• Διαβάζοντας τη συνέντευξη που έδωσε ο καλλιτεχνικός διαχειριστής, όπως αποκάλεσε τον εαυτό του, για το «νέο φεστιβάλ cosmopolis», Άλκης Ζοπόγλου, εμείς αντιλαμβανόμαστε ότι η «νέα άρχουσα τάξη» στον Δήμο Καβάλας θέλει να δημιουργήσει έναν άλλο (πολιτιστικό) θεσμό, αλλά να εκμεταλλευτεί το brand name των 12 διοργανώσεων του φεστιβάλ cosmopolis.
  • Η δημιουργία ενός νέου θεσμού, με άλλη ονομασία, θα ήταν μεγάλο ρίσκο. Καταρχάς, διότι η κατάργηση του φεστιβάλ cosmopolis, θα προκαλούσε την αντίδραση του κόσμου και των ξένων φίλων της διοργάνωσης, ίσως και την κατακραυγή τους. Επίσης, ο νέος θεσμός, που θα αντικαθιστούσε τον προηγούμενο, θα συγκρινόταν, αναπόφευκτα με το cosmopolis. Σκέφτηκαν, λοιπόν, να διατηρήσουν την παλιά ονομασία, που «πουλάει» και να αλλάξουν το περιεχόμενο. Αυτό δεν σημαίνει πως έκαναν «ανανέωση» στο φεστιβάλ cosmopolis.
  • Η δημοτική Αρχή και συγκεκριμένα ο δήμαρχος, Θόδωρος Μουριάδης, έπρεπε να δείξει (πολιτικό) θάρρος και να δηλώσει στους Καβαλιώτες, ότι δεν επιθυμεί να συνεχίσει ένα θεσμό που δημιούργησε ο Στάθης Εριφυλλίδης και αναβίωσε η Δήμητρα Τσανάκα, που δεν εκφράζει τη δική του αισθητική και κουλτούρα. Όφειλε να πει προεκλογικά, ότι θα δημιουργήσει έναν νέο πολιτιστικό θεσμό, με νέα ονομασία, άλλο λογότυπο και ιστοσελίδα, για να γνωρίζουν οι δημότες ποια επιλογή θα κάνουν στις εκλογές. Σκέφτηκε, ωστόσο, πονηρά, να περάσει τη δική επιθυμία εκμεταλλευόμενος μία πετυχημένη πολιτιστική δράση του Δήμου, που είναι καταξιωμένη στη συνείδηση του κοινού.
  • Είπε ο Α. Ζοπόγλου ότι: «Το μεγάλο μας στοίχημα είναι, να δημιουργήσουμε, μέσα από τον θεσμό αυτό, ένα μεγάλο brand κάτω από το οποίο θα «στεγαστούν» πολλά πολιτιστικά γεγονότα, το οποίο brand θα «παίζει» συνέχεια και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και γενικότερα, θα είναι στην καθημερινότητα των ανθρώπων. Δηλαδή, δεν θα είναι μόνο για τέσσερις ημέρες και μετά θα εξαφανίζεται και θα ξαναεμφανίζεται μετά από ένα χρόνο». Το έθνικ φεστιβάλ cosmopolis έγινε αυτό που είναι, αγαπήθηκε από το κοινό και απέκτησε τον χαρακτηρισμό brand name, γιατί έχει συγκεκριμένο χαρακτήρα, δομή και ταυτότητα. Όχι γιατί «στέγασε», στην εξέλιξη του, διάφορα άλλα πολιτιστικά δρώμενα, τα οποία έχουν άλλο κοινό και ταυτότητα. Ακόμα και η διάρκεια του φεστιβάλ, είναι παράγοντας για την επιτυχία του. Το cosmopolis δεν γίνεται τέσσερις ημέρες κάθε καλοκαίρι και «ξαναεμφανίζεται μετά από ένα χρόνο». Προφανώς, ο καλλιτεχνικός διαχειριστής δεν διάβασε τα δεκάδες σχόλια των συμμετεχόντων και των επισκεπτών του φεστιβάλ τα προηγούμενα έτη, που δήλωσαν ευτυχείς για την εμπειρία που έζησαν στην Καβάλα και ότι θέλουν να την ξαναζήσουν τα επόμενα έτη. Τα σχόλια αυτά δείχνουν την προσμονή τους, για μία γιορτή, ένα «πανηγύρι των πολιτισμών του κόσμου», που γίνεται σε ετήσια βάση, σε μία όμορφη πόλη της ανατολικής Μακεδονίας στην Ελλάδα.
  • Για να χρησιμοποιήσουμε ένα παράδειγμα από τον αθλητισμό, μια και βρισκόμαστε σε έτος τέλεσης των Ολυμπιακών αγώνων, με το σκεπτικό του Α. Ζοπόγλου, οι Ολυμπιακοί αγώνες, που είναι το κορυφαίο αθλητικό, πολιτισμικό, κοινωνικό, οικονομικό και πολιτικό γεγονός στον πλανήτη, διεξάγεται για έναν μήνα και μετά εξαφανίζεται και ξαναεμφανίζεται μετά από τέσσερα έτη σε άλλη πόλη, χώρα και πιθανόν ήπειρο.
  • Το ισχυρό αυτό brand name, δηλαδή, πρέπει να επιμηκυνθεί σε διάρκεια, να «στεγάσει» κι άλλα γεγονότα, ώστε να ανανεώνεται ο χαρακτήρας του και να διατηρεί το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων και του κόσμου; Οι Ολυμπιακοί αγώνες, όπως και το παγκόσμιο κύπελλο ποδοσφαίρου, που επίσης είναι πολύ δημοφιλής διοργάνωση, ανανεώνονται, αλλά διατηρούν την ταυτότητα τους. Ανεξαρτήτως από τις πολιτικές, κοινωνικές, οικονομικές και άλλες αλλαγές παγκοσμίως.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ