Το πιο ουσιώδες από τη συζήτηση που έγινε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Δήμου Καβάλας, τη Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2018, σχετικά με τη ζημιά σε τμήμα του καταστρώματος της γέφυρας στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού, απέναντι από το παλιό νοσοκομείο, είναι, κατά την άποψη μας, η σύμπνοια της πλειοψηφίας και της μειοψηφίας, για την αναγκαιότητα κατασκευής του υπόλοιπου τμήματος της περιμετρικής οδού της πόλης. Τόσο η δημοτική αρχή, όσο και οι παρατάξεις της μειοψηφίας, συμφώνησαν ότι είναι η «μεγάλη ευκαιρία» για την Καβάλα, να αποκτήσει, επιτέλους, μία οδό που θα αποφορτίσει το κυκλοφοριακό εντός του αστικού ιστού, το οποίο χαρακτήρισε «θηλιά» ο επικεφαλής του συνδυασμού «Κοινωνική Αποτελεσματική Παρέμβαση», Βαγγέλης Παππάς. Παράλληλα, είναι ευκαιρία να ακυρωθεί η κατασκευή του μετωπικού σταθμού διοδίων στη θέση «Άσπρη Άμμος» της Εγνατία οδού, που προκαλέσει επιβάρυνση του κυκλοφοριακού στην πόλη.

Όσον αφορά τη ζημιά στη γέφυρα της οδού Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού, η κριτική που δέχτηκε η δημοτική αρχή και συγκεκριμένα η δήμαρχος, Δήμητρα Τσανάκα, ήταν μάλλον χλιαρή, αφού τις προηγούμενες ημέρες, αλλά και στην ενημέρωση που έκανε στο δημοτικό συμβούλιο, πρόλαβε να απαντήσει στα ερωτήματα που τυχόν θα δεχόταν. Καταλήγοντας, δήλωσε ότι αγωνιά για το κυκλοφοριακό μετά τη ζημιά στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού και για μία ενδεχόμενη διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στην Εγνατία οδό, που θα αποκόψει την Ανατολή από τη Δύση!

Ο στόχος από εδώ και πέρα, πρόσθεσε, είναι η συντομότερη αποκατάσταση του προβλήματος, ενώ το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων (σ.σ. πραγματογνωμοσύνη), θα δείξει τι πρέπει να γίνει με τη συγκεκριμένη γέφυρα. Στην προσπάθεια αυτή, επεσήμανε, είναι πρόθυμοι να βοηθήσουν όλοι. Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, η κεντρική διοίκηση και η «Εγνατία Οδός Α.Ε.».

Νωρίτερα, η δημοτική αρχή απέστειλε το ακόλουθο δελτίο Τύπου: «Από την ημέρα υποχώρησης τμήματος της γέφυρας, έως και την περασμένη Τετάρτη, κάποιοι επιδόθηκαν σε μία λυσσαλέα επίθεση με τη φράση: «Ο ΔΗΜΟΣ  ΚΑΒΑΛΑΣ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ». Χωρίς μελέτη των κείμενων διατάξεων και κινούμενοι στο πλαίσιο πολιτικού αμοραλισμού, ημιμάθειας, άγνοιας και βιασύνης για πολιτική εκμετάλλευση, δυστυχώς γι’ αυτούς η αλήθεια, οι νόμοι και τα έγγραφα τους διέψευσαν. ΙΔΟΥ, ΛΟΙΠΟΝ, ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΕΣ:
1. Ποιος κατασκεύασε το έργο της γέφυρας;
– Η Δ.Ε.Υ.Α.Κ. τα έτη 1986-1988, με ανάδοχο την εταιρεία «Α. Κιακυρόπουλου-Μ. Μαγιάννη Ο.Ε.» και προϋπολογισμό 75.000.000 δραχμές. Το έργο έλαβε όλες τις εγκρίσεις από τις τότε νομαρχιακές και κρατικές Υπηρεσίες, προκειμένου να δοθεί στην κυκλοφορία.
2. Σε ποιον ανήκει κατά κυριότητα το τμήμα της γέφυρας;
– Σύμφωνα με το Εθνικό Κτηματολόγιο ανήκει, ως ειδική έκταση αιγιαλού, στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ (ΚΑΕΚ 21 025 ΕΚ 00193/0/0).
3. Πως χαρακτηρίζεται η οδός όπου βρίσκεται το επίμαχο τμήμα της γέφυρας;
– Χαρακτηρίζεται ως δευτερεύον οδικό δίκτυο (Ε2) και αποτελεί τμήμα της Ε.Ο. Καβάλας-Χρυσουπόλεως.
4. Τι σημαίνει δευτερεύον οδικό δίκτυο 2 (Ε2);
– Είναι το τμήμα εκείνο του εθνικού οδικού δικτύου, που συνδέει βασικούς εθνικούς οδικούς άξονες μεταξύ τους, ή με μεγάλα αστικά κέντρα, ή με τόπους εξαιρετικού τουριστικού ενδιαφέροντος.

  1. Ποτέ χαρακτηρίστηκε Ε2 και με ποια απόφαση;
    – Με την υπ‘ αριθμόν ΔΜΕΟ/ε/0/1173/28-9-2005 απόφαση της αρμόδιας Διεύθυνσης του ΥΠΕΧΩΔΕ. Για την Καβάλα αναφέρεται «από την πόλη της Καβάλας στη χθ 0+00 (σημείο Ι.Κ.Α.) μέχρι τη διασταύρωση Χρυσούπολης.
    6. Τι σημαίνει συντήρηση οδών;
    – Σύμφωνα με το νόμο 3481/2006 (αρθ. 7, παρ. 3 και 4), συντήρηση νοείται «η αποκατάσταση βλαβών του οδοστρώματος και των στοιχείων ασφάλειας της οδού (στηθαία, νησίδες ασφάλειας, σήμανση, ηλεκτροφωτισμός).
    7. Ποιος φορέας έχει την ευθύνη συντήρησης του επίμαχου τμήματος;
    – Κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 7 ν.3481/2006, εξεδόθη η 3884/2007 (ΦΕΚ Β 1970/8-10-2007) απόφαση του γενικού γραμματέα της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ., μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται και το επίμαχο τμήμα της γέφυρας, όπου καθόρισε πως ανήκει η αρμοδιότητα συντήρησης στις Υπηρεσίες της Περιφέρειας και η οδός «1.1.4 Καβάλα-ισόπεδος κόμβος Χρυσούπολης-γέφυρα Νέστου-Ξάνθη», εκτός των τμημάτων ΕΝΤΟΣ σχεδίου πόλεων Καβάλας-Κομοτηνής-Αλεξανδρούπολης.
    – Εν συνέχεια, με την υπ. αριθμόν 937/20-9-2011 απόφασή του, ο περιφερειάρχης καθόρισε τις οδούς που ανήκουν στην αρμοδιότητα συντήρησης των Υπηρεσιών της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ., αναθέτοντας στις Διευθύνσεις Τεχνικών Έργων, τη συντήρηση και τεχνική αστυνόμευση των οδών, που αποτελούσε ευθύνη της Δ.Ε.Σ.Ε. Α.Μ.-Θ., σύμφωνα με την απόφαση 3884/5-9-2007, όπως αυτή συμπληρώθηκε με την απόφαση του ίδιου γενικού γραμματέα της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ., με αριθμό 5360/7-1-2008.
    8. Είναι το επίμαχο σημείο της γέφυρας εντός, ή εκτός σχεδίου πόλης;
    – Σύμφωνα με το ισχύον Προεδρικό Διάταγμα της 16-1-1980 (ΦΕΚ Δ 68/2-2-1980) και το λεγόμενο περίγραμμα της 29-5-1985 (ΦΕΚ Δ 279/32-5-1985) στο ισχύον σχέδιο πόλης-ρυμοτομικό σχέδιο Καβάλας, το επίμαχο σημείο της γέφυρας ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΠΟΛΗΣ και ως εκ τούτου, την ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ της οδού, εξακολουθούν να έχουν οι ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ Α.Μ.-Θ.
    – Κατά συνέπεια, οι αρμοδιότητες στο σύνολό τους, που αφορούν το επίμαχο σημείο, συντήρηση κ.λπ., ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ στον Δήμο Καβάλας.
    9. Σε ποιον φορέα ανήκει η συντήρηση που αφορά στο σκέλος της κατασκευής, αυτή καθ’ αυτή την υποδομή, μελέτες, στατική επάρκεια, συντήρηση κατασκευής, κ.λπ.;
    – Ανήκει τόσο στην Περιφέρεια Α.Μ.-Θ., όσο και στο ελληνικό Δημόσιο.
    10. Γιατί ασχολήθηκε, τότε, ο Δήμος Καβάλας;
    – Η αποκατάσταση μέρους του αστικού εξοπλισμού, κιγκλιδωμάτων, επιδιόρθωση οδοστρώματος κ.λπ., έγινε στο πλαίσιο της εγγύτητας και επικουρικότητας και από ενδιαφέρον για τις υποθέσεις των δημοτών, ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΝΟΜΙΚΗ, ή ΘΕΣΜΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ».

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ