-Είναι υπερβολική και απαξιωτική, συνάμα, η άποψη που διατύπωσε ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών Καβάλας, Στράτος Μακρογιαννίδης, για το έργο που γίνεται στην οδό Κουντουριώτου. Ο πρόεδρος μίλησε με απαξιωτικό τρόπο για τον μελετητή, λέγοντας: «Τι να πω για τον συγκοινωνιολόγο που έκανε την μελέτη. Μπορώ να πω ότι κρίνεται ακατάλληλος για μένα προσωπικά. Γιατί δεν νοείται να κάνουμε τέτοια έργα μέσα στην πόλη και να δυσκολεύουμε την κίνηση των οχημάτων. Είναι, οπωσδήποτε, αχρείαστη, ακατάλληλη θα έλεγα, η όλη παρέμβαση».
-Μάλλον ήταν αχρείαστη και ακατάλληλη, η διάνοιξη της οδού Κουντουριώτου στην δεκαετία του 1970, γιατί έφερε όλη την κυκλοφορία των οχημάτων στον άξονα Δύση-Ανατολή (και αντιστρόφως) μέσα στην πόλη! Αν δεν διανοιγόταν η οδός Κουντουριώτου, ίσως το κράτος αναγκαζόταν να κατασκευάσει την περιμετρική οδό της Καβάλας. Και σίγουρα, δεν θα μιλούσαμε σήμερα για το έργο της διαχωριστικής νησίδας και του κυκλικού κόμβου!
-Για να σοβαρολογήσουμε. Η νέα διαμόρφωση, ή αναδιαμόρφωση, της οδού Κουντουριώτου είναι επιβεβλημένη. Μπροστά στα μάτια μας, λίγη ώρα πριν γράψουμε το κείμενο αυτό, ένα αυτοκίνητο με ξένες πινακίδες, ενώ πήρε κατεύθυνση από την οδό Κουντουριώτου προς την οδό Ομονοίας, εντελώς αιφνιδιαστικά άλλαξε πορεία μπροστά από το παλιό δικαστικό μέγαρο και επανήλθε στην οδό Κουντουριώτου! Αν υπήρχε ο κυκλικός κόμβος, δεν θα έκανε την επικίνδυνη αλλαγή κατεύθυνσης.
-Κατά την άποψη μας, η κατασκευή της διαχωριστικής νησίδας και περισσότερο του κυκλικού κόμβου, θα βάλει μία τάξη στην άναρχη κυκλοφορία των οχημάτων που επικρατεί στην περιοχή. Ο κυκλικός κόμβος θα διευθετήσει το ζήτημα της προτεραιότητας σε μία επικίνδυνη διασταύρωση δρόμων, στην οποία δεν υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες. Ενώ, η κατασκευή της διαχωριστικής νησίδας, σε όλο το μήκος της οδού Κουντουριώτου, θα αντιμετωπίσει την παράνομη στάθμευση (και στάση) των οχημάτων, που δεν αντιμετωπίστηκε με τα πλαστικά κολονάκια.
-Είπε, ακόμα, ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών ότι: «Μπορεί να χρειαστεί να περάσει ένα ασθενοφόρο, ή ένα όχημα της Πυροσβεστικής. Τι θα γίνει αν κάνει στάση το λεωφορείο; Θα φρακάρουν τα πάντα!». Είναι δυνατό, φίλτατε πρόεδρε, ο μελετητής να αγνόησε ότι στον δρόμο κινούνται και οχήματα έκτακτης ανάγκης; Πώς να αγνοήσει αυτή την σοβαρή παράμετρο, όταν σχεδιάζει μία κυκλοφοριακή παρέμβαση; Δηλαδή, θέλεις να πιστέψουμε πως την σκέφτηκες εσύ και δεν την σκέφτηκε ένας ειδικός στον σχεδιασμό κυκλοφοριακών έργων; Ακόμα κι ένας πρωτοετής φοιτητής συγκοινωνιολόγος, γνωρίζει ότι έχουν «προτεραιότητα» τα οχήματα έκτακτης ανάγκης στους δρόμους.
-Ο μόνος τρόπος για να «φρακάρει» η κίνηση στην οδό Κουντουριώτου, είτε υπάρχει, είτε δεν υπάρχει, η διαχωριστική νησίδα, είναι τα παρανόμως σταθμευμένα οχήματα. Και η παράνομη στάθμευση, είναι ζήτημα έλλειψης οδηγικής παιδείας. Αν ένα αυτοκίνητο, ή φορτηγό που κάνει διανομή εμπορευμάτων, σταθμεύσει, ή σταματήσει, μπροστά από την στάση που περιμένουν οι επιβάτες, το λεωφορείο θα αναγκαστεί να περιμένει για την επιβίβαση και την αποβίβαση των επιβατών στην εξωτερική λωρίδα κυκλοφορίας. Έτσι θα σχηματιστεί η «ουρά» οχημάτων πίσω από το λεωφορείο. Και τα οχήματα οφείλουν να αναμένουν πίσω από το λεωφορείο σε έναν δρόμο διπλής κατεύθυνσης. Επίσης, μερικοί οδηγοί λεωφορείων δεν πλησιάζουν στην στάση όταν είναι ελεύθερη, παρά σταματούν στην μέση του δρόμου και οι επιβάτες αποβιβάζονται, ή επιβιβάζονται, διασχίζοντας το οδόστρωμα, με κίνδυνο να παρασυρθούν από μοτοσυκλέτα, ή αυτοκίνητο, που παραβίασε την αναμονή πίσω από το λεωφορείο.
-Το πλάτος της διαχωριστικής νησίδας δεν υπερβαίνει το ένα μέτρο και το ύψος είναι χαμηλό. Επομένως, αφήνει δύο «καθαρές» λωρίδες σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας. Αν χρειαστεί, θα περάσουν τα οχήματα έκτακτης ανάγκης. Αρκεί, οι οδηγοί των άλλων οχημάτων να έχουν σωστή συνείδηση. Όσον αφορά τον κυκλικό κόμβο και την τυχόν δυσκολία που θα έχουν τα αστικά λεωφορεία μήκους 12 μέτρων να στρίψουν από την οδό Κουντουριώτου προς την οδό Ομονοίας, είναι κάτι που θα το δούμε στην πράξη. Γνωρίζει, μήπως, ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ την διάμετρο του κυκλικού κόμβου και έβγαλε το συμπέρασμα; Κι αν γνώριζε το πρόβλημα που θα δημιουργηθεί, γιατί δεν εξέφρασε εγκαίρως τον προβληματισμό του προς τον μελετητή του έργου;