-Το συμβούλιο επιλογής διευθυντών των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κατά την άποψη της προέδρου της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ε.Λ.Μ.Ε.) Νομού Καβάλας, Ελένης Σακαλή, είναι σε μεγάλο βαθμό ελεγχόμενο από το Υπουργείο παιδείας και θρησκευμάτων! «Από το 2020, οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών βγήκαν με τον νόμο της Κεραμέως και το συμβούλιο αποτελείται από μέλη όλα ελεγχόμενα από το Υπουργείο», σχολίασε.
-Εγώ θα ρωτήσω την αγαπητή πρόεδρο της Ε.Λ.Μ.Ε. (Νομού Καβάλας), είναι αντικειμενικό (και εύλογο) ο υφιστάμενος, να επιλέγει τον προϊστάμενο του; Δηλαδή, ο δάσκαλος και ο καθηγητής που διδάσκει σε ένα σχολείο, να επιλέγει τον διευθυντή του σχολείου; Εγώ, ας πούμε, αν ήμουν δάσκαλος, ή καθηγητής και μέλος του συμβουλίου επιλογής διευθυντών των σχολείων, θα έκρινα με προσωπικό κριτήριο τους υποψήφιους και όχι με γνώμονα τα (αντικειμενικά) προσόντα του. Αν, μάλιστα, γνώριζα τους υποψήφιους και τους χαρακτήρες τους, επειδή είμαστε συνάδελφοι, θα μεροληπτούσα υπέρ κάποιου, που θα συμπαθούσα περισσότερο και θα αδικούσα τον άλλον, τον οποίο αντιπαθώ, ή συμπαθώ λιγότερο.
-Όσον αφορά τα τυπικά προσόντα (μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών, διδακτορικό, συγγραφή βιβλίων, παρακολούθηση σεμιναρίων κ.λπ.), βεβαίως πρέπει να παίζουν ρόλο στην αξιολόγηση των υποψηφίων. Δεν μπορεί να αγνοηθεί ένας υποψήφιος που έχει διδακτορικό τίτλο, ή παρακολούθησε επιμορφωτικά σεμινάρια και να προτιμηθεί για διευθυντής ένα άτομο με απλό πτυχίο και μερικά χρόνια εργασίας σε σχολείο.
-Θα διαφωνήσω με την πρόεδρο της Ε.Λ.Μ.Ε. (Νομού Καβάλας), ότι πρέπει να μειωθούν τα μόρια από την συνέντευξη. Πιο πάνω από τα τυπικά προσόντα, τα διάφορα «χαρτιά» που λένε, είναι η προσωπικότητα. Το άτομο που θα γίνει διευθυντής ενός σχολείου, πρέπει να είναι κατάλληλο για να διοικήσει τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Η καταλληλότητα δεν φαίνεται από τα πτυχία, τα διδακτορικά και τα σεμινάρια, αλλά με την προσωπική αξιολόγηση (συνέντευξη). Την συνέντευξη πρέπει να κάνουν ειδικοί επιστήμονες και ο «βαθμός» που δίνουν, να έχει βαρύνουσα σημασία στην τελική επιλογή.
-Σε τελική ανάλυση, αγαπητή πρόεδρε, ας δείξουμε εμπιστοσύνη και σεβασμό στα συμβούλια, τις επιτροπές και τα ελεγκτικά όργανα. Με την καχυποψία, δεν θα βελτιώσουμε την εκπαίδευση στην Ελλάδα.