• Οι επαγγελματίες του τουρισμού, οι έμποροι και κάτοικοι της Θάσου, μία μερίδα αυτών τουλάχιστον, εκφράζουν το παράπονο, ότι η (κατακόρυφη) αύξηση του αριθμού των τουριστών στο νησί τα τελευταία έτη, δεν συμβαδίζει με την αύξηση στα έσοδά τους. Κατά την άποψη του υποψηφίου δημάρχου και επικεφαλής του συνδυασμού «Δημοτική Θασιακή Κίνηση», Δημήτρη Θεοδωρίδη, η βασική αιτία του «φαινομένου», είναι η λανθασμένη στόχευση της στρατηγικής στον τουρισμό από τους τοπικούς φορείς και ιδιαίτερα τον Δήμο Θάσου. «Σ’ αυτή την αρνητική κατάσταση που διαμορφώνεται, ο Δήμος του νησιού, σε συνεργασία με τους φορείς του τουρισμού, πρέπει να επαναδιατυπώσει τη στρατηγική της τουριστικής πολιτικής του, η οποία θα στοχεύει, η τουριστική ανάπτυξη να επικεντρωθεί, όχι στη συνεχή αύξηση των κλινών, αλλά στη διασφάλιση και βελτίωση του τουριστικού προϊόντος, που θα εξασφαλίζει μεγάλες πληρότητες κάθε χρόνο στα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια του νησιού», αναφέρει ο υποψήφιος δήμαρχος.
  • Καταρχάς, το τουριστικό προϊόν της Θάσου είναι έντονα εποχικό, όπως και ορισμένες γεωργικές καλλιέργειες του νησιού. Δηλαδή, στη διάρκεια μιας περιόδου μερικών μηνών, τριών-τεσσάρων, συγκεντρώνεται στο νησί πολύ μεγάλος αριθμός επισκεπτών, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται τα προβλήματα που περιγράφει ο υποψήφιος δήμαρχος με την κυκλοφορία των οχημάτων, την καθαριότητα, το φυσικό περιβάλλον, κ.λπ. Επομένως, είναι ανάγκη να επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος και η επισκεψιμότητα να «απλωθεί» σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
  • Το βέβαιο είναι κι εδώ θα διαφωνήσουμε με τον Δ. Θεοδωρίδη, ότι για να αναπτυχθεί ο τουρισμός σε ένα τόπο, είναι αναγκαίες οι υποδομές και πρωτίστως οι κλίνες. Για να υπάρξει ποιοτικός τουρισμός, δηλαδή επισκέπτες με υψηλά εισοδήματα που θα τονώσουν την τοπική οικονομία, πρέπει να δημιουργηθούν ποιοτικές κλίνες και συγκεκριμένα σύγχρονα καταλύματα τα οποία θα προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες διαμονής στους επισκέπτες.
  • Ακόμα και οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού, που θα βοηθήσουν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, απαιτούν υποδομές. Ο επισκέπτης που θα έρθει στη Θάσο, για παράδειγμα, να κάνει πεζοπορία στα μονοπάτια, ή ορεινή ποδηλασία, χρειάζεται ένα κατάλυμα. Αν αυτό το κατάλυμα είναι υψηλού επιπέδου, θα προσελκύσει «ποιοτικότερους» τουρίστες. Επίσης, ο ιδιοκτήτης ενός τουριστικού σκάφους, που συγκαταλέγεται στους τουρίστες με υψηλό βαλάντιο, θα προτιμήσει το νησί αν θα υπάρχει μία οργανωμένη μαρίνα, η οποία θα φιλοξενήσει το σκάφος με ασφάλεια και με τις απαραίτητες παροχές για μερικές ημέρες.
  • Κοντολογίς, στον τουρισμό ισχύει το ίδιο με το εμπόριο και τον τομέα παροχής υπηρεσιών. Όσο πιο ποιοτικές υπηρεσίες προσφέρεις τόσο περισσότερους και καλούς πελάτες θα έχεις. Αν το προϊόν που εμπορεύεσαι είναι χαμηλής ποιότητας, ο πελάτης που θα το προτιμήσει είναι της χαμηλής εισοδηματικής κλίμακας. Η Θάσος χρειάζεται όλες τις «κατηγορίες» τουριστών, αλλά μπορεί να στοχεύσει και στους «ποιοτικούς» εφόσον υπάρχει η βούληση.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ