-Το λιμάνι της Νέας Περάμου, είναι ένα παραμελημένο λιμάνι. Δεν αποτελεί έκπληξη, επομένως, ότι τα μηχανήματα παροχής νερού και ηλεκτρικού ρεύματος, τα οποία τοποθέτησε ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας, συνεχώς βανδαλίζονται. Εάν δεν κάνουμε λάθος, τέτοια μηχανήματα υπάρχουν και στο λιμάνι Κεραμωτής, ωστόσο δεν θυμόμαστε να έβγαλε ανακοίνωση ο Ο.Λ.Κ. για βανδαλισμό τους.
-Αναφερόμαστε στα δύο αυτά λιμάνια, γιατί θεωρούμε πως έχουν προοπτική για να αναπτυχθούν, αλλά η αντιμετώπιση τους, από τον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας, είναι πολύ κατώτερη της προσδοκίας. Το λιμάνι Κεραμωτής, αν και είναι το βασικό πορθμείο για την μετακίνηση των ταξιδιωτών προς το νησί της Θάσου, υπολείπεται σημαντικά σε υποδομές. Η δημοτική Αρχή του Δήμου Νέστου θέλει να κατασκευάσει μία καινούργια προβλήτα, έξω από την κατοικημένη περιοχή, ώστε να διαχειρίζεται καλύτερα την επιβατική κίνηση που κορυφώνεται κάθε καλοκαίρι. Η σκέψη είναι σωστή. Ο Δήμος θα έχει καλύτερο αποτέλεσμα στην καθαριότητα, την φύλαξη και τις άλλες υπηρεσίες προς τους επιβάτες και τα οχήματα. Ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας, δεν κατάφερε ούτε την παλιά προβλήτα (Σκάλα) του λιμανιού να αποκαταστήσει!
-Το ίδιο ισχύει και στο λιμάνι της Νέας Περάμου. Η παλιά προβλήτα έχει σοβαρό πρόβλημα. Η καινούργια προβλήτα έγινε καταφύγιο για μεγάλα αλιευτικά σκάφη, ενώ η λεγόμενη προβλήτα Softex, δηλαδή η χερσαία ζώνη που χρησιμοποιούσε η βιοτεχνία χαρτιού, δεν αποδόθηκε στον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας. Κι ούτε θα αποδοθεί, αφού στο παλιό εργοστάσιο θα γίνει νέα επένδυση. Το λιμάνι της Νέας Περάμου, κατά την άποψη μας, έχει μεγαλύτερη δυναμική ανάπτυξης, σε σύγκριση με το λιμάνι της Κεραμωτής. Δεν είναι τυχαίο ότι, πριν από μερικές δεκαετίες, το λιμάνι Κεραμωτής έγινε «στόχος» της ΝΑΤΟϊκής συμμαχίας, προκειμένου να λειτουργήσει ως ναυτική βάση. Η αντίδραση της τοπικής κοινωνίας απέτρεψε το (ΝΑΤΟϊκό) σχέδιο και τα τελευταία έτη εξυπηρετεί την δράση της συμμαχίας το λιμάνι Αλεξανδρούπολης.
-Πως, όμως, θα γίνει αυτό που αξίζει το λιμάνι Νέας Περάμου, όταν αντιμετωπίζεται ως γραφικό αλιευτικό καταφύγιο; Αρκούν τα μηχανήματα παροχής νερού και ηλεκτρικού ρεύματος στα αλιευτικά σκάφη; Ασφαλώς όχι! Τι έγινε με τον δρόμο που συνδέει τις δύο προβλήτες; Την καινούργια προβλήτα και την προβλήτα μπροστά από το πρώην εργοστάσιο της Softex. Η πρόσβαση στο λιμάνι γίνεται από ένα στενό και κακοφτιαγμένο δρόμο, με ελλιπή φωτισμό και σήμανση.
-Η Νέα Πέραμος είναι το μεγαλύτερο τουριστικό θέρετρο σε όλο το παραλιακό μέτωπο του Νομού Καβάλας, ίσως και της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. Για την ακρίβεια, είναι ένα εκ των δύο μεγαλύτερων, αφού υπάρχει και η παραλία Οφρυνίου κοντά στην εκβολή του ποταμού Στρυμόνα. Ως βασικό τουριστικό θέρετρο, η Νέα Πέραμος πρέπει να έχει ένα αντάξιο λιμάνι. Στο λιμάνι αυτό, πρέπει να ελλιμενίζονται μεγάλα τουριστικά σκάφη και να χρησιμοποιείται από τους ιδιοκτήτες τους, ως ορμητήριο για θαλάσσιες εξορμήσεις στο Αιγαίο πέλαγος. Ακόμα, οι ιδιοκτήτες των σκαφών θα μπορούσαν να νοικιάσουν, ή να αγοράσουν, κατοικίες στην Νέα Πέραμο, για να έρχονται κάθε καλοκαίρι (και όχι μόνο), ώστε να απολαμβάνουν τις κρουαζιέρες στο ελληνικό αρχιπέλαγος. Στο λιμάνι, επίσης, λειτουργεί ιδιωτικός χώρος φύλαξης για τουριστικά σκάφη.
-Η Νέα Πέραμος, ακόμα, θα μπορούσε να είναι σημαντικό πορθμείο όχι μόνο για την σύνδεση με την Θάσο, αλλά και για δρομολόγια προς την Λήμνο, ή τις βόρειες Σποράδες. Θεωρούμε πως και τα δύο λιμάνια, της Νέας Περάμου και της Κεραμωτής, πρέπει να περάσουν στην διαχείριση των Δήμων Παγγαίου και Νέστου, αντίστοιχα, αλλιώς δεν θα βελτιωθούν οι υποδομές τους.