• Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αρχίσαμε να διαβάζουμε την «σοβαρή πρόταση» που έκανε ο επικεφαλής του συνδυασμού «Ο Τόπος της Ζωής μας», Μάκης Παπαδόπουλος, για τον έλεγχο της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην περιοχή ανατολικά της Καβάλας, όπου λειτουργούν οι δύο μεγάλες χημικές βιομηχανίες, τα Λιπάσματα και τα Πετρέλαια. Στο τέλος της ανάγνωσης, ωστόσο, μείναμε με την απορία για τη βαρύτητα της πρότασης του.
  • Ο Μάκης Παπαδόπουλος πρότεινε, να ακολουθήσει ο Δήμος Καβάλας το παράδειγμα του Δήμου Δέλτα της Κεντρικής Μακεδονίας, που από το έτος 1991 λειτουργεί δίκτυο σταθμών για την μέτρηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στη Βιομηχανική Περιοχή Σίνδου-Καλοχωρίου Θεσσαλονίκης. Σκοπός του δικτύου, αναφέρει ο επικεφαλής του συνδυασμού «Ο Τόπος της Ζωής μας», είναι: η μέτρηση και η καταγραφή των ρύπων, η διαρκής ενημέρωση των κατοίκων, ο εντοπισμός των ρυπογόνων δραστηριοτήτων και η λήψη μέτρων, ο συντονισμός με τους αρμόδιους φορείς της πολιτείας, για την από κοινού αντιμετώπιση του προβλήματος, η συνέχιση της εύρυθμης λειτουργίας του δικτύου και η συνεχής αναβάθμιση του, καθώς και η γνώση της ποιότητας του ατμοσφαιρικού αέρα.
  • Όπως ειπώθηκε (και στην πρόσφατη λαϊκή συνέλευση στη Νέα Καρβάλη), η αρμοδιότητα για τον έλεγχο της ρύπανσης που προκαλούν οι βιομηχανίες (ατμοσφαιρικής και στο έδαφος) ανήκει στην περιφερειακή αυτοδιοίκηση. Ο Δήμος Δέλτα τοποθέτησε τους σταθμούς μέτρησης με δική του πρωτοβουλία και με σκοπό να έχει τα δικά του στοιχεία, αλλά το Τμήμα Περιβάλλοντος και Πολιτικής Προστασίας του Δήμου, δεν έχει το δικαίωμα να κάνει έλεγχο, να επιβάλλει πρόστιμο, ή και να διατάξει την παύση λειτουργίας της βιομηχανικής μονάδας που ρυπαίνει. Απλά, χρησιμοποιώντας τα στοιχεία αυτά, μπορεί να ζητήσει από τις αρμόδιες αρχές να παρέμβουν, για να ελέγξουν τη λειτουργία του εργοστασίου που είναι «ύποπτο».
  • Εάν ο Μάκης Παπαδόπουλος κατηγορεί τη σημερινή δημοτική αρχή, επειδή δεν τοποθέτησε τα προηγούμενα τρία έτη σταθμούς μέτρησης, όπως έκανε ο Δήμος Δέλτα από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, για να είναι δίκαιος, οφείλει να αποδώσει ένα μεγάλο μερίδιο ευθύνης, το μεγαλύτερο και στις προηγούμενες δημοτικές αρχές του Δήμου Καβάλας. Ο λόγος που δεν το έπραξαν, είναι επειδή η τέως Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση ήταν αρμόδια και εγκατέστησε τους σταθμούς αυτούς, οι οποίοι αργότερα τέθηκαν εκτός λειτουργίας.
  • Παρά ταύτα, η νυν δημοτική αρχή ανακοίνωσε ότι θα προμηθευτεί ο Δήμος Καβάλας και θα εγκαταστήσει καινούργιους σταθμούς με χρήματα του Δήμου. Και πάλι, όμως, δέχτηκε κριτική, διότι θα πληρώσει τα μηχανήματα από το ταμείο του Δήμου και όχι από κάποιο ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Αν επέλεγε να εντάξει τη συγκεκριμένη προμήθεια σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα, θα έπρεπε να ακολουθήσει την απαιτούμενη γραφειοκρατική διαδικασία και τα μηχανήματα να έχουν τις προδιαγραφές που ορίζει το πρόγραμμα. Το βέβαιο είναι, ότι η προμήθεια, η τοποθέτηση και η λειτουργία των μηχανημάτων αυτών, θα γινόταν στην επόμενη θητεία της δημοτικής αρχής (που μπορεί να αλλάξει το 2019). Εάν ο Μάκης Παπαδόπουλος θέλει να είναι χρήσιμος, είναι αρκετό να μην υποδαυλίζει την τεταμένη κατάσταση ενθαρρύνοντας τις ακραίες φωνές.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ