• Ίσως να μην υπάρχει σύνδεση, αλλά η αίσθηση που έχουμε, είναι ότι το θέμα της κατασκευής σταθμού διοδίων στην Εγνατία οδό στο ύψος της «Άσπρης Άμμου», δεν ήρθε στην επικαιρότητα τυχαία. Πιθανολογούμε ότι έχει σχέση με τις άλλες «εκκρεμότητες» της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» στην περιοχή, όπως είναι η ολοκλήρωση της μελέτης για τη σύνδεση του αυτοκινητόδρομου Ε61 με την Εγνατία οδό και ειδικότερα το τμήμα από τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα μέχρι τον κόμβο Αγίου Σίλα.
  • Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» έχει καθυστερήσει να τελειώσει την μελέτη, για την ακρίβεια δεν άρχισε καν τις δειγματοληψίες για την εδαφολογική μελέτη, προβάλλοντας ως αιτία ότι το Δασαρχείο Καβάλας δεν εγκρίνει την έναρξη της έρευνας. Ίσως, λοιπόν, η εταιρεία να χρησιμοποιεί το θέμα του σταθμού διοδίων ως «αντιπερισπασμό» για την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της μελέτης. Μπορεί, επίσης, να θέλει να «τιμωρήσει» την τοπική κοινωνία, για την αντίδραση που προέβαλε στην κατασκευή του τμήματος από τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα μέχρι τον Άγιο Σίλα (χάραξη μέσα από το αισθητικό δάσος). Μπορεί, πάλι, να είναι άλλος ο λόγος, ή και κανένας.
  • Η ουσία είναι, ότι ο καιρός πέρασε, από τις διαδοχικές συζητήσεις του αιτήματος της εταιρείας προς το δημοτικό συμβούλιο Δήμου Καβάλας, για τη χορήγηση άδειας με σκοπό τη λήψη δειγμάτων του εδάφους στο αισθητικό δάσος Αμυγδαλεώνα, στη διάρκεια των οποίων ζητήθηκε από τους εκπροσώπους της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», να φέρουν στον Δήμο Καβάλας μία βελτιωμένη χάραξη, η οποία θα ελαχιστοποιήσει, ή και θα μηδενίσει, την κοπή δέντρων και το κυριότερο, θα απομακρύνει τον δρόμο από την κατοικημένη περιοχή.
  • Το ερώτημα είναι, αν επιθυμεί η εταιρεία να καταθέσει βελτιωμένη πρόταση και «βολεύτηκε» με το Δασαρχείο Καβάλας, που δεν έδωσε το «πράσινο φως» για τις δειγματοληψίες εδάφους. Πάντως, η επιφυλακτικότητα του Δασαρχείου σημαίνει κάτι. Μπορεί να άρθηκε, με νόμο, η κατασκευή έργων κοινής ωφέλειας, όπως είναι οι οδικοί άξονες, εντός των αισθητικών δασών, αλλά οι παρεμβάσεις πρέπει να γίνονται με πολύ μεγάλη προσοχή και ευαισθησία. Δεν θα κατασκευάσει το κράτος και η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» έναν αυτοκινητόδρομο, με βασικό γνώμονα το μικρότερο οικονομικό κόστος. Στην περίπτωση αυτή, δεν πρέπει να κατασκευάσει το έργο.
  • Το οικονομικό, επίσης, είναι το βασικό κριτήριο στην κατασκευή των σταθμών διοδίων στην Εγνατία οδό, αλλά η χωροθέτηση έπρεπε να γίνει λαμβάνοντας υπόψη κι άλλες παραμέτρους. Νομίζουμε πως δεν θα «τινάξει στον αέρα» τον σχεδιασμό, η αλλαγή της θέσης του σταθμού στην «Άσπρη Άμμο». Πάντως, όταν κάποιος ταξιδεύει σε έναν αυτοκινητόδρομο, δεν είναι ότι καλύτερο να σταματάει κάθε εξήντα-εβδομήντα χιλιόμετρα, για να πληρώσει διόδια.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ