-Μία ανάρτηση στον ιστότοπο «Πέρα από τα σύνορα», που είναι ο επίσημος ιστότοπος του φεστιβάλ Καστελλορίζου, τον Ιούνιο του 2019, για την παράσταση με τίτλο: «Νόστος: Η επιστροφή του Οδυσσέα», η οποία προκάλεσε ιδιαίτερη συζήτηση και την αντίδραση του διοικητικού συμβουλίου του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.) Καβάλας, αφού έμοιαζε σε μεγάλο βαθμό με την παραγωγή του φεστιβάλ Φιλίππων με τίτλο: «Οδυσσέας, ο ήρωας της καρτερίας», μας δημιούργησε προβληματισμό.

-Τα δύο έργα, εκτός από την μεγάλη ομοιότητα, ορισμένους κοινούς συντελεστές, παρουσιάστηκαν στην Καβάλα (σ.σ. στο καρνάγιο) και στο ακριτικό νησί του Καστελλορίζου (σ.σ. στην «Σαντραπεία» σχολή) με διαφορά μερικών ημερών! Το έργο: «Οδυσσέας, ο ήρωας της καρτερίας» παρουσιάστηκε από τις 19 έως και τις 21 Αυγούστου 2019, στο πλαίσιο του 62ου φεστιβάλ Φιλίππων, ενώ το έργο: «Νόστος: Η επιστροφή του Οδυσσέα» παρουσιάστηκε στις 31 Αυγούστου 2019, στο πλαίσιο του 4ου διεθνούς φεστιβάλ ντοκιμαντέρ «Πέρα από τα σύνορα 2019».

-Σύμφωνα με την ανάρτηση του Ιουνίου 2019, το έργο «Νόστος: Η επιστροφή του Οδυσσέα», ένας θεατρικός μονόλογος συγκεκριμένα, ήταν ειδικά διασκευασμένο για το φεστιβάλ Καστελλορίζου. Οι βασικοί συντελεστές του ήταν οι: Θοδωρής Γκόνης (σκηνοθεσία, αφήγηση), Ανδρέας Γεωργιάδης (σκηνικά, φωτισμοί, μουσική επιμέλεια), Άρης Λεμπεσόπουλος (στον ρόλο του Οδυσσέα). Κατά αξιοσημείωτη σύμπτωση, οι προαναφερθέντες ήταν μεταξύ των συντελεστών της παραγωγής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας για το φεστιβάλ Φιλίππων, με τίτλο: «Οδυσσέας, ο ήρωας της καρτερίας). Στην παραγωγή συμμετείχαν και οι: Κατερίνα Συμεωνίδου (κείμενο παράστασης), Ματίνα Μέγκλα (κοστούμια), Δημήτρης Σωτηρίου (κίνηση, αφήγηση), Τάσος Παλαιορούτας (φωτισμοί), Εύα Οικονόμου-Βαμβακά (βοηθός σκηνοθέτη, αφήγηση), Θεοδώρα Κυριακίδου και η χορωδία «Προ-Νόμιον» υπό την διεύθυνση του Κώστα Κατιώνη.

-Τότε, η πρόεδρος του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, Κορίνα Χιώτη-Πρασσά, διαμαρτυρήθηκε προς τον καλλιτεχνικό διευθυντή και οργανωτή του καλλιτεχνικού προγράμματος του φεστιβάλ Φιλίππων, Θ. Γκόνη, ότι μετέφερε μία παραγωγή του φορέα και την παρουσίασε σε άλλο φεστιβάλ, χωρίς να λάβει την έγκριση του διοικητικού συμβουλίου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ο Θ. Γκόνης αρνήθηκε την «κατηγορία» και απάντησε ότι πρόκειται για διαφορετική παράσταση.

-Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρόκειται για δύο παραστάσεις με το ίδιο ακριβώς θέμα και περίπου ίδιους συντελεστές. Ο Θ. Γκόνης γνωρίζει πολύ καλά ότι, δεν επιτρέπεται να παρουσιάσει μία παραγωγή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. εκτός Καβάλας, αν δεν εξασφαλίσει την άδεια του διοικητικού συμβουλίου. Επομένως, δεν θα μπορούσε να παρουσιάσει την παραγωγή «Οδυσσέας, ο ήρωας της καρτερίας» στο φεστιβάλ Καστελλορίζου. Έχουμε την αίσθηση πως ετοίμασε ένα έργο, με το ίδιο θέμα (σ.σ. την επιστροφή του Οδυσσέα στην Ιθάκη) και τους ίδιους βασικούς συντελεστές, το οποίο «πούλησε» σε δύο φεστιβάλ με διαφορετικούς τίτλους! Κάθε καλοκαίρι, υπάρχουν παραδείγματα ίδιων έργων, τα οποία παρουσιάζονται σε περιοδεία στα διάφορα φεστιβάλ, αλλά από διαφορετικούς θιάσους. Για παράδειγμα, τυχαίνει να παρακολουθήσουν οι θεατές το έργο του Αισχύλου «Πέρσες» από δύο διαφορετικά θεατρικά σχήματα. Στην περίπτωση του «Οδυσσέα» έχουμε έναν θεατρικό μονόλογο, που παρουσιάστηκε ελαφρώς παραλλαγμένος, με τους ίδιους συντελεστές, σε δύο διαφορετικά φεστιβάλ! Δεν νομίζουμε πως είναι (διαβολική) σύμπτωση!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ