Ο συνδυασμός «Ο Τόπος της Ζωής μας» απέστειλε το ακόλουθο δελτίου Τύπου, με θέμα την τουριστική προβολή του Δήμου Καβάλας: «Πριν από μερικές ημέρες, ο αρμόδιος για θέματα τουρισμού εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ., κύριος Μιχάλης Αμοιρίδης, ανακοίνωσε ότι η Περιφέρεια θα μειώσει τη συμμετοχή της σε τουριστικές εκθέσεις και θα ρίξει το βάρος στη διαδικτυακή προβολή της, κυρίως μέσω των παγκόσμιων κοινωνικών δικτύων (social media).
Εδώ και τρία χρόνια, θέτουμε προς τη δημοτική αρχή την ανάγκη ο Δήμος Καβάλας να ρίξει, πλέον, το βάρος στη διαδικτυακή τουριστική προβολή του. Δεν αμφιβάλλουμε για τη χρησιμότητα των τουριστικών εκθέσεων, της έντυπης, ραδιοφωνικής και τηλεοπτικής προβολής. Ίσα-ίσα, το σωστό «μείγμα» παραδοσιακών και σύγχρονων εργαλείων είναι το πιο σημαντικό ζητούμενο, όταν θέλουμε να προσελκύσουμε διαφορετικές τουριστικές αγορές. Ωστόσο, ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΕΧΟΥΝ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΗΧΗΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΦΘΗΝΟΤΕΡΑ.
Δυστυχώς, η δημοτική αρχή ΕΧΕΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΑ στον τομέα αυτό:
– Η διαδικτυακή τουριστική πύλη του Δήμου (www.visitkavala.gr) είναι εδώ και τρία χρόνια υπό κατασκευή (για την ακρίβεια είναι από το 2012). Το χρονοδιάγραμμα ενεργειών που είχε εγκριθεί το 2015, για το 2016, φαίνεται πως δεν τηρήθηκε καθόλου.
Η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την τουριστική προβολή του Δήμου, είναι ακόμα πολύ περιορισμένη και αποσπασματική. Ο δε προϋπολογισμός για τις σχετικές δράσεις είναι εξαιρετικά χαμηλός: φτάνει μόλις στο 1,7% περίπου (5.000 ευρώ) στο σύνολο του ετήσιου προϋπολογισμού (300.000 ευρώ), ενώ οι τουριστικές εκθέσεις απορροφούν το 27% και τα έντυπα το 30% του προϋπολογισμού για την τουριστική προβολή κάθε χρόνο. Η κατανομή αυτή αγνοεί τις οδηγίες του Ε.Ο.Τ., ο οποίος επισημαίνει προς τους Δήμους να ενισχύσουν τη διαδικτυακή τους προβολή και να μειώσουν τις ποσότητες έντυπου υλικού που παράγουν.
Μαζί με την Περιφέρεια Α.Μ.-Θ., πολλοί ακόμα επαγγελματικοί φορείς του τουριστικού κλάδου θεωρούν πως οι τουριστικές εκθέσεις δεν είναι πια πρώτης προτεραιότητας στο θέμα της προβολής.
Πραγματικά, δεν καταλαβαίνουμε γιατί στις τουριστικές εκθέσεις ταξιδεύουν τόσο συστηματικά τα πολιτικά στελέχη της διοίκησης της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ (σε μερικές περιπτώσεις μάλιστα και μόνοι τους, χωρίς τη συνοδεία υπαλλήλου, όπως κάνει συχνά η πρόεδρος, κυρία Ιωσηφίδου) και μόνο κατά περίπτωση οι υπηρεσιακοί παράγοντες, ενώ επί της ουσίας αγνοούνται οι εκπρόσωποι των τοπικών φορέων του τουριστικού κλάδου. Η δουλειά στις τουριστικές εκθέσεις απαιτεί ειδικές γνώσεις και προσόντα, που οι αιρετοί δεν είναι υποχρεωμένοι να κατέχουν. Εξάλλου, οι αιρετοί δεν είναι μόνιμα στελέχη, οπότε με την εναλλαγή τους χάνεται για τον Δήμο η όποια εμπειρία αποκτάται.
Προτείνουμε στη δημοτική αρχή να προχωρήσει άμεσα στις εξής ενέργειες:
– Να ολοκληρώσει τη διαδικτυακή τουριστική πύλη του Δήμου και να τη θέσει σε εφαρμογή μέχρι την έναρξη της φετινής θερινής περιόδου (έστω και πιλοτικά).
– Να αυξήσει τον προϋπολογισμό του Σχεδίου Τουριστικής Προβολής που αφορά στις δαπάνες για κοινωνική δικτύωση και διαδικτυακή προβολή.
– Να εκπονήσει άμεσα μία ολοκληρωμένη στρατηγική για την ψηφιακή τουριστική προβολή του Δήμου.
– Να εξετάσει τη μείωση της συμμετοχής του Δήμου σε τουριστικές εκθέσεις, όπως ακριβώς έκανε η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ. και όπως ακριβώς ζητάνε εκπρόσωποι του τουριστικού κλάδου, εξοικονομώντας χρήματα για δράσεις διαδικτυακής προβολής.
– Να αποφασίζει η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής τη σύνθεση των αποστολών στις τουριστικές εκθέσεις, όπως εξάλλου προβλέπεται από τον κανονισμό της.
– Να προβλέψει τη συστηματική συμμετοχή εκπροσώπων των τοπικών φορέων του τουριστικού κλάδου στις τουριστικές αποστολές του Δήμου και να μειώσει την αντίστοιχη συμμετοχή των πολιτικών στελεχών της διοίκηση της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ.