Η παρουσίαση του επενδυτικού σχεδίου, ύψους δέκα εκατομμυρίων ευρώ, για την αναμόρφωση (remodeling) του αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος» από την εταιρεία Fraport Ελλάς, το απόγευμα της Πέμπτης 7 Δεκεμβρίου 2017 στο Επιμελητήριο Καβάλας, ανέδειξε ένα σοβαρό, κατά την άποψη μας, ζήτημα, το οποίο αφορά στη συνέχιση της λειτουργίας της σχολής εκπαίδευσης πιλότων Egnatia Aviation στον παλιό αεροσταθμό.
Το ζήτημα τέθηκε, αρχικά, από τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Καβάλας, Άγγελο Τσατσούλη, ο οποίος αναφέρθηκε στην πιθανή εμπλοκή της μετεγκατάστασης της σχολής πιλότων στο παλιό αεροδρόμιο Αμυγδαλεώνα, λόγω της συμφωνίας μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της Fraport Ελλάς, να μην υπάρχει άλλη αεροπορική δραστηριότητα κοντά και γύρω από τον αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος». Απαντώντας ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αλεξάντερ Τσινέλ, είπε ότι υπάρχει συνεργασία με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας της Ελλάδας, προκειμένου να βρεθούν άλλα αεροδρόμια (σ.σ. airfields όπως ανέφερε), για να μεταφερθούν σ’ αυτά η σχολή εκπαίδευσης πιλότων, αλλά και οι Αερολέσχες που λειτουργούν μέσα, ή σε κοντινή απόσταση από τα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Ελλάς. Να υπενθυμίσουμε ότι, με σύμβαση που υπογράφηκε από την ελληνική κυβέρνηση και την εταιρεία, παραχωρήθηκαν τα δεκατέσσερα περιφερειακά αεροδρόμια για χρονική περίοδο σαράντα ετών.
«Δεν θέλουμε να περιορίσουμε τη δραστηριότητα της σχολής, ούτε να την «αποβάλλουμε» από τις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου», σχολίασε ο Α. Τσινέλ και πρόσθεσε ότι πρόκειται για ζήτημα ασφαλούς λειτουργίας του αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος» και των άλλων αερολιμένων. Ανέφερε, μάλιστα, κάποια ατυχήματα που συνέβησαν με μικρά αεροπλάνα, όπως στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας, όπου προκλήθηκε αναστάτωση στις πτήσεις, πολύωρο κλείσιμο, ταλαιπωρία των επιβατών και παράπονα από τις αεροπορικές εταιρείες. Επίσης, τα μικρά αεροπλάνα, όπως αυτά που χρησιμοποιεί η Egnatia Aviation για την εκπαίδευση των πιλότων, καταλαμβάνουν ζωτικό χώρο στην πίστα, όπου σχεδιάζεται να γίνει αναδιάταξη των θέσεων στάθμευσης των αεροσκαφών.
Ένα ακόμα στοιχείο, που δείχνει ότι η Fraport Ελλάς δεν επιθυμεί να «μπλέκεται στα πόδια της», για την ανάπτυξη του αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος», η Egnatia Aviation, είναι η εξαίρεση του παλιού αεροσταθμού από τις παρεμβάσεις που θα γίνουν. Στην ερώτηση του «Κ.Τ.» εάν η ανακαίνιση και η αξιοποίηση του σταθμού αποτελεί συμβατική υποχρέωση της εταιρείας, ο υπεύθυνος των τεχνικών λεπτομερειών του σχεδίου, απάντησε ότι δεν εμπίπτει κάτι τέτοιο στη συμβατική υποχρέωση της Fraport Ελλάς, ενώ συμπλήρωσε ότι διαπιστώθηκαν κατασκευαστικές αστοχίες στον παλιό αεροσταθμό, οι οποίες θα αποκατασταθούν με τις απαραίτητες ενέργειες από πλευράς της διαχειρίστριας εταιρείας του αερολιμένα. Στο μέλλον, είπε ακόμα, μπορεί να εξεταστεί η αξιοποίηση των εγκαταστάσεων του σταθμού. Μας προκαλεί, ωστόσο, απορία η εξαίρεση του παλιού αεροσταθμού από τη συνολική αναβάθμιση του αερολιμένα, διότι θεωρούμε πως αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του.
Κατά τα άλλα, η αναμόρφωση θα περιλαμβάνει την επέκταση των λειτουργικών χώρων του καινούργιου αεροσταθμού κατά 2.000 τετραγωνικά μέτρα, τον εκσυγχρονισμό των βασικών συστημάτων και του εξοπλισμού, με σκοπό την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου προς το επιβατικό κοινό και τις αεροπορικές εταιρείες που θα χρησιμοποιούν τις εγκαταστάσεις.
Στόχος είναι, όπως είπε ο Α. Τσινέλ, η προσέλκυση περισσότερων εταιρειών και επιβατών, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έβαλε η Fraport Ελλάς, έως το έτος 2026. «Δεν μας αρέσει να έχουμε μία μεγάλη και σύγχρονη εγκατάσταση που θα είναι άδεια, γιατί θα φιλοξενεί μία-δύο πτήσεις την ημέρα», σχολίασε και επεσήμανε ότι ο αερολιμένας «Μέγας Αλέξανδρος», είναι μεταξύ των δύο-τριών περιφερειακών αερολιμένων, που βρίσκονται σε πολύ καλή κατάσταση.
Από την πλευρά του κοινού που παρακολούθησε την παρουσίαση, κυρίως ήταν εκπρόσωποι φορέων, υποβλήθηκαν ερωτήσεις και παρατηρήσεις σχετικές με την αύξηση της επιβατικής κίνησης, την μείωση του κόστους των παρεχόμενων υπηρεσιών, τον χώρο στάθμευσης των αυτοκινήτων, τη σύνδεση του αερολιμένα με τις γειτονικές πόλεις (Καβάλα, Δράμα, Ξάνθη) με κάποιο μέσο μαζικής μεταφοράς και συγκεκριμένα λεωφορείο, τη διακίνηση εμπορευμάτων και τη βελτίωση ορισμένων τεχνικών ζητημάτων. Η παρουσίαση διήρκησε περισσότερο από δύο ώρες. Να αναφέρουμε, τέλος, ότι οι εργασίες θα τελειώσουν εντός του έτους 2018 και από το 2019, οι νέες υπηρεσίες του αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος» θα παρέχονται σε πλήρη ανάπτυξη.