-Η νέα παραλία της Καβάλας, από το λιμάνι «απόστολος Παύλος» μέχρι το Φάληρο, δημιουργήθηκε την δεκαετία του 1960 με επιχωμάτωση της θάλασσας. Στην επίπεδη αυτή έκταση, εκτός από μερικές πολυκατοικίες, κατασκευάστηκαν τα επόμενα χρόνια, το Διοικητήριο (παλιά Νομαρχία), το πάρκο Φαλήρου και το ανοιχτό κολυμβητήριο. Οι πολυκατοικίες και το Διοικητήριο χτίστηκαν εκτός της χερσαίας ζώνης του λιμανιού. Ακόμα και η πολυκατοικία στην συμβολή των οδών Εθνικής Αντίστασης και Αβέρωφ, όπου στεγάζονται το Κεντρικό Λιμεναρχείο και τα γραφεία του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας, βρίσκεται εκτός της χερσαίας ζώνης του λιμανιού!

-Σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο (master plan) του Ο.Λ.Κ., η χερσαία ζώνη του λιμανιού εκτίνεται προς δυσμάς μέχρι τον χώρο στάθμευσης στον υπήνεμο μόλο του λιμανιού. Επομένως, το Διοικητήριο, το πάρκο Φαλήρου και το ανοιχτό κολυμβητήριο, είναι εκτός της χερσαίας ζώνης του λιμανιού.

-Δεν καταλαβαίνω, επομένως, γιατί ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, δήλωσε πως το ανοιχτό κολυμβητήριο πρέπει να επιστραφεί στον Ο.Λ.Κ. Με το ίδιο σκεπτικό, ο Ο.Λ.Κ. πρέπει να πάρει πίσω το Διοικητήριο, για να το κάνει πεντάστερο ξενοδοχείο και το πάρκο Φαλήρου, για να υλοποιήσει το επιχειρηματικό του σχέδιο. Δεν καταλαβαίνω το ξαφνικό «κόλλημα» με το ανοιχτό κολυμβητήριο.

-Κάποιος είπε ότι σταμάτησε η χρήση του ως αθλητική εγκατάσταση. Μάλιστα. Θα απαντήσω ότι, η χρήση σταμάτησε, αλλά δεν άλλαξε! Την αλλαγή χρήσης επιδιώκει ο Ο.Λ.Κ., γιατί αλλιώς θα παραμείνει στην δικαιοδοσία του Δήμου Καβάλας, όπως ορθώς είναι έως σήμερα.

-Ήδη, ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας ανάγκασε τα ναυταθλητικά σωματεία να εγκαταλείψουν τα κτίσματα στον υπήνεμο μόλο του λιμανιού. Θέλει, μήπως, να εκδιώξει και τον Δήμο Καβάλας από το ανοιχτό κολυμβητήριο; Και ποιος ξέρει μετά, από το πάρκο Φαλήρου;

-Ο Ο.Λ.Κ. ιδρύθηκε το 2001, με σκοπό την διοίκηση και εκμετάλλευση των χώρων της ΖΩΝΗΣ ΛΙΜΕΝΑ των λιμένων της δικαιοδοσίας του. Ας περιοριστεί, λοιπόν, στα ζητήματα που αφορούν μόνο την χερσαία ζώνη του λιμανιού «απόστολος Παύλος». Το ανοιχτό κολυμβητήριο είναι εκτός της δικαιοδοσίας του.

-Μήπως θέλει να κάνει την επιχωμάτωση πίσω από τον υπήνεμο μόλο, μέχρι το Φάληρο, για να επεκτείνει την χερσαία ζώνη του λιμανιού, ώστε να περιλάβει το κολυμβητήριο και το νότιο τμήμα του πάρκου Φαλήρου; Εάν η δημοτική Αρχή του Δήμου Καβάλας επιτρέψει κάτι τέτοιο, θα είναι συνένοχη σε ένα ανήθικο σχέδιο!

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. πηγαινετε στο σχεδιο πολης (εγκριθηκε επι εποχης Σιμιτση/Μουριαδη αλλα η σχεδιαση ηταν επι εποχης Εριφ.) Στη θαλασσα απο ΝΟΚ μεχρι Φαληρο προβλεπεται μαρινα. Αρα ο χωρος μπροστα απο την Εθν Αντιστασεως προς τη θαλασσα που αρχιζει απο το μουσειο και καταληγει στην Δαγκλη θα γινει χωρος προσβαση στη μαρινα οπως ειναι και το τμημα απο Δαγκλη μεχρι Αβερωφ που εχει ηδη γινει ετσι και τον εκμεταλλευονται και οι καφετεριες, εστιατορια κλπ αλλα και οι περιπατητες με τα παγκακια και το πρασινο. Αυτο σημαινει οτι Λουνα παρκ, Κολυμβητηριο η μονο το δευτερο πρεπει να ερθουν στην μορφη που ναι το τμημα αιγιαλου μεταξυ Εθν.Αντ και θαλασσας απο Δαγκλη μεχρι Αβερωφ. Δεν ειναι και ασχημη ιδεα. Ο νοκ/νοθακ ειναι στο Λουσυ και στο κλειστο κολυμβητηριο. Το ανοικτο κολυμβητηριο τα φαγε τα ψωμια του. Ο δημος δεν προκειται να το αξιοποιησει γιατι δεν εχει λεφτα και εχει περιορισμους (μονο χρηση για κολυμβητηριο) και εχει και τις δυο καπναποθηκες που αγορασε, συν το περιγιαλι, σφαγεια, διονυσο, παλιο νοσοκομειο. Δεν βαζω καλαμιτσα για να μην πεσει κλαμα.
    Παρεπιπτοντως η/το ΕΤΑΔ πηγε περσι να νομιμοποιησει τα αυθαιρετα της Καλαμιτσας. Κοινως οτι ειναι μεταξυ δρομου και θαλασσας. Τι γινεται με αυτο;

    Το καλυτερο θα ταν να κανουν προσχωσεις στο θαλασσιο χωρο απο το μωλο ΝΟΚ μεχρι Φαληρο μεχρι και 200μ απο ξηρα. Πρεπει να ναι περι τα 60 στρεμματα (300 επι 200). Κανεις τον μισο χωρο παρκινγκ για 1000 αυτοκινητα και εκμεταλλευεσαι αλλοιως το υπολοιπο.

    • Το σχέδιο κατασκευής μαρίνας είναι της προηγούμενης διοίκησης του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας, με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Χρίστο Ηλιάδη, την εποχή του αείμνηστου περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Γιώργου Παυλίδη. Είναι δική σας άποψη ότι η μαρίνα θα κατασκευαστεί από τον υπήνεμο μώλο μόλο του λιμανιού “απόστολος Παύλος” μέχρι το Φάληρο. Εμείς έχουμε αντίθετη άποψη και άλλη πρόταση. Να κατασκευαστεί εντός του λιμανιού, από τον υπήνεμο μώλο, που θα επεκταθεί και θα διαπλατυνθεί, μέχρι την (πρώην) προβλήτα των φέρι μπόουτ. Επίσης, θεωρούμε εγκληματικό να γίνει (νέα) επιχωμάτωση μπροστά από το πάρκο Φαλήρου. Αν χρειάζονται περισσότερες θέσεις στάθμευσης στο παραλιακό μέτωπο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο χώρος των παλιών αποθηκών του λιμανιού, αφού δεν θα γίνει το Kavala Port Center.
      Όσον αφορά το ανοιχτό κολυμβητήριο, διαφωνούμε με την άποψη ότι “τα έφαγε τα ψωμιά του”. Να δεχτούμε πως δεν υπάρχει βούληση, από την δημοτική Αρχή, να το επαναλειτουργήσει. Θα κάνουμε υπομονή, μερικά έτη, για να αλλάξει η δημοτική Αρχή! Μη τολμήσει, όμως, να το παραχωρήσει στον Ο.Λ.Κ.!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ