Το δημοτικό σχολείο Νέας Καρυάς συμμετείχε σε δύο μαθητικούς διαγωνισμούς, με θεματολογία την λαογραφία και απέσπασε και στους δύο το 1ο βραβείο. Συγκεκριμένα, στην κατηγορία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του πανελλαδικού μαθητικού διαγωνισμού με τίτλο: «Χορεύοντας οι λέξεις του τόπου μου», στο πλαίσιο του οποίου υλοποιήθηκε το πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων: «Με χορούς, τραγούδια, έθιμα, γνωρίζουμε το παρελθόν, κατανοούμε το παρόν, δημιουργούμε το μέλλον», ένα διαθεματικό-βιωματικό πρόγραμμα γνωριμίας με το πολιτισμικό υπόβαθρο μαθητών πολυπολιτισμικών τάξεων και αξιοποίησης του προσωπικού/πολιτισμικού κεφαλαίου των μαθητών. Μία από τις δράσεις ήταν και η υλοποίηση του ευρωπαϊκού, διαπολιτισμικού προγράμματος eTwinning: “Dancing together”, με συνεργάτη το σχολείο Şehit Türkmen Tekin Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi της Κωνσταντινούπολης. Από το δημοτικό σχολείο Νέας Καρυάς εργάστηκαν οι μαθητές της Ε΄ τάξης και της ΣΤ΄ τάξης και οι εκπαιδευτικοί: Δέσποινα Καψάλη (διευθύντρια), Δήμος Γκίκας (εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής). Το τελικό προϊόν του έργου, ήταν ένα λεύκωμα πολυτροπικών κειμένων. Περισσότερες πληροφορίες για την δράση στον σχολικό ιστότοπο: https://dimnkar.blogspot.com/2023/03/1-2022-2023.html.

Επίσης, στον 9ο πανελλήνιο και διεθνή διαγωνισμό, με τίτλο: «Κύπρος, Ελλάδα, ομογένεια: εκπαιδευτικές γέφυρες», στην κατηγορία των σχολικών συμπράξεων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με τελικό προϊόν σχολική «εφημερίδα», ανάμεσα σε 135 σχολικές μονάδες από την Ελλάδα, την Κύπρο και την ομογένεια. Στο πλαίσιο του διαγωνισμού υλοποιήθηκε ένα διαθεματικό, βιωματικό σχέδιο μελέτης της ελληνικής και της κυπριακής λαογραφίας και ανάδειξης κοινών σημείων αναφοράς, με τελικό προϊόν μία ηλεκτρονική εφημερίδα πολυτροπικών κειμένων, σε συνεργασία με το νηπιαγωγείο της Αρχιμήδειου Ακαδημίας/Archimedean Academy Charter, της Φλόριντα των Η.Π.Α., που προωθεί την ελληνική γλώσσα και τα Μαθηματικά. Από το δημοτικό σχολείο Νέας Καρυάς εργάστηκαν οι μαθητές της Β΄ τάξης, της Ε΄ τάξης και της ΣΤ΄ τάξης και οι εκπαιδευτικοί: Δέσποινα Καψάλη (διευθύντρια), Δήμος Γκίκας (εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής), Σωτηρία Σκανδάλη (εκπαιδευτικός Β΄ τάξης), Ευαγγελία Αντεδάκη (εκπαιδευτικός Ε΄ τάξης), Γεώργιος Λεπίδας (εκπαιδευτικός ΣΤ΄ τάξης). Μάλιστα, οι δράσεις που αφορούσαν την αλληλεπίδραση με το σχολείο των Η.Π.Α., χαρακτηρίστηκαν στην Αμερική ως «καλή πρακτική», για την επίτευξη των στόχων της διαπολιτισμικής αγωγής. Περισσότερες πληροφορίες για την δράση στον σχολικό ιστότοπο: https://dimnkar.blogspot.com/2023/03/1-9-2022-2023.html.

Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στους δύο διαγωνισμούς έκαναν τις ακόλουθες δηλώσεις:

Δ. Καψάλη (διευθύντρια): «Η κατάκτηση αυτών των δύο βραβείων, είναι η μεγαλύτερη επιβράβευση της προσπάθειάς μας, αλλά δεν ήταν σίγουρα αυτοσκοπός. Στόχος μας είναι, πάντα, να κάνουμε την μαθησιακή διαδικασία πιο ουσιαστική και πιο ενδιαφέρουσα για τους μαθητές μας. Τα παιδιά χάρηκαν την συμμετοχή τους στην όλη διαδικασία και αποκόμισαν πολλαπλά οφέλη, εξαιτίας ολιστικής προσέγγισης και της οριζόντιας διασύνδεσης των επιμέρους διδακτικών αντικειμένων. Την αξία της εφαρμογής των project στην καθημερινή μαθησιακή διαδικασία, την έχουμε παρατηρήσει δια ζώσης στα σχολεία της Φινλανδίας και της Ουαλίας, τα οποία έχουμε επισκεφτεί κατά τις κινητικότητες των Erasmus+ προγραμμάτων, όπου το project κατέχει κυρίαρχο ρόλο. Χαιρόμαστε που μας δίνεται η δυνατότητα να εφαρμόσουμε όσα έχουμε παρατηρήσει στο εξωτερικό μέσα από την συμμετοχή μας σε αυτούς τους διαγωνισμούς και από την στιγμή που αυτό επιβραβεύεται κιόλας, χαιρόμαστε διπλά».

Δ. Γκίκας (εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής): «Η παιδεία πάντα αναζητά μορφωτικά αγαθά, που θα βοηθήσουν τον άνθρωπο να αποδεσμεύσει τις δυνατότητες του. Αναζητά δρόμους που θα τον οδηγήσουν στην καλλιέργεια των πνευματικών δυνατοτήτων του και στην καλλιέργεια εκείνων των παραγόντων που συνθέτουν μία ολοκληρωμένη προσωπικότητα. Ο χορός και το τραγούδι, είναι σημαντικά μέσα αγωγής και στοχεύουν στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας των παιδιών. Τα παιδιά μας συμμετείχαν με μεγάλη χαρά στις δύο αυτές προσπάθειες, λόγω του διαθεματικού χαρακτήρα, μαθαίνοντας πλήθος λαογραφικών στοιχείων, εννοιών και πρακτικών. Θερμά συγχαρητήρια στα παιδιά μας».

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ