• Διάβασα το άρθρο του συμπολίτη, διπλωματούχου μηχανολόγου-ηλεκτρολόγου, Χρυσόστομου Κοσμίδη, για την επικίνδυνη κατάσταση που επικρατεί στην ανατολική έξοδο της παλιάς πόλης προς την πλατεία Νικοτσάρα και το αίτημα της επαναφοράς των φωτεινών σηματοδοτών.
  • Κατά την άποψη μου, η τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών στον κόμβο μπροστά από το παλιό δικαστικό μέγαρο, θα δημιουργήσει μεγαλύτερο κυκλοφοριακό πρόβλημα, άρα και κίνδυνο πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος, παρά θα επιλύσει το πρόβλημα που υπάρχει. Και οφείλεται, θα συμφωνήσω, στην έλλειψη αστυνόμευσης, ή αν προτιμάται, στην έλλειψη παιδείας των κατόχων Ι.Χ. επιβατικών αυτοκινήτων, που έχουν μετατρέψει όλες τις νησίδες σε θέσεις στάθμευσης.
  • Απ’ όσο γνωρίζω, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) απαγορεύει τη στάθμευση σε νησίδες, καθώς και στο τμήμα εξόδου της οδού Λάμπρου Κατσώνη προς την οδό Παλιού Υδραγωγείου, το οποίο καταργήθηκε, γιατί μετατράπηκε σε μόνιμο χώρο στάθμευσης!
  • Νομίζω ότι αν τηρηθεί ο Κ.Ο.Κ., δεν θα είναι επικίνδυνη, λόγω έλλειψης ορατότητας, η έξοδος για τα οχήματα από την παλιά πόλη. Αν πρέπει να γίνει μία παρέμβαση, είναι προτιμότερο να κατασκευαστεί κυκλικός κόμβος παρά να τοποθετηθούν, πάλι, φωτεινοί σηματοδότες. Με την κατακόρυφη αύξηση των αυτοκινήτων, λόγω του τουρισμού, θα μπλόκαρε η κυκλοφορία και θα παρέλυε το κέντρο της πόλης!
  • Νομίζω, πάντως, ότι για το ζήτημα πρέπει να δώσουν απάντηση οι ειδικοί, που είναι οι συγκοινωνιολόγοι. Ούτε εγώ, ούτε ένας κάτοικος της παλιάς πόλης, ούτε ένας μηχανολόγος-ηλεκτρολόγος, δεν έχουμε τη γνώση επί των συγκοινωνιακών θεμάτων.
  • Θα συμφωνήσω, ότι οι παρεμβάσεις για το κυκλοφοριακό μέσα στην πόλη της Καβάλας πρέπει να επισπευστούν, γιατί οι συνθήκες έχουν μεταβληθεί και πρέπει να επανεξεταστούν αρκετά πράγματα που ισχύουν σήμερα.

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κύριοι, την σηματοδότηση της Πλατείας Νικοτσάρα την μελέτησε και την επέβλεψε το 1972 ο μακαρίτης συνάδελφός μου Μηχανολόγος-Ηλεκτρολόγος Μανώλης Σωτηρόπουλος. Και η κυκλοφορία ήταν λειτουργική και ασφαλέστατη. Οι συγκοινωνιολόγοι που αναφέρεστε, δεν είναι ειδικότητα μηχανικών που αποφοιτά από Πολυτεχνείο στην Ελλάδα . Αν κάποιος Μηχανολόγος – Ηλεκτρολόγος ασχοληθεί με τέτοια θέματα αυτοαποκαλείται συγκοινωνιολόγος. Η επαναφορά της Σηματοδότησης όπως λειτουργούσε, και όπως φαίνεται στο τοπογραφικό που ανάρτησα στην ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ , δεν θα δημιουργήσει κανένα απολύτως πρόβλημα, όπως εσφαλμένα, και χωρίς ειδικές γνώσεις, ισχυρίζεστε. Σ’αυτήν υπάρχουν έξι συνδυασμοί σηματοδοτών για οχήματα, και σε διαβάσεις για πεζούς. Μια καλή ρύθμιση αυτών των σηματοδοτών με αυτούς που βρίσκονται ήδη στην αρχή της Κουντουριώτου, θα λύσει τέλεια το πρόβλημα. Πολύ μεγαλύτερα από τα υπάρχοντα προβλήματα θα δημιουργήσει τυχόν κατασκευή κυκλικού κόμβου στην μικράς εκτάσεως πλατεία.Και αν θέλουν οι υπεύθυνοι μπορώ να τους τα επισημάνω. Πχ για να κατευθυνθεί κάποιος οδηγός από την Κουντουριώτου στην Ομονοίας θα πρέπει να κάνει ολόκληρο τον κύκλο του κόμβου, διπλασιάζοντας την ροή μπροστά από την κάθοδο της Λάμπρου Κατσώνη. Το ίδιο και ο οδηγός που θα κατευθύνεται από την Κολοκοτρώνη προς τις Καμάρες με κατεύθυνση την Παλιού Υδραγωγείου. Πάλι θα κάνει ολόκληρο κύκλο, και θα υπάρξει τριπλασιασμός πλέον των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν μπροστά από την κάθοδο της Παναγίας-Λάμπρου Κατσώνη. Και βέβαια οι πεζοί θα αγανακτούν και θα κινδυνεύουν ανά πάσα στιγμή.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ