Από την διοίκηση της «Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε.» λάβαμε την ακόλουθη διευκρίνιση επί άρθρου μας για το Kavala Port Center στην χερσαία ζώνη του λιμένα «Απόστολος Παύλος»: «Αναφορικά με το από 4/11/2021 άρθρο του κυρίου Κωνσταντίνου Κοϊβέρογλου, που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της ηλεκτρονικής εφημερίδας «Κ-ΤΥΠΟΣ», με τίτλο: «Είναι το Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ. το εμπόδιο, για να μην γίνει το Kavala Port Center», στο οποίο επί λέξει αναφέρεται πως η διευθύνουσα σύμβουλός μας «άφησε να εννοηθεί πως για να υλοποιηθεί το επενδυτικό σχέδιο του Kavala Port Center χρειάζεται και η βούληση του βασικού μετόχου της Ο.Λ.Κ. Α.Ε., δηλαδή του Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ.», θέλουμε να διευκρινίσουμε τα εξής: «Την 30/11/2011, το διοικητικό συμβούλιο της «Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε.» ενέκρινε την διακήρυξη και τους όρους ανοιχτού δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού με κλειστές προσφορές, για την ανάθεση με σύμβαση παραχώρησης και έργου με την επικεφαλίδα: «Μελέτη-ανακατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και εκμετάλλευση των παλαιών αποθηκών στον κεντρικό λιμένα Καβάλας ως χώρου εμπορικών δραστηριοτήτων, διασκέδασης, αναψυχής, πολιτισμού και εξυπηρέτησης λιμενικών λειτουργιών». Ο εν λόγω διαγωνισμός δημοσιεύθηκε με αριθμό διακήρυξης 268/2012. Μετά το πέρας της διαγωνιστικής διαδικασίας, οριστική ανάδοχος εταιρεία ανακηρύχθηκε η Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία «ΓΕΩΡΓΟΥΛΙΑΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» με έδρα την ΒΙ.ΠΕ. (Βιομηχανική Περιοχή) Καβάλας, δυνάμει της υπ’ αριθμ. 19/15-5-2012 απόφασης του διοικητικού συμβουλίου της Ο.Λ.Κ. Α.Ε.
Σε εκτέλεση της ανωτέρω απόφασης, εκδόθηκε η με αριθμό πρωτοκόλλου 700/8-6-2012 πράξη παραχώρησης, η οποία ενεκρίθη με την υπ’ αριθ. πρωτοκόλλου 8322.10/10/12/3-8-2012 πράξη της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου. Με την υπ’ αριθμ. 222/5-11-2012 απόφαση της διϋπουργικής επιτροπής αναδιαρθρώσεων και αποκρατικοποιήσεων (Φ.Ε.Κ. 2996/12-11-2012) μεταβιβάστηκαν από το ελληνικό Δημόσιο στην Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.» (Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ.) κατά πλήρη κυριότητα, οι μετοχές που αντιστοιχούν σε ποσοστό 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία «Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε.».
Από το σύντομο ιστορικό που παρατίθεται προκύπτει ότι, ολόκληρη η διαγωνιστική διαδικασία ολοκληρώθηκε, πριν την ανάληψη των μετοχών της Ο.Λ.Κ. Α.Ε. από την Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ. Α.Ε. Η τελευταία, μάλιστα, ως μέτοχος, ουδεμία σχέση, ή επιρροή, έχει στον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία μας διαχειρίζεται την συμβατική της σχέση με την ανάδοχο εταιρεία. Η μέτοχος εταιρεία συμμετέχει στα διοικητικά συμβούλια της Ο.Λ.Κ. Α.Ε. με δύο εκπροσώπους, από τα συνολικά επτά μέλη και ουδόλως εμπλέκεται με άλλο τρόπο στις συμβατικές μας σχέσεις με υποπαραχωρησιούχους. Με αυτά τα δεδομένα, καθίσταται σαφές ότι, δεν τίθεται κανένα ζήτημα ελλιπούς βουλήσεως του μετόχου μας για οποιαδήποτε επένδυση, πολύ δε περισσότερο, που ο σκοπός αυτού είναι ακριβώς η ανάπτυξη επενδύσεων, προκειμένου να ενισχυθεί συνολικά η οικονομία της πατρίδος μας, αλλά και οι κατά τόπους κοινωνίες με έργα ζωτικής σημασίας. Κλείνοντας, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι, παραμένουμε πάντοτε στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση, ή πληροφορία, ώστε να αποφεύγεται οποιαδήποτε παρερμηνεία».
Καταρχάς, χαιρόμαστε για τα αντανακλαστικά που έδειξε η διοίκηση της «Οργανισμός Λιμένα Καβάλας Α.Ε.» στο άρθρο μας. Μακάρι να έκανε το ίδιο και στην καταγγελία του πρώην διευθύνοντος συμβούλου της «Γεωργούλιας Α.Ε.», την οποία δημοσιεύσαμε πριν από μερικές εβδομάδες, σχετικά με το έργο στις παλιές αποθήκες του λιμανιού «Απόστολος Παύλος», ώστε να ενημερωθεί η τοπική κοινωνία γιατί, ενώ ο «ανάδοχος» πήρε την πολεοδομική άδεια το καλοκαίρι του 2019, δεν μπορεί να αρχίσει το έργο.
Από κει και πέρα, αναρωτιόμαστε πως μπορεί ο βασικός μέτοχος, που κατέχει μάλιστα το εκατό τοις εκατό (100%) του μετοχικού κεφαλαίου της Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία «Οργανισμός Λιμένος Α.Ε.», ουδεμία σχέση, ή επιρροή, έχει στον τρόπο με τον οποίο η «θυγατρική» εταιρεία διαχειρίζεται την συμβατική της σχέση με την ανάδοχο εταιρεία (Γεωργούλιας Α.Ε.). Ενώ, ο βασικός μέτοχος (Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ.) διαχειρίζεται πλήρως την παραχώρηση του λιμένα «Φίλιππος Β» σε ιδιώτη. Καταθέτουμε ένα μικρό απόσπασμα από παλιότερο δημοσίευμα (του Οκτωβρίου 2020) στον ιστότοπο τηλεοπτικού σταθμού πανελλήνιας εμβέλειας: «Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ.) ανακοίνωσε ότι, πέντε ενδιαφερόμενα μέρη υπέβαλαν εκδήλωση ενδιαφέροντος, για την υπο-παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του λιμένα «Φίλιππος Β», του «Οργανισμού Λιμένος Καβάλας Α.Ε.» (ΟΛΚ Α.Ε.). Οι σύμβουλοι αξιοποίησης του Ταμείου, αφού αξιολογήσουν τις υποβληθείσες εκδηλώσεις ενδιαφέροντος, θα υποβάλουν την εισήγησή τους προς το διοικητικό συμβούλιο του Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ. σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του διαγωνισμού (φάση δεσμευτικών προσφορών)».
Η απάντηση της Ο.Λ.Κ. Α.Ε. αναφέρει ότι: «ολόκληρη η διαγωνιστική διαδικασία ολοκληρώθηκε, πριν την ανάληψη των μετοχών της Ο.Λ.Κ. Α.Ε. από την Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ. Α.Ε.». Υπάρχει, μήπως, κάποια έγγραφη συμφωνία, μεταξύ του βασικού μετόχου και της «θυγατρικής» εταιρείας, που αναφέρει πως για όλες τις παραχωρήσεις στα λιμάνια, τα οποία διαχειρίζεται η «Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε.», που έγιναν πριν παραχωρηθεί το 100% του μετοχικού κεφαλαίου στο Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ., θα έχει λόγο μόνο το διοικητικό συμβούλιο της «θυγατρικής» εταιρείας; Ζητούμε συγνώμη, αλλά δυσκολευόμαστε να δεχτούμε ότι, ο βασικός μέτοχος έχει μία απλή εκπροσώπηση στο διοικητικό συμβούλιο της «θυγατρικής» εταιρείας και δεν χαράσσει την στρατηγική ανάπτυξης του ομίλου. Τότε, γιατί το Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ. εμπλέκεται στην παραχώρηση του λιμανιού «Φίλιππος Β» και την επιλογή του υποψήφιου επενδυτή θα κάνει το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου και όχι το διοικητικό συμβούλιο της Ο.Λ.Κ. Α.Ε.;
Η διευθύνουσα σύμβουλος, Άννα Θυσιάδου, μας είπε, ακόμα, πως τα σχέδια του Kavala Port Center εστάλησαν στην Διεύθυνση Κτηριακών και Λιμενικών Υποδομών του Υπουργείου ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής τον περασμένο Φεβρουάριο (μάλλον). Διανύουμε τον Νοέμβριο και η συγκεκριμένη Υπηρεσία δεν απάντησε αν εγκρίνει, ή όχι, τα σχέδια. Πόσος καιρός χρειάζεται για να εγκριθούν τα σχέδια, δεδομένου ότι υπάρχει η πολεοδομική άδεια; Η διοίκηση της Ο.Λ.Κ. Α.Ε. πόσο θα κάνει «υπομονή», για να λάβει την απάντηση της προαναφερθείσας Υπηρεσίας, προκειμένου να αρχίσει μία μεγάλη επένδυση στο λιμάνι «Απόστολος Παύλος», για την οποία υπάρχει έγκριση από τον Μάιο του 2012;