– Όσο συνεχίζεται η διαμαρτυρία μερίδας των κατοίκων της περιοχής που γίνεται το έργο ανάπλασης της οδού Πιπίνου, τόσο μεγαλώνει η αίσθηση που έχουμε, ότι η «φασαρία» δεν αφορά την ποιότητα του έργου, αλλά κάτι άλλο.
– Διαβάζοντας τη νέα, μακροσκελή, επιστολή του Χρυσόστομου Κοσμίδη, διπλωματούχου μηχανολόγου-ηλεκτρολόγου Ε.Μ.Π. και κάτοικου της περιοχής, προς τα τοπικά Μέσα Ενημέρωσης, υποψιαζόμαστε ότι αυτό που «εξόργισε» τους περίοικους, είναι η κατάργηση των θέσεων στάθμευσης των Ι.Χ. αυτοκινήτων τους.
– «Και καταργούν τις πάνω από είκοσι θέσεις, στις οποίες παρκάρουν εδώ και πενήντα χρόνια οι κάτοικοι της περιοχής. Βέβαια, αυτό αποσύρθηκε αμέσως και με άτακτη υποχώρηση, επειδή ήταν εμφανέστατος ο πλήρης στραγγαλισμός της ζωής της γειτονιάς…», αναφέρει ο συμπολίτης.
– Σπανίως, όταν γίνονται αλλαγές, αυτές έχουν την (πλήρη) αποδοχή εκείνων που «ξεβολεύονται». Ιδιαίτερα όταν πρόκειται για «παγιωμένες καταστάσεις», όπως ο χώρος στάθμευσης που χρησιμοποιούν για πενήντα χρόνια οι κάτοικοι της περιοχής στην οδό Πιπίνου.
– Κατανοούμε ότι ήταν «σοκ», έπειτα από πενήντα χρόνια, να χάσουν οι συμπολίτες τις θέσεις στάθμευσης των αυτοκινήτων τους. Όμως, κάποτε η πόλη της Καβάλας πρέπει να γίνει πιο όμορφη, πιο σύγχρονη, πιο φιλική στους κατοίκους και στους επισκέπτες.
– Καλώς, ή κακώς, το έργο εγκρίθηκε και εκτελείται με χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς πόρους. Αυτό σημαίνει, ότι πρέπει να τηρηθεί ευλαβικά η διαδικασία, γιατί η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν αστειεύεται.
– Δεν είναι καιρός, ο Δήμος Καβάλας να υποχρεωθεί να πληρώσει 1.340.000 ευρώ «πρόστιμο» για κακή εκτέλεση του έργου. Ας κάνουν, επομένως, υπομονή οι περίοικοι να τελειώσει, να παραδοθεί από τον εργολάβο, να καταβληθεί και το τελευταίο ευρώ και μετά, θα συζητηθούν οι «διορθωτικές» εργασίες που μπορούν να γίνουν.
– Έτσι, ώστε και οι κάτοικοι να είναι ικανοποιημένοι, αλλά και να αναδειχτεί η ανάπλαση που έγινε και θεωρούμε ότι ήταν αναγκαία. Είμαστε βέβαιοι πως θα βρεθεί η «χρυσή τομή», χωρίς υψηλούς τόνους, αντιπαράθεση και «πόλεμο εντυπώσεων» με δημοσιεύματα και δηλώσεις στα Μέσα Ενημέρωσης.
– Μέσα από την πολιτισμένη συζήτηση, θα βρεθεί η λύση στα προβλήματα και το μόνο που θα μείνει, είναι η ανούσια αναστάτωση, οι χαρακτηρισμοί και οι «βαριές κουβέντες».
– Ο Χρ. Κοσμίδης υπεισέρχεται και σε θέματα αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, στα οποία είναι πιο αρμόδιοι να σχολιάσουν οι έχοντες τις απαραίτητες γνώσεις. Μπορεί να είναι επιστήμονας, αλλά το κάθε αντικείμενο απαιτεί εξειδίκευση, για να υπάρχει σωστή και τεκμηριωμένη θέση.
Υ.Γ. Βλέποντας μία παλιά φωτογραφία, με τα Ι.Χ. αυτοκίνητα σταθμευμένα στις δύο πλευρές του δρόμου, αναρωτιόμαστε αν είναι καλύτερη η εικόνα αυτή, από την ανάπλαση που έγινε. Δίπλα, μάλιστα, σε ένα μνημείο (Καμάρες), το οποίο οφείλουμε να προστατέψουμε και να αναδείξουμε.
Ο Κύριος Κοσμίδης έχει το δικαίωμα να εκφράσει την άποψη του αν όχι ως εξειδικευμένος επιστήμονας αλλά τουλάχιστον ως απλός χρήστης του συγκεκριμένου δημόσιου χώρου και δημότης αυτής της πόλης.
Πέρα του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού υπεισέρχονται και θέματα που έχουν να κάνουν με εγκρίσεις συναρμόδιων υπηρεσιών όπως αυτή της Νεωτέρων Μνημίων, οι οποίες καλό θα ήταν να ελέγχουν από όσους ενδιαφέρονται.. για το τι και αν εγκρίθηκε και τι τελικά πραγματοποιείται..
Η Ευρωπαϊκή Ένωση προβλέπει και δημοσίευση των σχεδίων των έργων της και διαβούλευσή τους με τους άμεσα ενδιαφερόμενους, τους κατοίκους/πολίτες, πριν την οριστική έγκρισή τους. Ρωτήστε εαν έγινε κάτι τέτοιο για την Πιπίνου. Ρωτήστε επίσης εαν δόθηκαν σωστά πολεοδομικά σχέδια στον Αθηναίο (!!!) μελετητή. Υπάρχουνε δηλώσεις αρμοδίων που απαντάνε έμμεσα σε όλα, ούτε διαβούλευση έγινε, ούτε σωστά σχέδια δοθήκανε, άρα εξ ορισμού το έργο στην Πιπίνου έγινε σε λανθασμένες βάσεις (άραγε γι’αυτό τι λέει η ΕΕ ; ). Επίσης, εαν κάποιος δεν ΖΕΙ στην Πιπίνου, μιλάει εκ του καναπέ. Πέντε μήνες ο δρόμος, οδός αδιέξοδη, είναι στραγγαλισμένος. Και ναι, οι κάτοικοι που δεν τους έδινε και δίνει η πολεοδομία άδεια για πυλωτές (παραδοσιακός οικισμός), έχουνε σοβαρότατο πρόβλημα στάθμευσης. Ας μη μιλάνε λοιπόν αυτοί που απλά έρχονται για μια βόλτα/ποτάκι μια στις τόσες στις Καμάρες.
Επειδή αναφερθήκατε σε άρθρο μου, απαντώ: Αλήθεια από ολόκληρη σελίδα εφημερίδας το μόνο που σας έκανε εντύπωση ήταν η αναφορά μου στις θέσεις στάθμευσης; Ή το δημοσίευμά σας είναι υποβολιμαίο για να μειώσει τα όσα πραγματικά στοιχεία αναφέρω; Και γιατί δεν έχουν δίκαιο οι κάτοικοι που βάσει της μελέτης χάνουν τις θέσεις στάθμευσης; Εδώ κύριε είναι γειτονιά που τερματίζει σε αδιέξοδο, δεν είναι ούτε πλατεία ούτε παραλία. Πού θα παρκάρουν οι κάτοικοι τα αυτοκίνητά τους; Παλιότερα είχαμε ζητήσει να μη παρκάρουν αυτοκίνητα μή κάτοικοι της περιοχής. Πληρώσαμε και ειδική κάρτα στην Δημαρχία. Αλλά κανένας έλεγχος δεν γινόταν. Ώστε η οδός Πιπίνου με αυτό το τερατούργημα που αποκαλείται ”ανάπλαση” γίνεται πιο φιλική στους κατοίκους και στους επισκέπτες; Έχετε δει πολλούς επισκέπτες να την επισκέπτονται μέχρι το τέρμα της; Εγώ όχι. Και εσείς διατείνεστε ότι με αυτή την ”ανάπλαση” προστατεύεται το Μνημείο!!Ευτυχώς που δημοσιεύετε την φωτογραφία προ της ανάπλασης, αλλά θα έπρεπε, αν ήσασταν αντικειμενικός και σωστός , να τραβούσατε το ίδιο ακριβώς πλάνο όπως είναι σήμερα με τα εξωφρενικά μπετά για σύγκριση. Και αφήστε το νοήμον κοινό να κρίνει. Έχουν κόψει και εξαφανίσει και όλα τα πολλών δεκαετιών δένδρα που βρίσκονταν στην περιοχή και φαίνονται στην φωτογραφία σας. Ακόμα και την όμορφη βυσσινιά που είχε φυτέψει πριν από 35 χρόνια ο κύριος Παρασκευάς στο τέρμα αριστερά, την οποία φωταγωγούσε μόνος του τις γιορτές. Όσο για τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό που όπως λέτε δεν είμαι αρμόδιος να κρίνω , θα σας δηλώσω ότι δεν χρειάζονται ιδιαίτερες αρχιτεκτονικές γνώσεις για να έχει κανείς την αίσθηση του ωραίου και να κρίνει. Χρειάζεται καλλιέργεια πνεύματος και γνώση της παράδοσης και της Ιστορίας. Όπως βέβαια είδατε και αναφέρετε, έχω τελειώσει το Μετσόβιο Πολυτεχνείο άρα διαθέτω αρκετή νοημοσύνη. Έχω επισκεφθεί και γυρίσει όλη την Κωνσταντινούπολη, και πόλεις της Ιταλίας και σας πληροφορώ ότι τέτοια αίσχη από μπετόν δεν έχω δει πουθενά. Σας πληροφορώ ότι ο συνταξιούχος πρώην αρμόδιος της Αρχαιολογίας , Αρχιτέκτονας Αργύρης Μπακιρτζής χαρακτήρισε την ”ανάπλαση” δέκα φορές αίσχος”, σε επί πολλές τετραετίες Δημοτικό Σύμβουλο που του ζήτησε την γνώμη. Επίσης, φίλος, πρώην υπάλληλος του Δήμου , ο Αρχιτέκτων Θανάσης Τσακίρης , κάτοικος της περιοχής, έξαλλος μου διεκτραγωδούσε αυτό το έγκλημα. Και για να τελειώσω. Εγώ προσωπικά δεν παρκάρω σε εκείνη την περιοχή. Αλλά ζω το δράμα των κατοίκων που παρκάρουν εκεί γι’ αυτό και ανάφερα για τις θέσεις πάρκινκ. Αυτές τις δικαιούνται και θα τις πάρουν, είτε το θέλουν είτε δεν το θέλουν οι Δημοτικοί Άρχοντες. Είμαστε πολίτες και όχι ραγιάδες. Η πόλη δημιουργήθηκε για τους πολίτες και όχι οι πολίτες για την πόλη. Τα ίδια θα ισχυριζόσασταν, νομίζω και εσείς αν ζούσατε σε αυτή την γειτονιά και νοιώθατε τον στραγγαλισμό που νοιώθουν οι κάτοικοι. Να είστε καλά.