-Δεν έχουμε καταλάβει που «χωλαίνει» η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Καβάλας για το ύψος της έκπτωσης στα ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού του (οικονομικού) έτους του 2021. Σύμφωνα με την δημοτική Αρχή, η απόφαση, που στηρίχτηκε στην πρόταση που κατέθεσε ο δημοτικός σύμβουλος και επικεφαλής του συνδυασμού «Συνεργασία για την Καβάλα», Νίκος Ξανθόπουλος, βασίστηκε σε «πλασματικά τετραγωνικά μέτρα», με αποτέλεσμα να προϋπολογίζει περισσότερα έσοδα από εκείνα που εκτιμάται πως θα εισπραχθούν, με γνώμονα τα προηγούμενα οικονομικά έτη (2019, 2020).
-Αν δεν κάνουμε λάθος, η πρόταση του Ν. Ξανθόπουλου βασίστηκε στα στοιχεία, δηλαδή και στα τετραγωνικά μέτρα, που του έδωσε η οικονομική Υπηρεσία του Δήμου. Στα ίδια στοιχεία βασίζεται η εισήγηση της οικονομικής Υπηρεσίας, την οποία υιοθέτησε η δημοτική Αρχή, για να προτείνει έκπτωση 5% στα νοικοκυριά και 15% στα ακίνητα πάσης φύσεως οικονομικής εκμετάλλευσης. Πως γίνεται, επομένως, η πρόταση που εγκρίθηκε, κατά πλειοψηφία, από το δημοτικό συμβούλιο, να είναι αποτέλεσμα πλασματικών στοιχείων;
-Αναρωτιόμαστε, επίσης, αν είναι αρμοδιότητα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης, να κρίνει το πολιτικό σκέλος μιας απόφασης δημοτικού συμβουλίου. Διότι, η διαφωνία μεταξύ των δύο προτάσεων που τέθηκαν σε (ονομαστική) ψηφοφορία στο δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Καβάλας, είναι στο ποσοστό της έκπτωσης των τελών (καθαριότητας και φωτισμού). Η δημοτική Αρχή πρότεινε τα ποσοστά που προαναφέρθηκαν, ενώ στην πρόταση του Ν. Ξανθόπουλου η έκπτωση είναι στο 40%.
-Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης οφείλει να εξετάσει την νομιμότητα της απόφασης του συλλογικού οργάνου της τοπικής αυτοδιοίκησης. Δηλαδή, αν έγινε σωστά η εισαγωγή του θέματος και αν τηρήθηκε ο κανονισμός στη διαδικασία ψήφισης των εισηγήσεων. Απ’ όσο γνωρίζουμε, εκτός από την εισήγηση της δημοτικής Αρχής, μπορεί να υποβληθεί εναλλακτική πρόταση, όπως έγινε, η οποία πρέπει να έχει την έγκριση της οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου. Όπως ανέφερε ο προϊστάμενος της οικονομικής Υπηρεσίας, η εναλλακτική πρόταση του Ν. Ξανθόπουλου δεν είχε τη σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας Υπηρεσίας. Γιατί, άραγε, ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, Κώστας Πεφάνης, εισήγαγε προς ψήφιση μία πρόταση η οποία δεν είχε τη σύμφωνη γνωμοδότηση της οικονομικής Υπηρεσίας; Μήπως, επειδή το «απαίτησε» η Δήμητρα Τσανάκα, επικεφαλής της παράταξης με τους περισσότερους δημοτικούς συμβούλους, ή γιατί ήταν μία νόμιμη πρόταση;
-Σε τελική ανάλυση, αν η παράταξη της δημοτικής Αρχής, ή κάποιος δημοτικός σύμβουλος, αμφισβητούν την νομιμότητα της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου, γιατί δεν προσφεύγει στην αρμόδια ελεγκτική επιτροπή του άρθρου 152; Αφού ακολουθήθηκε η νόμιμη διαδικασία στο δημοτικό συμβούλιο, δεν βλέπουμε τον λόγο να «επιστραφεί» η απόφαση από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης. Τότε, η δημοτική Αρχή θα είναι υποχρεωμένη να εφαρμόσει την έκπτωση που προβλέπει και να διαμορφώσει, έτσι, τον προϋπολογισμό του έτους 2021, ώστε τα έσοδα να μην είναι λιγότερα από τα έξοδα. Έχει ενδιαφέρον να δούμε, λοιπόν, την εισήγηση του τεχνοκράτη διευθυντή της οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου Καβάλας.