Από (υπουργικά) κομπλιμέντα μείναμε ευχαριστημένοι, το ομολογώ. Ο Κώστας Γαβρόγλου, υπουργός Παιδείας, αποκάλεσε «θαύμα» αυτό που γίνεται στο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, ενώ ο Παναγιώτης Κουρουμπλής, υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, είπε για το εμπορικό λιμάνι (Φίλιππος Β), ότι είναι «δυναμικά αναπτυσσόμενο».
Στους δημοσιογράφους, πάντως, απέφυγαν να «ανοίξουν τα χαρτιά τους», γιατί οι πολιτικοί γνωρίζουν να ελίσσονται και να αποφεύγουν τις δεσμεύσεις, εκτός κι αν είναι προεκλογική περίοδος. «Θα γίνει σύσκεψη στην Αθήνα από βδομάδα», είπε ο Π. Κουρουμπλής για τα δρομολόγια Καβάλας-Θάσου, ενώ για το ζήτημα της διέλευσης των βαρέων οχημάτων από την Κεραμωτή, ζήτησε από τον Δήμο Νέστου να κάνει μία μελέτη! Σύσκεψη, μελέτη, είναι οι γνωστές λέξεις που χρησιμοποιεί κάποιος πολιτικός, όταν θέλει να κερδίσει χρόνο, είτε γιατί δεν έχει λύση στο πρόβλημα, είτε γιατί δεν θέλει να δώσει λύση.
Εγώ αμφιβάλλω ότι θα γίνει η σύσκεψη για τα δρομολόγια Καβάλας-Θάσου στην Αθήνα. Όπως αμφιβάλλω, ότι θα μεταβιβαστεί η αρμοδιότητα από το κέντρο στην Καβάλα. Το είπε, άλλωστε, ο Παναγιώτης Σγουρίδης, αντιπρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων, που είναι κυβερνητικός εταίρος, ότι ο καταρτισμός των δρομολογίων πρέπει να γίνεται κεντρικά. Για να υπάρχει το «αλισβερίσι» με τις ναυτιλιακές εταιρείες, το οποίο είναι δύσκολο να κάνει ο αντιπεριφερειάρχης, ο δήμαρχος και ο λιμενάρχης, διότι έχουν τον φόβο της τοπικής κοινωνίας.
Κατά την άποψη μου, το ζητούμενο δεν είναι ο αριθμός των δρομολογίων, αλλά η εξυπηρέτηση των επιβατών. Δηλαδή, μπορεί να υπάρχουν έξι δρομολόγια στη γραμμή Πρίνου-Καβάλας και άλλα τόσα στη γραμμή Καβάλας-Πρίνου, αλλά η επιβατική κίνηση να είναι χαμηλή. Επομένως, χρειάζεται προσοχή στις ώρες, ώστε να εξασφαλίζεται υψηλή πληρότητα των πλοίων. Έτσι, θα εξυπηρετούνται καλύτερα οι επιβάτες και οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν θα έχουν ζημία.