– Δεν μας εξέπληξαν το ύφος και η ουσία της απάντησης του πρώην δημάρχου και νυν επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο Δήμο Καβάλας, Κωστή Σιμιτσή, στο σχόλιο μας για το έργο του παλιού μεντρεσέ δίπλα στις Καμάρες.
– Ο Κ. Σιμιτσής προσπάθησε να υπερασπιστεί ένα έργο, το οποίο «εμπνεύστηκε» και άρχισε να υλοποιεί επί της θητείας του στη διοίκηση του Δήμου Καβάλας. Τα επιχειρήματά του, ωστόσο, δεν μας έπεισαν για τη χρησιμότητα του συγκεκριμένου έργου.
– Όσον αφορά τις ειρωνικές αναφορές του, τις ξεπερνάμε και δεν θα «τσιμπήσουμε». Έχουμε συνηθίσει στο ύφος αυτό, από την περίοδο που ήταν δήμαρχος Καβάλας. Το χιούμορ του, πάντως, είναι κακόγουστο.
– Επειδή ο παλιός μεντρεσές, ένα βοηθητικό κτίσμα του τζαμιού που υπήρχε πριν το 1923 και κατεδαφίστηκε όπως αναφέρει, κρίθηκε διατηρητέος από την αρχαιολογική Υπηρεσία και απαγορεύτηκε η κατεδάφιση του, δεν σημαίνει πως ήταν ορθή απόφαση. Αρκετές φορές, οι δημόσιες Υπηρεσίες έκαναν μεγάλες «πατάτες».
– Αναρωτιόμαστε πως είναι δυνατόν, να κηρυχθεί ένα βοηθητικό κτίσμα «αρχαιολογικό μνημείο», όταν στην πάροδο των ετών άλλαξε τόσες χρήσεις (κατοικία προσφύγων, αποθήκη, εργαστήριο ζωγραφικής!). «Καμία σχέση με ιεροδιδασκαλείο πια», όπως σημείωσε ο Κ. Σιμιτσής.
– Αλλά, αφού έτσι έκρινε η αρχαιολογική Υπηρεσία και δεν επιτρεπόταν η κατεδάφιση του κτίσματος, ασφαλώς και έπρεπε να αλλάξει η άθλια κατάσταση στην οποία βρισκόταν.
– Ωστόσο, δεν καταλαβαίνουμε γιατί αποφασίστηκε να γίνει ένα κακέκτυπο, κατά τη γνώμη μας, μουσουλμανικού ιεροδιδασκαλείου, ενώ το κτίσμα αυτό έπαψε, προ πολλών ετών, να έχει τη συγκεκριμένη χρήση. Και μάλιστα, στο «αντίγραφο» του ιεροδιδασκαλείου, να στεγαστεί ένα μουσείο προσφυγικού ελληνισμού!
– Είμαστε πολύ επιφυλακτικοί, ότι η απόφαση αυτή ανήκει στην αρχαιολογική Υπηρεσία. Η επιφύλαξη μας ενισχύεται από το γεγονός, ότι το κτίσμα είναι ιδιοκτησίας του Δήμου Καβάλας!
– Και γιατί πρέπει στον δημοτικό μεντρεσέ, που ανακατασκευάστηκε, να στεγαστεί η συλλογή του μουσείου ενός συλλόγου και όχι, για παράδειγμα, η δημοτική πινακοθήκη, η συλλογή, δηλαδή, των έργων ζωγραφικής που διαθέτει ο Δήμος Καβάλας, ή τα γλυπτά του διάσημου συντοπίτη (με καταγωγή από τη Θάσο) γλύπτη, Πολύγνωτου Βαγή, τα οποία ανήκουν στο δημοτικό μουσείο Καβάλας και τα τελευταία χρόνια είναι «καταχωνιασμένα» σε κάποιο αποθηκευτικό χώρο;
– Είναι ντροπή, θεωρούμε, τα γλυπτά αυτά, να μη μπορούν να τα δούνε οι μαθητές των σχολείων, οι Καβαλιώτες και οι ξένοι επισκέπτες, που θα έκαναν σαν «τρελοί» για τα έργα ενός διεθνούς εμβέλειας καλλιτέχνη.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ