-Εάν η Ελλάδα επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 12 ναυτικά μίλια, στα νότια και ανατολικά της Κρήτης, θα έχει βαριές συνέπειες. «Περιμένουμε να μην προσφύγουν σε ένα τέτοιο μονοπάτι. Αν κάνουν ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, δεν πρόκειται να το αφήσουμε ποτέ αναπάντητο», δήλωσε ο Ιμπραχίμ Καλίν, ο εκπρόσωπος του προέδρου της Τουρκίας και πρόσθεσε: «Διότι, μία επέκταση στην Κρήτη στα δώδεκα μίλια σημαίνει ότι, ένα τουρκικό πλοίο, ή ένα ξένο πλοίο, που φεύγει από την Μαύρη Θάλασσα, τον Μαρμαρά, ή το Αιγαίο από την δική μας πλευρά, θα φτάνει στην Μεσόγειο θάλασσα μόνο περνώντας μέσα από τα ελληνικά χωρικά ύδατα. Κάτι που δεν μπορούμε να δεχτούμε».
-Μπορείτε, δεν μπορείτε, καρντάσι Ιμπραχήμ, θα το δεχτείτε! Διότι, σύμφωνα με την Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας (1982), τα χωρικά ύδατα ενός κράτους εκτίνονται έως και 12 ναυτικά μίλια από την γραμμή βάσης του. Η γραμμή βάσης είναι σταθερή, ώστε να αρχίζει από την γραμμή χαμηλής στάθμης κατά μήκος της ακτής. Η γραμμή χαμηλής στάθμης προέρχεται από τους χάρτες του παράκτιου κράτους, δηλαδή της Ελλάδας.
-Η Κρήτη και όλα τα ελληνικά νησιά έχουν «γραμμή βάσης» και μπορούν να χαράξουν χωρικά ύδατα (αιγιαλίτιδα ζώνη) έως και τα 12 ναυτικά μίλια. Τα πλοία, επομένως, που θα φεύγουν από την Μαύρη Θάλασσα, τον Μαρμαρά, ή από τα παράλια της Μικράς Ασίας, με προορισμό την Μεσόγειο θάλασσα, θα διέρχονται ελεύθερα από τα 12,5 ναυτικά μίλια και πάνω. Αλλά, ακόμα κι αν χρειάζεται να περάσουν μέσα από τα 12 ναυτικά μίλια, δηλαδή μέσα από τα ελληνικά χωρικά ύδατα, μπορούν να το κάνουν απολύτως ελεύθερα!
-Να ενημερώσω τον Ιμπραχήμ, ότι είναι κανόνας του Δικαίου της θάλασσας (άρθρο 19 της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών) η λεγόμενη «αβλαβής διέλευση». Ο κανόνας αυτός, επιτρέπει σε ένα σκάφος να διέλθει από τα χωρικά ύδατα ενός ξένου κράτους υπό ορισμένους περιορισμούς. Ας αναζητήσει το σχετικό άρθρο, για να διαβάσει τους περιορισμούς.
-Η Τουρκία, καρντάσι Ιμπραχήμ, πως διατηρεί το δικαίωμα του ελέγχου του στενού του Ελλήσποντου, το οποίο με την Συνθήκη του Μοντρέ (1936) θεωρείται διεθνής ναυτικός διάδρομος;
-Όσον αφορά την απειλή για «βαριές συνέπειες» σε βάρος της Ελλάδας, αν ασκήσει το κυριαρχικό δικαίωμα που προβλέπει το διεθνές Δίκαιο της θάλασσας, εάν εννοείς ότι θα χτυπήσετε με πυραύλους, σε ενημερώνω πως η Ελλάδα δεν είναι απροστάτευτη. Και σίγουρα, δεν θα δεχτεί οποιοδήποτε χτύπημα, χωρίς να το ανταποδώσει. Κι όπως ορθώς είπες, ενέργειες, βήματα, δηλώσεις, συμπεριφορές και προσπάθειες να ασκηθεί (ψυχολογική) πίεση, είναι μάταιες.