- Το τμήμα της Εγνατίας οδού, από τον Άγιο Σίλα μέχρι τον κόμβο του λιμανιού «Φίλιππος Β», είναι από τα παλαιότερα που κατασκευάστηκαν στον μεγαλύτερο οδικό άξονα που διασχίζει τη βόρειο Ελλάδα και ενώνει τον Έβρο με την Ήπειρο. Επίσης, είναι από τα πιο επικίνδυνα τμήματα του αυτοκινητόδρομου, λόγω των διαδοχικών στροφών και των εναλλαγών στις κλίσεις του οδοστρώματος. Το μαρτυρούν και τα συχνά τροχαία ατυχήματα που συμβαίνουν στο τμήμα αυτό.
- Η Εγνατία οδός Α.Ε. επέλεξε να κατασκευάσει στο συγκεκριμένο τμήμα και ένα μετωπικό σταθμό διοδίων! Ο Δήμος Καβάλας επιχειρεί να προβάλλει το ζήτημα της οδικής ασφάλειας, εκτός από την περιβαλλοντική επίπτωση και τον κυκλοφοριακό φόρτο που θα δεχτεί η πόλη της Καβάλας, λόγω εκτροπής της κίνησης πολλών οχημάτων για να αποφύγουν τον σταθμό διοδίων, προκειμένου να ματαιώσει την κατασκευή του σταθμού διοδίων. Το επιχείρημα είναι λογικό και μπορεί να στηριχθεί στα στατιστικά στοιχεία των τροχαίων ατυχημάτων που τηρεί η Γενική Διεύθυνση Αστυνομίας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης.
- Από κει και πέρα, δεν θα συμφωνήσουμε με τη δήμαρχο Καβάλας, Δήμητρα Τσανάκα, η οποία έκανε μία έμμεση σύνδεση του ζητήματος (της κατασκευής του μετωπικού σταθμού διοδίων) με δύο άλλα, εξίσου σημαντικά, έργα οδικών υποδομών στην περιοχή. Πρόκειται για την περιμετρική οδό της πόλης και τον αυτοκινητόδρομο Ε61. «Βλέπετε πόσο μας κόστισε το θέμα της περιμετρικής οδού, που δεν έγινε για να μη κοπούν λίγα δέντρα; Τώρα θα σωζόταν η πόλη από την περιβαλλοντική καταστροφή. Αποδεικνύεται πως έχει ο καιρός γυρίσματα. Ελπίζω να μη λέμε το ίδιο για τον Ε61», είπε η δήμαρχος.
- Καταρχάς, με το σχόλιο αυτό άφησε σαφή αιχμή για τους συμπολίτες που αντέδρασαν στην κοπή των δέντρων στο περιαστικό δάσος της Καβάλας (για την κατασκευή της περιμετρικής οδού) και στο αισθητικό δάσος Αμυγδαλεώνα (για την κατασκευή του τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε61 από τον Σταυρό μέχρι τον Άγιο Σίλα).
- Δεν γνωρίζουμε εάν η περιμετρική οδός θα λειτουργούσε ως «βαλβίδα εκτόνωσης» του κυκλοφοριακού φόρτου της πόλης εξαιτίας του σταθμού διοδίων στην Εγνατία οδό. Η λογική λέει, ότι τα οχήματα που θα απέφευγαν τον σταθμό διοδίων θα περνούσαν από την περιμετρική οδό, για να μην εμπλακούν στο «μποτιλιάρισμα» της πόλης. Πόσοι, όμως, οδηγοί θα προτιμούσαν την περιμετρική οδό, την οποία θα χρησιμοποιούσαν και οι Καβαλιώτες οδηγοί, για να αποφύγουν την κίνηση (traffic) στο κέντρο της πόλης; Θα «γλιτώναμε» τον κυκλοφοριακό φόρτο στο κέντρο της Καβάλας, αλλά θα είχαμε αυξημένη κίνηση οχημάτων στην περιμετρική οδό και αυξημένο κίνδυνο πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων.
- Επίσης, δεν γνωρίζουμε αν η Εγνατία Οδός Α.Ε. κατασκεύαζε και πλευρικό σταθμό διοδίων, προκειμένου να εμποδίσει την εκτροπή της κυκλοφορίας των οχημάτων προς την περιμετρική οδό, ή το κέντρο της Καβάλας.
- Όσον αφορά τον αυτοκινητόδρομο Ε61, η χάραξη που πρότεινε η Εγνατία Οδός Α.Ε. στο τμήμα από τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα μέχρι τον Άγιο Σίλα είχε ορισμένα προβλήματα, τα οποία εντοπίστηκαν στις διαδοχικές παρουσιάσεις που έγιναν στο δημοτικό συμβούλιο Δήμου Καβάλας, Η δήμαρχος ζήτησε από την κατασκευάστρια εταιρεία μία βελτιωμένη πρόταση, την οποία η Εγνατία Οδός Α.Ε. δεν κατέθεσε ακόμα.
- Επομένως, η προσοχή όλων (και του Δήμου Καβάλας) πρέπει να εστιαστεί στον μετωπικό σταθμό διοδίων και όχι σε άλλα ζητήματα, τα οποία μερικοί επιχειρούν, τεχνηέντως, να συνδέσουν με τη λειτουργία του σταθμού πάνω από το Περιγιάλι.
Ο Κ-ΤΥΠΟΣ χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη και ταχύτερη περιήγησή σας. Με την πρόσβαση σας στο k-tipos.gr αποδέχεστε την χρήση.OKΠερισσότερα