Τον περασμένο Μάρτιο, ο υπουργός εθνικής άμυνας και βουλευτής Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, ανακοίνωσε ότι, έπειτα από συνεργασία με την κεντρική διοίκηση του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (Ε.Κ.Α.Β.), τον περιφερειακό διευθυντή Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης του Ε.Κ.Α.Β. και την διοίκηση της Fraport Hellas, εγκρίθηκε η ίδρυση σταθμού ασθενοφόρων του Ε.Κ.Α.Β. στον αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος».
Στην ουσία, πρόκειται για την μετεγκατάσταση του σταθμού από την Χρυσούπολη στον διεθνή αερολιμένα, ώστε να καλύπτεται ο ανατολικός τομέας του Νομού Καβάλας και το νησί της Θάσου.
Πέρασαν τέσσερις μήνες, αλλά ο σταθμός ασθενοφόρων του Ε.Κ.Α.Β. στον αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος» δεν λειτούργησε. Και ο λόγος είναι, η αδυναμία στελέχωσης του σταθμού με διασώστες! Για να λειτουργήσει ο σταθμός σε 24ωρη βάση, δηλαδή με τρεις βάρδιες ημερησίως, χρειάζονται έντεκα διασώστες. Οι ελλείψεις διασωστών στον Τομέα Καβάλας του Ε.Κ.Α.Β. είναι σημαντικές και το πρόβλημα αντιμετωπίζεται με επικουρικούς. Τα επόμενα τέσσερα-πέντε έτη, μάλιστα, το πρόβλημα θα οξυνθεί, αφού υπάρχει κύμα συνταξιοδοτήσεων από το Ε.Κ.Α.Β. Καβάλας.
Με τις υπάρχουσες συνθήκες, ο σταθμός στον αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος» μπορεί να λειτουργήσει μόνο περιστασιακά. Δηλαδή, με μία βάρδια την ημέρα και για μία, ή δύο ημέρες την εβδομάδα. Αυτή την περίοδο, όμως, θεωρείται ανέφικτο, αφού παρατηρείται πολύ αυξημένη κίνηση στις διακομιδές προς την Θεσσαλονίκη, ακόμα και νυχτερινές ώρες! Με το υπάρχον προσωπικό και εννοούμε τους διασώστες, μπορούν να λειτουργήσουν τρία ασθενοφόρα, τα οποία πρέπει να καλύψουν τα περιστατικά σε όλο τον Νομό Καβάλας (και την Θάσο), να κάνουν τις διακομιδές και να κρατήσουν σε 24ωρη λειτουργία τον σταθμό στον αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος»!
Επίσης, παραμένει σε εκκρεμότητα το ζήτημα των μεταφορών ασθενών από το Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας στα σπίτια τους (εξιτήρια) με οχήματα του Ε.Κ.Α.Β. Κάποιοι πολίτες αναγκάζονται να πληρώνουν οχήματα ιδιωτικών εταιρειών για τον σκοπό αυτό, ενώ υπάρχουν λύσεις για να μην επιβαρύνονται οικονομικά. Η κεντρική διοίκηση έδωσε το «πράσινο φως» στους διοικητές των Υγειονομικών Περιφερειών (Υ.ΠΕ.) και στους διοικητές των δημόσιων νοσοκομείων να συνάπτουν συμβάσεις με ιδιώτες, για την πραγματοποίηση του συγκεκριμένου μεταφορικού έργου.
Επίσης, υπάρχει το ασθενοφόρο όχημα που πρόσφερε ο Ερυθρός Σταυρός της Ιταλίας στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας, το έτος 2013, με παρέμβαση του νυν βουλευτή Καβάλας, Ιωάννη Πασχαλίδη, το οποίο θα μπορούσε να κάνει τις μεταφορές των ασθενών που εξέρχονται από το νοσοκομείο, αλλά έχει εγκαταλειφθεί με βλάβη σε κάποιο συνεργείο στο Κοκκινόχωμα!
Συνοψίζοντας, μέσα στην ερχόμενη πενταετία αναμένεται σημαντική αποψίλωση του Τομέα Καβάλας του Ε.Κ.Α.Β. από διασώστες, η οποία εκτιμάται πως θα «ισοδυναμεί» με 24 χαμένες βάρδιες σε μηνιαία βάση!