-Η διοίκηση της Ανώνυμης Εταιρείας «Βιοτεχνικό Πάρκο Καβάλας» προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), κατά της χάραξης της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού «Φίλιππος Β» με τους Τοξότες (Ξάνθης). Αν κάποιος διαβάσει την παραπάνω είδηση, θα καταλάβει πως η διοίκηση της ΒΙΟ.ΠΑ.Κ. Α.Ε., είναι αντίθετη με την χάραξη της (μονής) σιδηροδρομικής γραμμής. Κι επειδή το συγκεκριμένο ζήτημα, της σύνδεσης του εμπορικού λιμένα με το σιδηροδρομικό δίκτυο, απασχολεί αρκετές δεκαετίες την τοπική κοινωνία, θα αναρωτηθεί εύλογα τι θέλει να πετύχει η διοίκηση του Βιοτεχνικού Πάρκου και πότε, επιτέλους, θα υλοποιηθεί το σημαντικό αυτό.
-Θυμίζουμε ότι, στην Ανώνυμη Εταιρεία «Βιοτεχνικό Πάρκο Καβάλας» είναι μέτοχοι: η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης (με το υψηλότερο ποσοστό), ο Δήμος Καβάλας και το Επιμελητήριο Καβάλας. Και οι τρεις φορείς, είναι αναφανδόν υπέρ της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού «Φίλιππος Β». Και όλα τα προηγούμενα έτη, κανένας από τους τρεις φορείς, δεν διατύπωσε ένσταση, ή αντίθεση, στην χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής. Πως γίνεται, επομένως, η υφιστάμενη διοίκηση του Βιοτεχνικού Πάρκου, να έχει καταθέσει προσφυγή στο ΣτΕ κατά της χάραξης; Πριν κατατεθεί η προσφυγή, το διοικητικό συμβούλιο πήρε την έγκριση των (τριών) μετόχων;
-Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, Δημήτρης Τριανταφύλλου, δήλωσε ότι: «Εννοείται πως δεν ζητάμε, ούτε την κατάργηση, ούτε την καθυστέρηση της σιδηροδρομικής γραμμής». Αυτό έλλειπε, φίλτατε πρόεδρε! Να γίνει το Βιοτεχνικό Πάρκο, η αιτία να ματαιωθεί ένα έργο που θα δώσει ώθηση στην λειτουργία του εμπορικού λιμένα της Καβάλας. Τι ζητάει, λοιπόν, η διοίκηση του Βιοτεχνικού Πάρκου, με την προσφυγή στο ΣτΕ; «Σε τέτοιου είδους έργα, μπορούν να γίνουν κάποιες διορθωτικές κινήσεις. Μιλάμε για μία απόσταση είκοσι, τριάντα μέτρων νοτίως του Βιοτεχνικού Πάρκου, προς την θάλασσα», είπε ο Δημ. Τριανταφύλλου.
-Μα είναι δυνατόν; Έγινε προσφυγή στο ΣτΕ, για να «μετατοπιστεί» η χάραξη μιας σιδηροδρομικής γραμμής κατά 30 μέτρα; Δεν πρόκειται για ένα περίπτερο, το οποίο θα μεταφερθεί μερικά μέτρα πιο πέρα. Μιλάμε για ένα μεγάλο δημόσιο έργο, με προϋπολογισμό δημοπράτησης 192,5 εκατομμύρια ευρώ και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το CEF 2021-2027. Το CEF (Connecting Europe Facility), είναι το «χρηματοδοτικό εργαλείο» της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις «στρατηγικές επενδύσεις» στους τομείς των μεταφορών, της ενέργειας και τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Η χάραξη του έργου έχει λάβει την απαραίτητη περιβαλλοντική αδειοδότηση και είναι γνωστή εδώ και δεκαετίες! Γιατί καμία από τις προηγούμενες διοικήσεις του Βιοτεχνικού Πάρκου Καβάλας, δεν ζήτησε από τον μελετητή του έργου να αλλάξει την χάραξη του δευτερεύοντος συνδετήριου κλάδου, γιατί περί αυτού έγινε η προσφυγή στο ΣτΕ, ο οποίος εκκινεί από τον σιδηροδρομικό σταθμό Νέας Καρβάλας και οδεύει νοτιοδυτικά προς το λιμάνι «Φίλιππος Β»; Πρόκειται για μία μονή σιδηροδρομική γραμμή μήκους 5 χιλιομέτρων!
-Κι αυτή η γραμμή, των 5 χιλιομέτρων, ζητάει το διοικητικό συμβούλιο του Βιοτεχνικού Πάρκου, να μετατοπιστεί 30 μέτρα νοτίως, γιατί διχοτομεί ένα τετράγωνο του Πάρκου! Λόγω της διέλευσης της σιδηροδρομικής γραμμής το τετράγωνο θα «αχρηστευθεί» και η διοίκηση του Βιοτεχνικού Πάρκου θα έχει απώλεια εσόδων, επειδή δεν θα μπορέσει να δώσει οικόπεδα σε επιχειρήσεις! Μακάρι οι επιχειρηματίες να «κάνουν ουρά», για να πάρουν οικόπεδα στο Βιοτεχνικό Πάρκο. Αλλά, τι από τα δύο είναι πιο εύκολο; Να επεκταθεί το Βιοτεχνικό Πάρκο προς άλλη κατεύθυνση (όχι προς την θάλασσα), ή να αλλάξει η χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής, να γίνει νέα μελέτη, να βγει νέα άδεια περιβαλλοντικών όρων, να γίνει νέα δημοπράτηση και να «παγώσει» η χρηματοδότηση όλου του έργου μήκους 32 χιλιομέτρων;
-Εμείς θεωρούμε πολύ δύσκολο, αν όχι απίθανο, το ΣτΕ να κάνει δεκτή την προσφυγή της διοίκησης του Βιοτεχνικού Πάρκου Καβάλας, για τον λόγο που προαναφέρθηκε. Ίσως να «επιδικαστεί» μία οικονομική αποζημίωση προς την «Βιοτεχνικό Πάρκο Καβάλας Α.Ε.», για την «απώλεια εσόδων» από την διχοτόμηση ενός τετραγώνου του Πάρκου.
-Όσον αφορά τον λόγο που ο μελετητής του έργου χάραξε την δευτερεύουσα σιδηροδρομική γραμμή εντός των ορίων του Βιοτεχνικού Πάρκου, διχοτομώντας ένα τετράγωνό του, η εξήγηση που έδωσε ο Δημ. Τριανταφύλλου, είναι τουλάχιστον απλοϊκή. Η περιοχή που βρίσκεται το Βιοτεχνικό Πάρκο, είπε, είναι ελώδης. Όταν επιλέχθηκε ο τόπος για την εγκατάσταση των επιχειρήσεων, έγινε σημαντική εξυγίανση του υπεδάφους (σ.σ. οι παλιότεροι Καβαλιώτες θυμούνται το «σίριαλ» με το συγκεκριμένο θέμα). Ο μελετητής του σιδηροδρομικού έργου, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΒΙΟ.ΠΑ.Κ., για να αποφύγει την εξυγίανση του υπεδάφους πάνω στο οποίο θα κατασκευαστεί η μονή γραμμή, έκανε την χάραξη «κολλητά» με το Βιοτεχνικό Πάρκο, όπου το υπέδαφος είχε εξυγιανθεί! «Αυτή είναι η δική μου γνώμη. Η άλλη περίπτωση είναι, ότι απλά τράβηξαν μία γραμμή και όπου πάει!», είπε. «Τραβάω λοιπόν σ’ όλα μια κόκκινη γραμμή», όπως τραγούδησε η Νατάσσα Θεοδωρίδου. Πως μπορεί ο μελετητής ενός σιδηροδρομικού έργου μήκους 32 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 192,5 εκατομμυρίων ευρώ, που θα συνδέσει ένα εμπορικό λιμάνι με το σιδηροδρομικό δίκτυο, να «τράβηξε μια γραμμή κι όπου πάει»; Είμαστε σοβαροί;