Στις 23 Απριλίου 2024 έληξε η (μηνιαία) παράταση στην άδεια εκμετάλλευσης του παλιού κοιτάσματος φυσικού αερίου στον κόλπο της Καβάλας με την ονομασία «Νότια Καβάλα». Ένα έτος πριν, τον Μάρτιο του 2023, ανακοινώθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ότι ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του παλιού κοιτάσματος, προκειμένου να αξιοποιηθεί ως αποθήκη φυσικού αερίου, ήταν άγονος. Οι δύο ενδιαφερόμενοι επενδυτές, ο ένας εξ αυτών ήταν ο όμιλος Energean, δεν κατέθεσαν προσφορές. Έτσι, το Υπουργείο περιβάλλοντος και ενέργειας έδινε συνεχείς παρατάσεις στην άδεια εκμετάλλευσης που χορηγήθηκε στην Energean.

Πολύ πρόσφατα, η Κατερίνα Σάρδη, διευθύνουσα σύμβουλος (και country manager) του ομίλου στην Ελλάδα, μιλώντας στο East Mediterranean Gas Forum, σχολίασε ότι τα λάθη που έγιναν σε ρυθμιστικό επίπεδο και οδήγησαν στην ματαίωση του επενδυτικού σχεδίου στην «Νότια Καβάλα», πρέπει να γίνουν δίδαγμα για την επένδυση στον «Πρίνο» που αφορά την αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα. Θεωρούμε απίθανο, έως «σενάριο επιστημονικής φαντασίας», να περιέλθει το κοίτασμα «Νότια Καβάλα», πάλι, στο ελληνικό δημόσιο. Αφενός γιατί πρέπει να βρει 400 εκατομμύρια ευρώ για να υλοποιήσει την επένδυση. Και αφετέρου, γιατί νομίζουμε ότι δεν θέλει να δημιουργήσει μία ανταγωνιστική επένδυση προς την ιδιωτική επένδυση με τον πλωτό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (Υ.Φ.Α.) στην θαλάσσια περιοχή της Αλεξανδρούπολης. Αλλά και η Energean, μετά από την απόρριψη της πρότασης, που πρώτη παρουσίασε τον Δεκέμβριο του 2010 στο εκθεσιακό κέντρο «Απόστολος Μαρδύρης» στον τότε υπουργό περιβάλλοντος, Γιάννη Μανιάτη, έχει στραφεί, πλέον, στην φιλόδοξη επένδυση της αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα στον «Πρίνο». Επομένως, δεν «χωράνε δύο καρπούζια στην ίδια μασχάλη», που λέει η λαϊκή ρήση. Η δήλωση της Κατερίνας Σάρδη, άλλωστε, είναι καθαρή. Μίλησε για ματαίωση του επενδυτικού σχεδίου στην «Νότια Καβάλα».

Κατά την άποψη μας, πρόκειται για έναν ακόμα «πολιτικό δάκτυλο» σε βάρος των συμφερόντων της Καβάλας. Η κεντρική διοίκηση επέλεξε να ενισχύσει των γεωστρατηγικό ρόλο της Αλεξανδρούπολης με το λιμάνι και τον πλωτό σταθμό Υ.Φ.Α. Δεν είναι τυχαίο ότι, αποτελεί προτεραιότητα το έργο της σύνδεσης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, του καινούργιου προβλήτα συγκεκριμένα, με την καινούργια (δεύτερη) περιφερειακή οδό της πόλης! Ενώ, προ ημερών, δημιουργήθηκε θέμα με την επαναχάραξη της (μονής) σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέσει το λιμάνι «Φίλιππος Β» (εμπορικό λιμάνι) της Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, για λόγους ασφάλειας!

Ο Δημήτρης Πολίτης, διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, οφείλει να δώσει μία απάντηση, γιατί πέρασε ένα έτος χωρίς να γίνει επαναληπτικός διαγωνισμός για την παραχώρηση του κοιτάσματος «Νότια Καβάλα». Κι ας αφήσει την δήθεν επιστροφή του ανοιχτού δημοτικού κολυμβητηρίου στον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας. Το κολυμβητήριο, είναι ευθύνη του Δήμου Καβάλας να το επαναλειτουργήσει.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ