– Απ’ ότι κατάλαβα, όλη αυτή η φασαρία που γίνεται με τον αυτοκινητόδρομο Ε61 και συγκεκριμένα, με το τμήμα που θα συνδέσει τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα με τον Άγιο Σίλα (και την Εγνατία οδό), μπορούσε να είχε αποφευχθεί.
– Πριν από τέσσερα-πέντε χρόνια(!), η εταιρεία που θα κατασκευάσει τον αυτοκινητόδρομο, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.», είχε παρουσιάσει την προκαταρκτική μελέτη του έργου, στην οποία περιλαμβάνονταν η βασική χάραξη και οι εναλλακτικές.
– Εφόσον προέκυψε ο νόμος που απαγόρευε την όδευση μέσα από αισθητικό δάσος, η κατασκευάστρια εταιρεία έπρεπε να προωθήσει κάποια από τις εναλλακτικές χαράξεις.
– Δεν ενημέρωσε τις τοπικές κοινωνίες, παρά μόνο την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και το Τμήμα Ανατολικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.
– Στο μεταξύ, ο νόμος άλλαξε και επιτράπηκε η όδευση από αισθητικό δάσος. Έτσι, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» επανήλθε με την βασική της πρόταση, η οποία έγινε γνωστή όταν ζήτησε άδεια, από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Καβάλας, να κάνει έρευνα για την κατάσταση του εδάφους στο τμήμα από τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα μέχρι τον Άγιο Σίλα.
– Επέλεξε την «βέλτιστη οικονομοτεχνικά λύση», όπως είπε ο εκπρόσωπος της στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
– Η λύση αυτή προβλέπει την κοπή περισσότερων δέντρων στο αισθητικό δάσος Αμυγδαλεώνα, απ’ ότι οι εναλλακτικές, οι οποίες είτε δεν είναι τεχνικά αποδεκτές, είτε αυξάνουν το κόστος του έργου.
– Επίσης, απ’ ότι κατάλαβα, δεν υπάρχει χάραξη που να μη χρειαστεί να κοπούν δέντρα.
– Η «χρυσή τομή», δηλαδή, είναι μία χάραξη, που θα είναι τεχνικά αποδεκτή, δεν θα εκτινάξει το κόστος του έργου και δεν θα κάνει μεγάλη ζημιά στο φυσικό περιβάλλον (κοπή δέντρων).
– Γιατί, ρε καρντάσια, δεν αποφασίσατε τη λύση αυτή πριν από τέσσερα-πέντε χρόνια, ώστε σήμερα να λειτουργεί ο δρόμος;

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ