποιηθούν τα Τ.Ε.Ι. στη θεωρία και να λειτουργήσει ένα αυτοτελές και πλήρως αυτοδιοικούμενο Ανώτατο Τεχνολογικό Ίδρυμα πανεπιστημιακού χαρακτήρα στην ανατολική Μακεδονία-Θράκη με έδρα την Καβάλα.
  • Το ζητούμενο είναι, ο τίτλος σπουδών των αποφοίτων των ιδρυμάτων αυτών να είναι ισάξιος του πανεπιστημιακού τίτλου στην αγορά εργασίας, οι απόφοιτοι πλήρως καταρτισμένοι και τα ιδρύματα ανταγωνιστικά προς τα πανεπιστήμια του εξωτερικού (δημόσια και μη).
  • Όπως είπε ο Νάσος Μητρόπουλος: «η Νέα Δημοκρατία, δεν βλέπει με καλό μάτι την πανεπιστημιοποίηση των Τ.Ε.Ι., έχει αφήσει προς τα πίσω τη λειτουργία των δημόσιων πανεπιστημίων, ενώ έχει επεξεργαστεί ένα ώριμο πρόγραμμα για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια». Αντιλαμβάνεστε ότι, τα ιδιωτικά πανεπιστήμια μπορούν να απορροφήσουν την «αφρόκρεμα» των καθηγητών και στα δημόσια πανεπιστήμια και ανώτατα τεχνολογικά ιδρύματα, που οραματίζεται η Νέα Δημοκρατία, να διδάσκουν καθηγητές με λιγότερα προσόντα. Άλλο ένα ζήτημα που «καίει» τον εκπαιδευτικό κόσμο.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ