Έκλεισε, με τις υπογραφές ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ, τα ΕΛΠΕ και την ευρωπαϊκή κοινοπραξία (αποτελούμενη από την ιταλική Snam, την ισπανική Enagás και τη βελγική Fluxys) για την απόκτηση του 66% του ΔΕΣΦΑ (Διαχειριστή του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου), επίσημα, πλέον μία διαδικασία ιδιωτικοποίησης, η οποία χαρακτηρίστηκε από έντονες διεργασίες, στο φόντο της «απελευθέρωσης» της ενέργειας στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και των πολύ μεγάλων ανταγωνισμών μονοπωλίων, για τον έλεγχο πηγών και δρόμων μεταφοράς της και με δεδομένο το «στρατηγικής σημασίας» στόχο του εγχώριου ελληνικού κεφαλαίου, για μετατροπή της χώρας σε ενεργειακό κόμβο προς την Ε.Ε. Άλλη μία επιτυχία των «αριστερούληδων», που δεν μπόρεσαν οι προηγούμενοι «άχρηστοι», κατά τα λεγόμενα τους, να προχωρήσουν.

Οι επιχειρήσεις που απέκτησαν ως κοινοπραξία το 66% του ΔΕΣΦΑ, είναι από τους βασικούς μετόχους στον αγωγό Τ.Α.Ρ. (η ιταλική Snam, είναι πρώτη στην Ευρώπη με δίκτυο μεταφοράς (πάνω από 32.500 χλμ. στην Ιταλία και περίπου 40.000 με διεθνείς θυγατρικές), με δυνατότητα αποθήκευσης φυσικού αερίου (16,7 δις κυβικά μέτρα στην Ιταλία και περίπου 20 δις με διεθνείς θυγατρικές), ενώ διαχειρίζεται και το πρώτο L.N.G. εργοστάσιο που χτίστηκε στην Ιταλία και είναι μέτοχος στο βασικό τερματικό σταθμό της χώρας. Η ισπανική Enagás διαθέτει τον μεγαλύτερο αριθμό L.N.G. τερματικών σταθμών, έχει πάνω από 12.000 χλμ. αγωγών αερίου, τέσσερις στρατηγικές αποθήκες και οκτώ εργοστάσια αεριοποίησης. Η βελγική Fluxys συνδυάζει την μεταφορά αερίου, την αποθήκευση αερίου και την αποθήκευση σε τερματικούς σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου (L.N.G.), ενώ συμμετέχει στην ιδιοκτησία L.N.G. bunkering πλοίου, στους αγωγούς Interconnector και BBL, που συνδέουν το ΗΒ με την ηπειρωτική Ευρώπη, στον τερματικό σταθμό L.N.G. στη Γαλλία, στους αγωγούς NEL και TENP και στο έργο του αγωγού EUGAL στη Γερμανία, στον αγωγό Transitgas στην Ελβετία, στην υποδομή Swedegas στη Σουηδία.

Κι ενώ συμβαίνουν αυτές οι κοσμογονικές αλλαγές στο χώρο της ενέργειας, με ότι αυτές σημαίνουν για τους λαούς (πόλεμοι, προσφυγιά, αλλαγή συνόρων, καταστροφή περιβάλλοντος κ.α.), με τον ξέφρενο ανταγωνισμό για τον έλεγχο των πλουτοπαραγωγικών πηγών, εμείς εδώ «μετράμε» ούτε μισό κυβικό αέριο από τον T.A.P., για οικιακή, γεωργική κ.ά. χρήση, μία διέλευση του αγωγού μέσα από τα τενάγη Φιλίππων, επί πλέον χτύπημα των μικρών αγροτών και οκτώ ανυπόστατες κατηγορίες ενάντια σε αγωνιζόμενους κατοίκους (και δημοτικούς συμβούλους) για την αλλαγή της όδευσης.

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» δηλώνει ότι, συνάντηση με υψηλόβαθμα στελέχη του T.A.P. δεν μπορεί να γίνει, αν δεν αποσυρθούν πρώτα οι μηνύσεις κι αν δεν δηλωθεί με κάθε επίσημο τρόπο, ότι ο T.A.P. θα προχωρήσει στην αλλαγή όδευσης. Αφού δηλωθούν αυτά ξεκάθαρα, θα καθορίσουμε στη συνέχεια και τη στάση μας.

Υ.Γ.: Δεν μπορεί τη μια να βραβεύεις τον Ιταλό ακτιβιστή, Ιπάτιο, δίδοντας του τον τίτλο του επίτιμου δημότη, για τον αγώνα του ενάντια στον T.A.P. και την άλλη, να κάνεις συναντήσεις με τον T.A.P., χωρίς να «τρέχει» τίποτε.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ