-Την αντίδραση της δημάρχου Καλαμαριάς, Χρύσας Αράπογλου, προκάλεσε το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση της μαρίνας τουριστικών σκαφών στην Αρετσού. Ο Δήμος Καλαμαριάς προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας να ακυρωθεί το Προεδρικό Διάταγμα που εγκρίνει το γενικό σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ για την μαρίνα. «Απορρίπτουμε την μελέτη. Να σταματήσει τώρα η διαβούλευση, για ένα σχέδιο που θα δημιουργήσει μία νέα συνθήκη, που δεν θα είναι ανατάξιμη. Για ένα σχέδιο, που εάν το αφήσουμε να εξελιχθεί, θα αλλάξει την Καλαμαριά για πάντα», δήλωσε η δήμαρχος για τον σχεδιασμό μιας περίκλειστης περιοχής με περίφραξη δύο μέτρων.

-Αναφερόμαστε στο παραπάνω ζήτημα, διότι θεωρούμε πως τα προσεχή έτη, ή και μήνες, θα απασχολήσει και την τοπική κοινωνία. Το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει να κατασκευάσει μαρίνα τουριστικών σκαφών και στην Καβάλα. Όχι το ίδιο, αλλά να αναθέσει την κατασκευή της, μέσω διαγωνισμού, σε ιδιώτη. Ο χώρος που επιλέχθηκε, είναι πίσω από τον υπήνεμο μόλο του λιμανιού «απόστολος Παύλος» και μπροστά από το πάρκο Φαλήρου. Γι’ αυτό και «έβαλε στο μάτι» το ανοιχτό κολυμβητήριο, το οποίο θα γίνει τμήμα της χερσαίας ζώνης της μαρίνας. Δηλαδή, μιας περίκλειστης περιοχής με περίφραξη δύο μέτρων, για λόγους ασφάλειας των τουριστικών σκαφών, όπως και στην Αρετσού Καλαμαριάς. Στην περίκλειστη αυτή περιοχή, δεν θα έχουν πρόσβαση οι Καβαλιώτες και οι τουρίστες. Το σχέδιο αυτό, θα δημιουργήσει μία νέα συνθήκη στο παραλιακό μέτωπο της πόλης, που δεν θα είναι ανατάξιμη. Όλο το τμήμα μπροστά από το πάρκο Φαλήρου, θα δεσμευτεί από το ΤΑΙΠΕΔ για δεκαετίες!

-Εν αντιθέσει με την δήμαρχο Καλαμαριάς, ο δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, φαίνεται να συμφωνεί με το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ και την παραχώρηση του ανοιχτού κολυμβητηρίου. Η δήλωση της δημάρχου Καλαμαριάς είναι χαρακτηριστική: «Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ, είναι στην ουσία ένα αδιανόητο real estate κυριολεκτικά μέσα στην θάλασσα»! Το ίδιο ισχύει για το σχέδιο της μαρίνας στην Καβάλα.

-Εμείς καταθέσαμε την πρόταση μας και την καταθέτουμε πάλι. Η μαρίνα των τουριστικών σκαφών μπορεί να κατασκευαστεί εντός της λιμενολεκάνης του λιμανιού «απόστολος Παύλος», από την παλιά προβλήτα των φέρι μπόουτ μέχρι τον υπήνεμο μόλο, που θα επιμηκυνθεί και θα διαπλατυνθεί. Η περίκλειστη ζώνη, με την περίφραξη, για την ασφάλεια των τουριστικών σκαφών, θα διαμορφωθεί στο νότιο τμήμα της προβλήτας. Εκεί που βρίσκονται τα τραπεζοκαθίσματα των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος. Στο βόρειο τμήμα, θα διαμορφωθεί μία ζώνη περίπατου, ώστε οι πολίτες να κινούνται ελεύθερα σε όλο το μήκος του παραλιακού μετώπου, από το τελωνείο μέχρι το πάρκο Φαλήρου.

-Επίσης, αφού γίνει η επέκταση του κρηπιδώματος στην ιχθυόσκαλα, θα μεταφερθούν εκεί όλα τα επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη. Και στην θέση που καταλαμβάνουν σήμερα, μέσα στο λιμάνι «απόστολος Παύλος», θα τοποθετηθούν καινούργιες πλωτές προβλήτες, για τον ελλιμενισμό των ιστιοπλοϊκών σκαφών. Το έργο στον υπήνεμο μόλο (επιμήκυνση-διαπλάτυνση) και στην χερσαία ζώνη της μαρίνας τουριστικών σκαφών, μπορεί να γίνει με χρηματοδότηση από το Ε.Σ.Π.Α., ή το Ταμείο Ανάκαμψης, ή το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Έτσι, η μαρίνα θα είναι του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας και ο Οργανισμός θα έχει έσοδα από την διαχείριση της. Ενώ, αν εμπλακεί το ΤΑΙΠΕΔ και δώσει την μαρίνα σε ιδιώτη, τα έσοδα θα πάνε στο δημόσιο ταμείο. Όπως γίνεται με την υπο-παραχώρηση του λιμανιού «Φίλιππος Β». Προφανώς, το ίδιο μοντέλο αξιοποίησης σχεδιάζει το ΤΑΙΠΕΔ και στο λιμάνι «απόστολος Παύλος». Όμως, τα δύο λιμάνια έχουν διαφορετικές χρήσεις. Και το ΤΑΙΠΕΔ, πρέπει να μείνει μακριά από το λιμάνι «απόστολος Παύλος». Γινόμαστε αντιληπτοί φίλτατοι τεχνοκράτες διοικούντες το ΤΑΙΠΕΔ;

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ