-Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας, Μάρκος Δέμπας, εξέφρασε την άποψη, ότι σε μία τριετία, ή τετραετία, θα δούμε τον λιμένα «Φίλιππος Β» να αναβαθμίζεται και να συνδέεται με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Εμείς δεν συμμεριζόμαστε την αισιοδοξία του, διότι αν πραγματικά υπάρχει η βούληση αυτή, θα έπρεπε ήδη να λειτουργεί ως «εμπορική πύλη» για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και την βαλκανική ενδοχώρα. Διότι, ένα λιμάνι που βρίσκεται σε καίρια γεωγραφική θέση, διαθέτει όλες τις απαραίτητες υποδομές και συνδέσεις με το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο.
-Εμείς πιστεύουμε πως το λιμάνι «Φίλιππος Β», θα συνεχίσει να έχει «συμπληρωματικό» χαρακτήρα, γι’ αυτό και η κοινοπραξία των εταιρειών που κατέθεσε πρόταση (σ.σ. την μοναδική στον ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό!) και αναμένεται, αφού ολοκληρωθεί η γραφειοκρατική διαδικασία, να υπογράψει την σύμβαση της «υπο-παραχώρησης» με το ελληνικό Δημόσιο, έχει την «υποχρέωση» να επενδύσει το ποσό των 36 εκατομμυρίων ευρώ. Με τα χρήματα αυτά, λυπούμαστε, δεν μπορεί να αποκτήσει πρωταγωνιστικό ρόλο το λιμάνι «Φίλιππος Β». Είναι χαρακτηριστική, άλλωστε, η διαφορετική αντιμετώπιση των μεγάλων λιμανιών της χώρας, από το ΤΑΙΠΕΔ, που έχει την ευθύνη της διαχείρισης τους. Τον περασμένο Αύγουστο ανακοινώθηκε ότι κατατέθηκαν τρεις δεσμευτικές προσφορές, για την απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού (67%) του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας. Δηλαδή, στην περίπτωση της Ηγουμενίτσας μιλάμε για παραχώρηση του πλειοψηφικού ποσοστού του μετοχικού κεφαλαίου ενός δημόσιου Οργανισμού, ενώ στην περίπτωση της Καβάλας, για την υπο-παραχώρηση δραστηριότητας στο λιμάνι «Φίλιππος Β». Αλήθεια, ποιος έμπειρος και νοήμων επιχειρηματίας, θα έρθει να επενδύσει πολλά χρήματα σε ένα λιμάνι χωρίς (ολοκληρωμένες) υποδομές, με ελάχιστο εξοπλισμό, χωρίς υψηλή εμπορική κίνηση και το κυριότερο, χωρίς σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο; Θα έχει την υπομονή να περιμένει έως και το έτος 2026, να γίνει η σύνδεση του λιμανιού με το σιδηροδρομικό δίκτυο;
-Η εκτίμηση μας είναι, ότι ο λιμένας «Φίλιππος Β» θα έχει την ίδια «ανάπτυξη» με τον αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος», που απέχει μερικά χιλιόμετρα, μετά την παραχώρηση του στην εταιρεία Fraport. Πέρα από μία ανακαίνιση που έγινε στις εγκαταστάσεις, η οποία ήταν απαραίτητη ούτως, ή άλλως, ο αερολιμένας «Μέγας Αλέξανδρος», είναι μία συμπληρωματική υποδομή, με πολύ χαμηλή επιβατική κίνηση εσωτερικού, σε σύγκριση με τον αερολιμένα «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης. Στο εξωτερικό, ωστόσο, δεν συμβαίνει το ίδιο με τα λιμάνια και τα αεροδρόμια. Κάθε λιμάνι και κάθε αεροδρόμιο έχει την δική του δυναμική, γιατί κατασκευάστηκαν με σκοπό την εξυπηρέτηση των τοπικών κοινωνιών και του εθνικού συμφέροντος.
-Θα είναι ευχαριστημένοι οι τοπικοί άρχοντες και φορείς, να έχουν κίνηση ο λιμένας «Φίλιππος Β» και ο αερολιμένας «Μέγας Αλέξανδρος» όταν, για κάποιο λόγο, αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες το λιμάνι Θεσσαλονίκης και ο αερολιμένας «Μακεδονία»; Προς τι, άραγε, η αισιοδοξία τους;