- Η απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών Καβάλας να αναδιαρθρώσει τις αστικές γραμμές, είναι προς τη θετική κατεύθυνση. Για πολλά χρόνια, ενενήντα ανέφερε ο νέος πρόεδρος του ΚΤΕΛ στη συνάντηση που είχε με τη δήμαρχο Καβάλας, έγιναν ελάχιστες αλλαγές στο δίκτυο της αστικής συγκοινωνίας. Ίσως, τα στοιχεία της επιβατικής κίνησης που έχουν ορισμένες γραμμές, τα οποία τηρεί το ΚΤΕΛ, να συνηγορούν σε συγκεκριμένες τροποποιήσεις, δηλαδή την κατάργηση μιας γραμμής, ή την ίδρυση νέας. Τα έσοδα, από τα εισιτήρια, είναι ένα κριτήριο για τη διοίκηση, αφού το ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών είναι επιχείρηση. Και ως επιχείρηση, πρέπει να είναι βιώσιμη.
- Σε πρόσφατες δηλώσεις του στον τοπικό Τύπο, ο προηγούμενος πρόεδρος μίλησε για σημαντική μείωση του αριθμού των εισιτηρίων. Τα αίτια είναι, κατά τη γνώμη μας, η τιμή της μετακίνησης του επιβάτη, η χρονική ακρίβεια στην εκτέλεση των δρομολογίων και η νοοτροπία της πλειοψηφίας των πολιτών να χρησιμοποιούν τα Ι.Χ. μέσα μεταφοράς. Η τιμή του εισιτηρίου εξαρτάται από το κόστος μετακίνησης (καύσιμα, συντήρηση οχήματος, κ.λπ.), αλλά και από το πλήθος των επιβατών που χρησιμοποιούν την αστική συγκοινωνία. Η χρονική ακρίβεια των δρομολογίων είναι συνυφασμένη με το κυκλοφοριακό της πόλης και τον στόλο των λεωφορείων του ΚΤΕΛ, ενώ η νοοτροπία των πολιτών με την κουλτούρα που έχουν αποκτήσει.
- Μπορεί να γίνει αρκετή συζήτηση για τα παραπάνω και άλλα, πιθανόν, τα οποία έχουν διαμορφώσει την επικρατούσα κατάσταση στην αστική συγκοινωνία της Καβάλας. Θα ήταν χρήσιμο, νομίζουμε, πριν η διοίκηση του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών προβεί στην εφαρμογή οποιασδήποτε αλλαγής στις γραμμές και στα δρομολόγια, να συλλέξει τις παρατηρήσεις (και τις απόψεις) του επιβατικού κοινού, αλλά κι εκείνων που δεν χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μετακίνησης καθημερινά. Η ανάλυση του υλικού αυτού, θα βοηθήσει στην εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων.
- Επίσης, να κάνει μία επαφή με ειδικούς επιστήμονες, κυρίως συγκοινωνιολόγους, για να συζητηθούν οι ιδιαιτερότητες της Καβάλας και του ανάγλυφου της, ώστε να ληφθούν υπόψη στον σχεδιασμό. Σε κάθε περίπτωση, θεωρούμε απαραίτητη την αναδιάρθρωση των αστικών γραμμών, γιατί η Καβάλα εξελίσσεται και μαζί της εξελίσσονται οι άνθρωποι και το περιβάλλον. Οι τυχόν αλλαγές, όμως, δεν πρέπει να αιφνιδιάσουν τους πολίτες, όπως έγινε στο παρελθόν σε κάποιες περιπτώσεις. Γιατί, τότε, θα υπάρξει αντίδραση από την αναστάτωση.
Ο Κ-ΤΥΠΟΣ χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη και ταχύτερη περιήγησή σας. Με την πρόσβαση σας στο k-tipos.gr αποδέχεστε την χρήση.OKΠερισσότερα