Η Δημοτική Ενωτική Θασιακή Κίνηση, με υποψήφιο δήμαρχο τον Δημήτρη Θεοδωρίδη, απέστειλε δελτίο Τύπου, για τη θαλάσσια συγκοινωνία στις τοπικές πορθμειακές γραμμές, το οποίο αναφέρει τα εξής: «Είναι γνωστά τα προβλήματα που υπάρχουν στην πορθμειακή γραμμή Πρίνου Θάσου-Καβάλας. Φορείς και κάτοικοι της περιοχής, διαμαρτυρήθηκαν πολλές φορές τα τελευταία χρόνια, με πλήθος καταγγελιών και διαμαρτυριών στους αρμόδιους φορείς, για την απαξίωση και την πλήρη υποβάθμιση της πορθμειακής γραμμής. Όμως, η ακτοπλοϊκή αυτή γραμμή ήταν και εξακολουθεί να είναι ζωτικής σημασίας για το νησί της Θάσου, αλλά και για την πόλη της Καβάλας, αφού: α) είναι η μόνη που συνδέει το νησί απευθείας με την πρωτεύουσα του Νομού, που αποτελεί το διοικητικό κέντρο, με το οποίο η σύνδεση αποτελεί καθημερινή ανάγκη των κατοίκων της Θάσου, μετά και την κατάργηση των δημοσίων Υπηρεσιών και την μεταφορά των αρμοδιοτήτων τους στην πρωτεύουσα (π.χ. Δ.Ο.Υ., Ι.Κ.Α., Πολεοδομία, κ.ά.), β) εξυπηρετεί τις διακομιδές ασθενών από το Κέντρο Υγείας Πρίνου Θάσου στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας, γ) συνδέει απευθείας τη Θάσο με το εμπορικό κέντρο της περιοχής.
Οι ναυτιλιακές εταιρίες, όμως, που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, έχοντας ως κύριο γνώμονα τα κέρδη τους (βλ. τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις τους),απαξιώνουν τη γραμμή και αναγκάζουν τους κατοίκους της Θάσου, να χρησιμοποιούν υποχρεωτικά την (μοναδική) γραμμή ΛΙΜΕΝΑ ΘΑΣΟΥ-ΚΕΡΑΜΩΤΗΣ, με 30 προσεγγίσεις ημερησίως μόνο κατά τους χειμερινούς μήνες, μεταφέροντας παράλληλα και το αυτοκίνητό τους, προκειμένου να μεταβούν στην πόλη της Καβάλας και να επιστρέψουν. Έτσι, ο ναύλος μεγαλώνει και τα κέρδη τους αυξάνονται. Εκφράζοντας την έντονη αγανάκτησή μας, καταγγέλλουμε την απαράδεκτη τακτική των ναυτιλιακών εταιριών, που έχουν αφήσει τη γραμμή ΠΡΙΝΟΥ ΘΑΣΟΥ-ΚΑΒΑΛΑΣ με 2 δρομολόγια ημερησίως κατά τη χειμερινή περίοδο. Η τακτική τους αυτή, στρέφεται κατευθείαν ενάντια στα συμφέροντα του λαού της Θάσου και μάλιστα σε εποχές που αυτός δοκιμάζεται. Δεν μπορεί στην ακτοπλοϊκή γραμμή ΠΡΙΝΟΥ ΘΑΣΟΥ-ΚΑΒΑΛΑΣ να μην εκτελούνται δρομολόγια, ή αυτά να εκτελούνται ως υποχρέωση δημόσιας υπηρεσίας υποχρεωτικά επιβαλλόμενη από τον υπουργό Ναυτιλίας και να μην υπάρχουν απογευματινά δρομολόγια κατά τη χειμερινή περίοδο.
Στη γραμμή αυτή, είναι αναγκαία η εκτέλεση δρομολογίων με αξιόπλοα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία, με συνέχεια και τακτικότητα, ώστε να υπάρχει κάλυψη καθ’ όλη την ημέρα και καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, για να δοθεί τέλος στην ταλαιπωρία και οικονομική αφαίμαξη των Θασίων.
Επειδή δεν αμφισβητούμε την καλή πρόθεση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ώστε να βρίσκονται βιώσιμες λύσεις για τις ανάγκες διασύνδεσης της νησιωτικής και ηπειρωτικής Ελλάδας, καλούμε τον αρμόδιο υπουργό, αφού μελετήσει με προσοχή τις προτάσεις μας, που συμβαδίζουν με τα χρόνια αιτήματα των κατοίκων, των φορέων και των κινημάτων της περιοχής, να προχωρήσει άμεσα στην εφαρμογή μιας ρεαλιστικής λύσης:
Μέρος της αρμοδιότητας που αποφασίζει τον προσδιορισμό των ακτοπλοϊκών δρομολογίων μέσα στη χωρική αρμοδιότητα της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ., να περιέλθει σε επιτροπή, όπου τον κύριο ρόλο του συντονιστή θα έχει ο θεσμός της περιφερειακής αυτοδιοίκησης. Μία τέτοια επιτροπή, με τη συμμετοχή και του Λιμεναρχείου Καβάλας, των Δήμων και φορέων της Περιφερειακής Ενότητας που έχουν αυτό το μεταφορικό αντικείμενο (Επιμελητήρια, Εμπορικοί Σύλλογοι, φορείς τουρισμού κ.λπ.), θα ήταν σε θέση να δίνει καλύτερες και ταχύτερες λύσεις, με τη συμβολή και τη συμμετοχή και των ακτοπλοϊκών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.
Ήρθε ο καιρός, να ξεπεράσουμε το σύνδρομο του υπερσυγκεντρωτισμού της δημόσιας διοίκησης. Μέχρις ότου θεσμοθετηθεί μία τέτοια αλλαγή του καθεστώτος προσδιορισμού των ακτοπλοϊκών δρομολογίων στην περιοχή μας, καλούμε τον υπουργό Ναυτιλίας: α) να συνεχίσει να επιβάλει ως υποχρέωση δημόσιας υπηρεσίας σε όλους ανεξαιρέτως τους πλοιοκτήτες που αιτούνται τη δρομολόγηση των πλοίων τους στη γραμμή ΛΙΜΕΝΑ ΘΑΣΟΥ-ΚΕΡΑΜΩΤΗΣ, την εκτέλεση των δρομολογίων στη γραμμή ΠΡΙΝΟΥ ΘΑΣΟΥ-ΚΑΒΑΛΑΣ, προκειμένου να εξυπηρετηθεί το δημόσιο συμφέρον με την πλήρη συνεχόμενη και τακτική εξυπηρέτηση του μεταφορικού έργου, όταν αυτό δεν ικανοποιείται με τις υπάρχουσες δηλώσεις δρομολόγησης των ναυτιλιακών εταιρειών, β) να προβλέψει ποινές αποκλεισμού πλοιοκτήτριας εταιρίας από τη δρομολόγηση πλοίων της στη γραμμή ΛΙΜΕΝΑ ΘΑΣΟΥ-ΚΕΡΑΜΩΤΗΣ σε επόμενη δρομολογιακή περίοδο, αν αθετήσει τις υποχρεώσεις που ανέλαβε αναφορικά με την τήρηση των δρομολογίων του χειμώνα στη γραμμή ΠΡΙΝΟΥ ΘΑΣΟΥ-ΚΑΒΑΛΑΣ, ανεξαρτήτως αιτίας, γ) να υποχρεώσει τις ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, να πραγματοποιούν τουλάχιστον τέσσερα (4) δρομολόγια στη γραμμή ΠΡΙΝΟΥ ΘΑΣΟΥ-ΚΑΒΑΛΑΣ κατά τη χειμερινή περίοδο.
Εμείς, η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΘΑΣΙΑΚΗ ΚΙΝΗΣΗ (Δ.Ε.ΘΑ.Κ), καλούμε όλους τους κατοίκους και τους φορείς της Θάσου, όπως και κάθε ενδιαφερόμενο, να πλαισιώσουν τις προσπάθειές μας και δεσμευόμαστε ότι μία από τις προτεραιότητές μας ως νέα διοίκηση του Δήμου Θάσου, εφόσον μας επιλέξουν οι συμπολίτες μας, θα είναι να συνεχίσουμε και να εντείνουμε τον αγώνα για την εξεύρεση μιας οριστικής και ρεαλιστικής λύσης, που θα αναβαθμίσει την ακτοπλοϊκή γραμμή ΠΡΙΝΟΥ ΘΑΣΟΥ-ΚΑΒΑΛΑΣ, για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων όλου του νησιού μας».