• Έως σήμερα, καρντάσια, γνώριζα ότι υπάρχουν τα λεγόμενα smartphones, δηλαδή οι «έξυπνες» συσκευές κινητής τηλεφωνίας. Ο πρώην πρόεδρος και νυν αντιπρύτανης του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Νάσος Μητρόπουλος, εισήγαγε τον όρο smart και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. «Πηγαίνουμε να φτιάξουμε ένα smart Πανεπιστήμιο», δήλωσε σχετικά με τη συζήτηση που γίνεται μεταξύ των διοικήσεων του Τ.Ε.Ι. Α.Μ.-Θ., του Διεθνούς Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Κεντρικής Μακεδονίας, με έδρα τις Σέρρες, για την ίδρυση του Πανεπιστήμιου Κεντρικής Μακεδονίας.
  • Ο στόχος της διοίκησης του Τ.Ε.Ι. Α.Μ.-Θ., είναι να αλλάξει ο χαρακτήρας του ιδρύματος και από τεχνολογικό να γίνει διεθνές πανεπιστήμιο, με την ίδρυση νέων Τμημάτων που δεν θα έχουν σχέση με τα «παραδοσιακά» Τμήματα των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Στην Καβάλα, είπε ο Νάσος, προτάθηκε η ίδρυση ενός Ινστιτούτου Πετρελαίου και ενός Ινστιτούτου Τουριστικής Έρευνας. Δηλαδή, η «πανεπιστημιοποίηση» του Τ.Ε.Ι. δεν θα επιτευχθεί με υπουργική απόφαση, η οποία θα εξισώσει όλα τα ιδρύματα που παρέχουν τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα, αλλά με συγχωνεύσεις ιδρυμάτων. Ο στόχος, με απλά λόγια, δεν είναι να γίνει το Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο, με την αναβάθμιση των υπαρχουσών σχολών του, αλλά ένα μεγάλο «Ινστιτούτο Έρευνας της Τεχνολογίας» με διεθνή προγράμματα σπουδών, ώστε να μπορεί να προσελκύσει φοιτητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως κάνουν τα μεγάλα πανεπιστημιακά ιδρύματα των Η.Π.Α., της Μεγάλης Βρετανίας και άλλων προηγμένων κρατών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τα οποία λειτουργούν ανταγωνιστικά μεταξύ τους.
  • Ο Νάσος μίλησε για αντιδράσεις στο εσωτερικό της ακαδημαϊκής κοινότητας, τις οποίες βρίσκω δικαιολογημένες. «Πρέπει οι συνάδελφοι μέσα στο Τ.Ε.Ι., να αρχίσουν να καταλαβαίνουν μερικά πράγματα λίγο διαφορετικά. Είναι λάθος, δηλαδή, η άποψη, ότι εγώ έχω ένα μικρό εργαστήριο φυσικοχημείας και αυτό θα το διατηρήσω με οποιοδήποτε κόστος». Κι εγώ ερωτώ, Νάσο καρντάσι μου, το εξής: «Τι έκανε η διοίκηση του Τ.Ε.Ι. Α.Μ.-Θ., ώστε αυτό το μικρό εργαστήριο φυσικοχημείας να «μεγαλώσει» και να προσφέρει στην έρευνα και στη μόρφωση των σπουδαστών του ιδρύματος; Δηλαδή, το Ινστιτούτο Πετρελαίου θα προσφέρει περισσότερα απ’ ότι ένα μικρό εργαστήριο;
  • Αυτό που αντιλαμβάνομαι, καρντάσια, είναι, ότι η «φασαρία» γίνεται για το πρεστίζ (κύρος) και όχι για την ουσία της εκπαίδευσης. Όπως στο ελληνικό ποδόσφαιρο, που «βαφτίστηκαν» οι κατηγορίες από Α΄ εθνική και Β΄ εθνική, σε Superleague και Football League, αντίστοιχα, δήθεν για την αναβάθμιση στο πρότυπο των πρωταθλημάτων των προηγμένων ποδοσφαιρικά κρατών, αλλά το άθλημα έχει απαξιωθεί.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ