Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2018 στην αίθουσα συνεδριάσεων της Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης, η συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. Από τις αποφάσεις που ελήφθησαν ξεχωρίζουν: 1) η έγκριση του ετήσιου προγράμματος δράσης για το έτος 2019, 2) η έγκριση υποβολής πρότασης για ένταξη στο Ε.Σ.Π.Α. του έργου της ανακατασκευής της επαρχιακής οδού από το Κοπτερό έως τον Ίασμο στην Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης, 3) η έγκριση σύναψης προγραμματικής σύμβασης με την 4η Υγειονομική Περιφέρεια Μακεδονίας-Θράκης, για την ενεργειακή αναβάθμιση του Γενικού Νοσοκομείου Δράμας με πόρους από το Ε.Σ.Π.Α. της Περιφέρειας, 4) η έγκριση σύναψης προγραμματικής σύμβασης με το Επιμελητήριο Δράμας, για την ενεργειακή αναβάθμιση του κτιρίου του Επιμελητηρίου με πόρους του Ε.Σ.Π.Α. της Περιφέρειας, 5) η έγκριση δύο ψηφισμάτων, ενός σχετικά με την ίδρυση Νομικής Σχολής στην Πάτρα κι ενός σχετικά με το νέο αθλητικό νομοσχέδιο, για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των Τ.Ε.Φ.Α.Α.
Στην έναρξη της συνεδρίασης, ο περιφερειάρχης, Χρήστος Μέτιος, προέβη σε ανακοινώσεις. Ανακοίνωσε πως υπέβαλε πρόταση στο Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, ώστε η Περιφέρεια να διαθέσει πόρους από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι μελέτες για τέσσερα σημαντικά έργα, ένα στον πρωτογενή τομέα και τρία στον τομέα των οδικών μεταφορών.
Τρία εξ’ αυτών αφορούν την Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας. Συγκεκριμένα, στην μετατροπή του ημικόμβου Πέρνης σε πλήρη κόμβο, με στόχο την ταχύτερη και ασφαλέστερη πρόσβαση στο αεροδρόμιο «Μέγας Αλέξανδρος» των οχημάτων που κινούνται στην Εγνατία οδό με κατεύθυνση από τα ανατολικά. Σήμερα, όσοι κινούνται στην Εγνατία οδό από τα ανατολικά με κατεύθυνση προς το αεροδρόμιο και αντίθετα, χρησιμοποιούν τον ανισόπεδο κόμβο της Χρυσούπολης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, να διανύουν 4,3 χιλιόμετρα στην Εθνική οδό Καβάλας-Ξάνθης και να διέρχονται μέσα από κατοικημένες περιοχές. Με την μετατροπή του ημικόμβου σε πλήρη κόμβο, η σύνδεση με το αεροδρόμιο θα γίνει ταχύτερη και ασφαλέστερη.
Η δεύτερη μελέτη αφορά στον επαρχιακό δρόμο που οδηγεί στο αεροδρόμιο, συνολικού μήκους 6,25 χιλιομέτρων και έχει στόχο την αύξηση του πλάτους του, ώστε από τα 6 μέτρα που είναι σήμερα, να φτάσει τα 11,5 μέτρα, βελτιώνοντας την οδική ασφάλεια και την προσβασιμότητα στο αεροδρόμιο.
Η τρίτη μελέτη αφορά στην κατασκευή ανισόπεδου ημικόμβου στην περιοχή Οφρυνίου. Σκοπός της μελέτης είναι, να γίνει ταχύτερη η σύνδεση της Καβάλας με την παραλία Οφρυνίου (Τούζλα) μέσω της Εγνατίας οδού. Σήμερα, όσοι κινούνται στην Εγνατία οδό με κατεύθυνση από την Καβάλα προς το Οφρύνιο και αντίθετα, χρησιμοποιούν τον ανισόπεδο κόμβο Γαληψού διανύοντας 7,3 χιλιόμετρα τοπικού δικτύου και διερχόμενοι από κατοικημένες περιοχές. Με την κατασκευή ενός ημικόμβου στο Οφρύνιο, η σύνδεση με την παραλία Οφρυνίου θα μειωθεί χρονικά κατά το ήμισυ, ενώ θα βελτιωθεί η ασφάλεια. Οι παραπάνω μελέτες, θα χρηματοδοτηθούν από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ. και θα υλοποιηθούν από την Εγνατία Οδό Α.Ε.