Η πανδημία του κορονοϊού covid-19 «φρέναρε» την ανοδική τάση την οποία κατέγραφε ο τουρισμός στον Δήμο Καβάλας έως και το έτος 2019. Το 2020, όπως ανέφερε ο πρόεδρος των ξενοδόχων, Αντώνης Μιτζάλης, ήταν καταστροφικό και το 2021 έγινε επανεκκίνηση. Ωστόσο, οι δύο εξαιρετικοί μήνες, Ιούλιος και Αύγουστος, δεν ήταν αρκετοί, για να φτάσουμε στο επίπεδο προ της πανδημίας. «Είναι ανώφελο να κάνουμε σύγκριση με το 2019, γιατί θα αισθανόμαστε μόνο μελαγχολία», σχολίασε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, Βασίλης Λεμονίδης, ο οποίος συμμετείχε, μαζί με τον Αντ. Μιτζάλη, τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου, Μάρκο Δέμπα και τον πρόεδρο των καφεζυθοπωλών, Γιώργο Βαφείδη, στην συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε ο δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, μία ημέρα μετά τον εορτασμό της παγκόσμιας ημέρας τουρισμού κι ενώ η τουριστική περίοδος οδεύει προς το τέλος.
Ο δήμαρχος είπε πως η Καβάλα έγινε «σημείο αναφοράς» στον τουρισμό το 2021 και ότι πρωταγωνίστησε και στον πολιτισμό. «Δοκιμάστηκαν οι αντοχές μας και τα καταφέραμε, χάρη στην συνεργασία των εμπλεκόμενων φορέων. Το 2022 θέλουμε να μεγιστοποιήσουμε τα οφέλη των προηγούμενων ετών», δήλωσε.
Παρόντες ήταν, ακόμα, ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της κοινωφελούς επιχείρησης «Δημωφέλεια», Παναγιώτης (Τάκης) Αγγελίδης και ο πρόεδρος της επιτροπής τουριστικής προβολής και ανάπτυξης Δήμου Καβάλας, Κώστας Πεφάνης. Ο πρώτος παρουσίασε στοιχεία του Κέντρου Υποδοχής Επισκεπτών Δήμου Καβάλας, για την επισκεψιμότητα στα αξιοθέατα, τα μουσεία και το πηλοθεραπευτήριο Κρηνίδων. Επεσήμανε την ανάγκη να αναπτυχθούν εναλλακτικές μορφές τουρισμού, εκτός από πολιτιστικό και θρησκευτικό, που κατέχουν υψηλή θέση στο τοπικό τουριστικό προϊόν.
Ο Κ. Πεφάνης σημείωσε πως, η δημοτική Αρχή και ειδικότερα η δημοτική επιτροπή τουρισμού, δεν πρόβαλαν, όσο θα ήθελαν, το τουριστικό προϊόν του Δήμου Καβάλας το 2021. Ερωτηθείς από τον «Κ.Τ.» πόσες φορές συνεδρίασε η επιτροπή εντός του τρέχοντος έτους και ποιες αποφάσεις έλαβε, απάντησε ότι συνεδρίασε μία φορά τον Απρίλιο, αλλά οι αποφάσεις που πήρε στην μοναδική συνεδρίαση υλοποιήθηκαν όλες. «Εμείς χαράσσουμε την στρατηγική προβολής. Τουρισμός είναι η δημιουργία ευχάριστων αναμνήσεων. Οφείλουμε να δημιουργήσουμε υπέροχες αναμνήσεις στους επισκέπτες», πρόσθεσε.
Ο Αντ. Μιτζάλης ανέφερε, επίσης, ότι οι επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων, οι φορείς βοήθησαν και η Ελλάδα κέρδισε το στοίχημα του αξιόπιστου προορισμού. Ωστόσο, πρέπει να παρθούν γενναίες αποφάσεις, για να διαφυλαχθεί η επιτυχία αυτή και, κυρίως, να δοθεί έμφαση στις υποδομές.
Ο Μ. Δέμπας υπενθύμισε πόσο καθοριστική ήταν η λειτουργία του μεθοριακού σταθμού Νυμφαίας στον Νομό Ροδόπης, με παρέμβαση των Επιμελητηρίων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, έκανε μνεία στην πρωτοβουλία ορισμένων φορέων, για την τουριστική προβολή της Καβάλας και της Θάσου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δήλωσε ότι: «Το 2022 είναι το νέο στοίχημα. Στόχος μας είναι να ξεπεράσουμε το 2019».
Ο Β. Λεμονίδης περιέγραψε την κατάσταση στην τοπική αγορά, λέγοντας πως οι καλύτεροι μήνες, όσον αφορά την επισκεψιμότητα και τους τζίρους των εμπορικών καταστημάτων, ήταν ο Ιούλιος και ο Αύγουστος, ενώ συμπλήρωσε πως η αγορά πρέπει να επιστρέψει στην κανονικότητα. Καταλήγοντας, είπε ότι, ο Εμπορικός Σύλλογος θα είναι ανοιχτός σε κάθε συνεργασία και θα καταθέτει προτάσεις, για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
Τέλος, ο Γ. Βαφείδης παρατήρησε πως η κίνηση στις επιχειρήσεις εστίασης ήταν υψηλότερη στις παραθαλάσσιες περιοχές και χαμηλότερη στο αστικό κέντρο. Αναφέρθηκε και στην πανδημία τονίζοντας ότι, οι επιχειρηματίες του επισιτιστικού κλάδου τήρησαν πιστά το υγειονομικό πρωτόκολλο, αλλά ο κλάδος εργαλειοποιήθηκε από την κυβέρνηση, προκειμένου να ασκηθεί πίεση στους πολίτες να εμβολιαστούν. Κι αυτό είναι άδικο για τις επιχειρήσεις, που προσφέρουν σημαντικό μερίδιο στα έσοδα του κράτους από τον τουρισμό.