– Δεν περιμέναμε να συμμετέχει το 100% των μαθητών στο πιλοτικό πρόγραμμα «Σχολικά γεύματα», που θα αρχίσει να υλοποιείται με την επαναλειτουργία των σχολείων. Όχι γιατί είναι ένα πιλοτικό πρόγραμμα, αλλά γιατί είναι εύλογο, κατά την άποψη μας, να υπάρχει μία μερίδα γονιών που θα δείξουν επιφύλαξη, ή αρνητική στάση, στο εγχείρημα αυτό.
– Θα συμφωνήσουμε, εν μέρει, με τον ψυχίατρο, Μιχάλη Σωτηρίου, ο οποίος είναι επικεφαλής του διοικητικού συμβουλίου του Κοινωνικού Συνεταιρισμού Περιορισμένης Ευθύνης (ΚΟΙ.Σ.Π.Ε.) του Τομέα Ψυχικής Υγείας Καβάλας, ότι αυτή η «αντίδραση» οφείλεται στην ελλιπή ενημέρωση των γονέων.
– Μακάρι να είναι μόνο η ελλιπής ενημέρωση, γιατρέ, γιατί όταν οι γονείς μάθουν «περί τίνος πρόκειται» από τους άλλους γονείς, των οποίων τα παιδιά θα συμμετέχουν, να είστε βέβαιος ότι θα υπογράψουν «το χαρτί» για την επόμενη σχολική περίοδο.
– Ωστόσο, υπάρχουν κάποιοι γονείς, που βλέπουν διαφορετικά την προσπάθεια κι ας έχει «αγνά ελατήρια». Μερικοί, όπως αναφέρθηκε στη συνέντευξη Τύπου, θεωρούν τα γεύματα αυτά ως «συσσίτια», τα οποία θυμίζουν παλιές, όχι ευχάριστες, περιόδους της ελληνικής κοινωνίας. Γι’ αυτό και απάντησαν, ότι έχουν χρήματα για να προσφέρουν φαγητό στα παιδιά τους.
– Δυστυχώς, στην εποχή που ζούμε, κάθε πρωτοβουλία τέτοιου χαρακτήρα μπορεί να «παρεξηγηθεί». Όχι άδικα θεωρούμε, γιατί ο ελληνικός λαός, στη συντριπτική πλειοψηφία, είναι περήφανος λαός και παρά τον «Γολγοθά που ανεβαίνει», δεν ανέχεται την ελεημοσύνη.
– Δεν θα φαινόταν καθόλου περίεργη η δράση αυτή, της προσφοράς σχολικών γευμάτων, εάν τα ζητήματα αυτά αποτελούσαν αναπόσπαστο κομμάτι του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και της κουλτούρας μας, όπως συμβαίνει σε χώρες του εξωτερικού. Π.χ., στις χώρες της Σκανδιναβίας, νομίζουμε πως σε ένα τέτοιο πρόγραμμα θα συμμετείχε το 100% των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονιών, γιατί η σίτιση στα σχολεία, είναι μέρος της σχολικής ζωής.
– Αντιθέτως, στην Ελλάδα πρόκειται για «προνόμιο» της ιδιωτικής εκπαίδευσης, που έχει ταυτιστεί, κακώς, με την οικονομική ευμάρεια των οικογενειών. Πιστεύουμε ότι η αξιολόγηση του προγράμματος «Σχολικά γεύματα», θα βοηθήσει πολύ ώστε να απενοχοποιηθεί, να βελτιωθεί, να επεκταθεί και να καθιερωθεί στη δημόσια εκπαίδευση.
– Κάθε αρχή και δύσκολη. Θεωρούμε ότι πρέπει να τονιστεί ο παιδαγωγικός χαρακτήρας, για να καμφθεί η επιφύλαξη των γονέων που το βλέπουν ως αναβίωση των συσσιτίων στα σχολεία.
– Χρειάζεται, επομένως, πολύ προσεκτικός χειρισμός, γιατί αν κάτι πάει στραβά, το πρόγραμμα θα τελειώσει άδοξα, πριν ακόμα λειτουργήσει στα σχολεία που επιλέχθηκαν.