• Πριν από μερικά έτη, η Καβάλα βρισκόταν χαμηλά σε επισκεψιμότητα τουριστών. Τα αριθμητικά στοιχεία, κυρίως των ξενοδόχων, είναι «μάρτυρας» του γεγονότος. Τα τελευταία έτη και πιο έντονα τα δύο προηγούμενα, σημειώθηκε μία «εκτίναξη» του ποσοστού της επισκεψιμότητας, αλλά και των διανυκτερεύσεων. Από το τέσσερα της κλίμακας με όριο το δέκα, ας πούμε, βρέθηκε στο οκτώ. Φέτος, που μειώθηκαν οι επισκέπτες από την Τουρκία, λόγω συγκεκριμένων παραγόντων, ορισμένοι μιλούν για πτώση του τουρισμού και θέλουν να πανικοβάλλουν την τοπική κοινωνία!
  • Αν και τα στοιχεία που τηρούν οι ξενοδόχοι και η κοινωφελής επιχείρηση του Δήμου Καβάλας, «Δημωφέλεια», δεν δείχνουν μείωση των επισκεπτών, το αντίθετο μάλιστα, ακόμα κι αν υπάρχει μία μικρή κάμψη, από το οκτώ της κλίμακας να υποχώρησε στο επτά, θεωρούμε ότι δεν δικαιολογείται η ανησυχία που καλλιεργούν, σκοπίμως, οι επικριτές της δημοτικής αρχής. Όταν η Καβάλα, όπως προαναφέραμε, βρισκόταν στο τέσσερα και σήμερα βρίσκεται στο επτά, είναι αστείο να μιλάμε για πτώση του τουριστικού ρεύματος. Οι αισιόδοξοι θα έλεγαν ότι: «Είμαστε στο επτά, μπορούμε να φτάσουμε στο εννέα»!
  • Η εκτίναξη του ποσοστού επισκεψιμότητας τα τελευταία έτη, δεν έγινε τυχαία. Ούτε είναι συγκυριακό φαινόμενο. Όλο και περισσότερος (ξένος) κόσμος μαθαίνει για την Καβάλα και δείχνει τη διάθεση να επισκεφτεί την πόλη. Το μεγάλο «στοίχημα», κατά την άποψη μας, είναι να δημιουργηθεί ένα σταθερό τουριστικό ρεύμα τα επόμενα έτη, που θα κυμαίνεται μεταξύ επτά και εννέα στην κλίμακα με υψηλότερο όριο το δέκα. Η Καβάλα δεν πρόκειται να γίνει Μύκονος, Σαντορίνη, Κρήτη, Ρόδος και Χαλκιδική. Δεν είναι αυτός ο στόχος. Μπορεί, όμως, να προσφέρει πράγματα, τα οποία δεν προσφέρουν οι παραπάνω προορισμοί.
  • Οι τουρίστες δεν έρχονται, επομένως, τυχαία. Αυτό δείχνει ότι η προσπάθεια προβολής που γίνεται, κυρίως από τον Δήμο Καβάλας, αποδίδει. Ο Δήμος, συμβάλλει στην προσέλκυση επισκεπτών, αλλά η τοπική κοινωνία είναι ο πραγματικός «διαφημιστής» του τόπου. Τα εύσημα ανήκουν στους επαγγελματίες του τουρισμού, για τη φιλοξενία και τις υπηρεσίες που παρέχουν, που κάνουν τους «πελάτες» ικανοποιημένους. Κι αυτοί, όταν επιστρέψουν στις πατρίδες τους, θα μιλήσουν με θερμά λόγια για την Καβάλα στους συγγενείς και γνωστούς τους.
  • Ο καθένας βάζει το δικό του «λιθαράκι» στην άνοδο του τουρισμού και όλοι οφείλουμε να είμαστε υπεύθυνοι και σοβαροί, για να πετύχουμε περισσότερα. Δυστυχώς, εκείνοι που μεμψιμοιρούν και βλέπουν το δέντρο, αλλά χάνουν το δάσος, δεν βοηθούν στη συλλογική προσπάθεια να προστατέψουμε και να αναδείξουμε το τοπικό τουριστικό προϊόν.
  • Ο τουρισμός είναι ψυχολογία, όπως ανέφερε, πολύ ορθώς, η πρόεδρος της «Δημωφέλεια», Αναστασία Ιωσηφίδου, στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. Και η καλή ψυχολογία είναι αποτέλεσμα της θετικής σκέψης, της αισιοδοξίας και της πίστης. Έτσι ξεπερνιούνται τα εμπόδια, τα οποία πάντα θα προκύπτουν, αλλά δεν πρέπει να επιτρέψουμε να μας βγάλουν εκτός στόχου.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ