• Κατά την άποψη μας, όσο επικρατούν το επιχειρηματικό συμφέρον και η πολιτική σκοπιμότητα, δεν πρόκειται να αναβαθμιστεί η πορθμειακή γραμμή Καβάλας-Πρίνου. Η λύση που πρότεινε το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για τα δρομολόγια της νέας περιόδου, είναι μεσοβέζικη. Η κυβέρνηση οφείλει να ικανοποιεί τις ανάγκες και τη βούληση των τοπικών κοινωνιών, αλλά στην προκειμένη περίπτωση θέλησε να έχει «και τον σκύλο χορτάτο και την πίτα ολόκληρη». Για τις ναυτιλιακές εταιρείες, δεν είναι μεγάλο οικονομικό άνοιγμα να προσθέσουν ένα ακόμα δρομολόγιο τον χειμώνα στη γραμμή. Όμως, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, είναι πρακτικό ζήτημα η εκτέλεση ενός λιγότερου δρομολογίου ημερησίως.
  • Η γραμμή Καβάλας-Πρίνου θα εξακολουθήσει να είναι υποβαθμισμένη, όσο θα διαρκεί το σίριαλ με τον αριθμό των δρομολογίων (ένα πάνω, ένα κάτω) κάθε έτος. Έτσι, οι επιβάτες θα «ωθούνται» προς την κερδοφόρα, για τις ναυτιλιακές εταιρείες, γραμμή Θάσου-Κεραμωτής. Το ερώτημα είναι, εάν κερδίζουν και οι επιβάτες χρησιμοποιώντας τη συγκεκριμένη γραμμή. Οι Θάσιοι που έχουν προορισμό την Καβάλα και αντιστρόφως οι Καβαλιώτες, ή επισκέπτες, που έχουν προορισμό το νησί, δεν κερδίζουν, ούτε σε χρόνο, ούτε σε χρήμα.
  • Εμείς ζητάμε από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, τις ναυτιλιακές εταιρείες και τους τοπικούς φορείς, να συμφωνήσουν σε ένα μίνιμουμ αριθμό δρομολογίων ετησίως. Και να σταματήσει αυτό το «παζάρι» που γίνεται κάθε έτος, τέτοια εποχή, πριν συνεδριάσει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.).
  • Εάν ο (εκάστοτε) υπουργός δεν θέλει να βάλει τους κανόνες στο παιχνίδι και το Σ.Α.Σ. είναι ένα απλό εκτελεστικό όργανο, μπορεί να μεταφέρει την αρμοδιότητα των δρομολογίων στην τοπική αυτοδιοίκηση. Ο νυν υπουργός δέχτηκε, αμέσως, το αίτημα των ναυτιλιακών εταιρειών, ότι κάθε εταιρεία που δηλώνει δρομολόγια στη γραμμή Θάσου-Κεραμωτής, θα δηλώνει και στη γραμμή Θάσου-Καβάλας όλο το χρόνο. Το αίτημα για την επαναφορά της αρμοδιότητας των δρομολογίων στην αυτοδιοίκηση, όμως, είναι πιο σημαντικό και πρέπει να κατοχυρωθεί νομοθετικά. Μετά, υπάρχει χρόνος να συζητηθούν ζητήματα ανταγωνισμού μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών.
  • Εμείς δεν συμμεριζόμαστε την ικανοποίηση, έστω και μερική, ή την αισιοδοξία, που εξέφρασαν οι εκπρόσωποι των τοπικών φορέων στις δηλώσεις που έκαναν στα Μέσα Ενημέρωσης, μετά τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του αντιπεριφερειάρχη Καβάλας. Δεν έγινε καμία «καλή αρχή», ή το «πρώτο βήμα», διότι δεν διασφαλίζεται (νομοθετικά) πως το επόμενο έτος στη γραμμή Θάσου-Καβάλας, θα γίνονται τρία δρομολόγια ημερησίως τη χειμερινή περίοδο. Το «πρώτο βήμα», θεωρούμε, είναι να ψηφιστεί η επαναφορά της αρμοδιότητας των δρομολογίων στον περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και στον χωρικό αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, ο οποίος δήλωσε πως είναι ένα πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας. Αναμένουμε, επομένως, αυτή την ανακοίνωση από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ