• Η λειτουργία της δομής φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών στο Περιγιάλι Καβάλας «βόλεψε», μεταξύ άλλων και τους υπόλοιπους Δήμους στην Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας, αφού όλο το βάρος της διαχείρισης της κρίσης σήκωσε ο Δήμος και ειδικότερα η πόλη της Καβάλας. Όσο καιρό λειτουργεί η δομή, οι διοικήσεις των Δήμων Παγγαίου, Νέστου και Θάσου σιωπούν.
  • Σιωπούν και στην πρόταση που έγινε, από τον συνδυασμό «Ανάσα για τον Δήμο», για τη δημιουργία μιας δομής σε επίπεδο Νομού, στην οποία θα φιλοξενείται ο αριθμός προσφύγων και μεταναστών που αναλογεί, με κριτήριο τον πληθυσμό, στην Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας. Επειδή οι δήμαρχοι δεν πρόκειται να ενεργοποιηθούν, θεωρούμε πως την πρωτοβουλία, για να διαμορφωθεί μία κοινή πρόταση προς τον περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, οφείλει να πάρει ο χωρικός αντιπεριφερειάρχης, Κώστας Αντωνιάδης.
  • Καλούμε, δηλαδή, τον αντιπεριφερειάρχη, να διοργανώσει μία συνάντηση των δημάρχων των τεσσάρων Δήμων (Καβάλας, Παγγαίου, Νέστου, Θάσου) στο γραφείο του, με τη συμμετοχή εκπροσώπων των τοπικών φορέων και υπηρεσιακών παραγόντων, για να αναζητηθεί ο καταλληλότερος χώρος εγκατάστασης της δομής φιλοξενίας. Έτσι, θα «απελευθερωθεί» το παλιό στρατόπεδο «Ασημακοπούλου» στο Περιγιάλι και θα σταματήσει η φημολογία περί δημιουργίας νέας δομής στη Νέα Ηρακλείτσα και συγκεκριμένα στη λεγόμενη «αλάνα». Η συνάντηση αυτή πρέπει να γίνει το συντομότερο και να υπάρξει κοινή απόφαση, η οποία θα μεταβιβαστεί στον περιφερειάρχη Α.Μ.-Θ. και μέσω αυτού στην κεντρική διοίκηση.
  • Ο πρώην βουλευτής Καβάλας και νυν εκπρόσωπος επικοινωνίας της Νομαρχιακής Επιτροπής του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς (ΣΥ.ΡΙΖ.Α.)-Προοδευτική Συμμαχία, Κώστας Μορφίδης, ανέφερε ότι φημολογείται η πώληση του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας και ως εκ τούτου, τα λιμάνια που διαχειρίζεται θα περάσουν σε ιδιώτες.
  • Θα αντιπαρέλθουμε την προσφιλή τακτική των πολιτικών προσώπων να προσπαθούν να δημιουργήσουν εντυπώσεις «κατασκευάζοντας» ειδήσεις και θα σχολιάσουμε την ουσία της δήλωσης του Κ. Μορφίδη. Καταρχάς, οποιαδήποτε μεταβολή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος θα αφορά και τους δέκα (10) περιφερειακούς Οργανισμούς Λιμένων της χώρας και όχι μεμονωμένους. Όπως έγινε, για παράδειγμα, με τους δεκατέσσερις (14) περιφερειακούς αερολιμένες, τους οποίους η προηγούμενη κυβέρνηση (ΣΥ.ΡΙΖ.Α.) παρέδωσε στην εταιρεία Fraport.
  • Από και και πέρα, απ’ όσο γνωρίζουμε, στους 10 Οργανισμούς Λιμένων μοναδικός μέτοχος είναι το Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ. Επίσης, οι Οργανισμοί Λιμένων διαχειρίζονται τα λιμάνια έως το έτος 2042. Η διοίκηση του Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ., επομένως, πρέπει να βρει έναν μεγάλο αγοραστή των 10 Οργανισμών Λιμένων, όπως έγινε με την περίπτωση της Fraport, ή περισσότερους, που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον για συγκεκριμένα λιμάνια. Εμείς θεωρούμε ότι, οι Οργανισμοί Λιμένων πρέπει να γίνουν πολυμετοχικές εταιρείες και να αποκτήσουν μερίδιο και οι τοπικοί φορείς (Δήμοι, Επιμελητήρια κ.ά.), παραμένοντας βασικός μέτοχος το Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ. Βεβαίως θα μπορούν να αγοράσουν μετοχές και ιδιώτες, αλλά σε ένα καθορισμένο ποσοστό. Έτσι, θα διατηρηθεί ο σημερινός χαρακτήρας, θα εμπλακούν οι φορείς του τόπου και το ελληνικό δημόσιο θα βάλει στον κρατικό κορβανά έσοδα, από τις μετοχές που θα αγοράσουν ιδιώτες.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ