-Ειλικρινά θέλουμε να καταλάβουμε τι εννοεί ο συνδυασμός «Λαϊκή Συσπείρωση» με την θέση που διατύπωσε ότι: «Η επίλυση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των μικρών λιμανιών, να συνοδευτεί από απαραίτητα έργα αναβάθμισής τους, χωρίς την επιβάρυνση των δημοτών». Εννοείται πως ο Δήμος Καβάλας διεκδικεί την διαχείριση των λεγόμενων «ορφανών» λιμενίσκων της Νέας Καρβάλης, των παλιών σφαγείων, του Καρνάγιου και της Καλαμίτσας, με σκοπό την βελτίωση των λιμενικών υποδομών και των υπηρεσιών προς τους ιδιοκτήτες των σκαφών που ελλιμενίζονται σ’ αυτά, αλλά και των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στην «χερσαία ζώνη» τους. Για να μπορέσει ο Δήμος Καβάλας να τα διαχειρίζεται, πρέπει να ιδρύσει Δημοτικό Λιμενικό Γραφείο. Το Δημοτικό Λιμενικό Γραφείο, θα αναλάβει τα έργα για την αναβάθμιση των λιμενίσκων, τα οποία χρειάζονται χρήματα.

-Τα χρήματα αυτά, προφανώς, δεν θα βάζουν από την τσέπη τους τα μέλη της διοίκησης του Δημοτικού Λιμενικού Γραφείου, ούτε τα μέλη της διοίκησης του Δήμου. Αν προέλθουν από την κεντρική διοίκηση, θα είναι χρήματα από τον κρατικό κορβανά, δηλαδή από τα φορολογικά έσοδα. Αν προέλθουν από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, θα είναι, πάλι, χρήματα από το δημόσιο ταμείο, ή από ευρωπαϊκά κονδύλια. Το «ταμείο» της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενισχύεται από τις οικονομικές εισφορές των κρατών μελών και όχι από τα πολιτικά στελέχη των οργάνων. Δηλαδή, πρόκειται για εισφορές των ευρωπαίων πολιτών. Πως θα γίνουν, επομένως, τα τεχνικά έργα, περιλαμβανομένων και των λιμενικών, χωρίς να επιβαρυνθούν οι πολίτες;

-Επίσης, δεν καταλαβαίνουμε γιατί κάποιος ιδιοκτήτης σκάφους, οποιοδήποτε τύπου και μεγέθους, δεν πρέπει να καταβάλλει ένα χρηματικό αντίτιμο (τέλος ελλιμενισμού) όταν χρησιμοποιεί δημόσια, ή δημοτική, λιμενική εγκατάσταση. Δεν πρέπει να πληρώνει για τις υπηρεσίες που παρέχονται; Την ασφάλεια του σκάφους μέσα στο λιμάνι, το ηλεκτρικό ρεύμα, το νερό που καταναλώνει, την καθαριότητα κ.λπ. Από τα χρήματα αυτά, ο Οργανισμός Λιμένα, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, ή το Δημοτικό Λιμενικό Γραφείο, θα χρηματοδοτήσουν τις εργασίες συντήρησης των υποδομών, του εξοπλισμού και θα κάνουν τις εργασίες, για την συνεχή βελτίωση των εγκαταστάσεων και των υπηρεσιών.

-Ακόμα, οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, δεν πρέπει να πληρώνουν για τον χώρο που καταλαμβάνουν στην χερσαία ζώνη των λιμανιών και των λιμενίσκων, για να ασκήσουν την επιχειρηματική δραστηριότητά τους; Εκείνοι κερδίζουν χρήματα από τους πελάτες που χρησιμοποιούν τον κοινόχρηστο χώρο, γιατί να μην εισπράττει ένα «μερίδιο» και ο φορέας διαχείρισης του λιμανιού, ή του λιμενίσκου;

-Τέλος, δεν καταλαβαίνουμε τι θα άλλαζε, αν αντί του Δήμου Καβάλας, ή του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας, διαχειριζόταν τα λιμάνια και τους λιμενίσκους ένας ενιαίος δημόσιος φορέας μεταφορών, που θα κάνει τον κεντρικό σχεδιασμό; Από ποιες πηγές θα εξασφαλίσει τους πόρους, για να κατασκευάσει καινούργιες λιμενικές εγκαταστάσεις, ή για να βελτιώσει τις υπάρχουσες; Ο Οργανισμός Λιμένα γνωρίζει καλύτερα τις ανάγκες των τοπικών λιμανιών και ο Δήμος των λιμενίσκων που βρίσκονται εντός του αστικού ιστού, σε σχέση με τον κεντρικό δημόσιο φορέα που προτείνει η «Λαϊκή Συσπείρωση».

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Μην ασχολειστε με τις γενικολογιες κ. Ποτολια. Τoν ιδιο ρολο θα επαιζε και η κρατικη Ολυμπιακη που φουνταρισε. Το προβλημα ειναι οτι ενα ΔΛΤ Καβαλας δεν θα χει ουτε τους πορους ουτε την τεχνογωσια να κανει οτιδηποτε. Στην καλυτερη περιπτωση να το δωσει για εκμεταλλευση στο ΟΛΚ. Εδω ο Δημος δεν μπορει να κανει εργα στη στερια, στη θαλασσα θα κανει? Οπου και αν μπει ο Δημος τα κανει θαλασσα (Χρ. Σμυρνης / Βουλγαροκτονου / Τενεδου σε βροχες).

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ