Στο πλαίσιο του αναπτυξιακού συνεδρίου, που διεξάγεται στην Κομοτηνή, η παράταξη του Δήμου Καβάλας «Ο Τόπος της Ζωής μας», δια του επικεφαλής Μάκη Παπαδόπουλου, κατέθεσε την ακόλουθη παρέμβαση: «Η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, έχει το πλεονέκτημα να διαθέτει τη δυνατότητα δημιουργίας και λειτουργίας δύο κόμβων συνδυασμένων μεταφορών στην Καβάλα και την Αλεξανδρούπολη. Η λειτουργία τους είναι συμφέρον, όχι μόνο τοπικό και περιφερειακό, όχι μόνο εθνικό, αλλά και ευρωπαϊκό.

Οι κόμβοι βρίσκονται στο νοτιοανατολικό άκρο της Ευρώπης, με τεράστια ενδοχώρα, θαλάσσια είσοδο-έξοδο για τις μεταφορές Ευρώπης-Ανατολής και ταυτόχρονα, θα μπορούν να παίξουν τον ρόλο εναλλακτικής οδού, αναφορικά με την παράκαμψη των Δαρδανελλίων. Συχνά, η συζήτηση σε τοπικό επίπεδο για τη δημιουργία των δύο κόμβων αποπροσανατολίζεται από διλήμματα του τύπου: «Ποιον από τους δύο;». Η απάντηση είναι ότι χρειάζονται και οι δύο.

Δεν είναι θέμα της Καβάλας, ή της Αλεξανδρούπολης, ή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, είναι θέμα εθνικής πολιτικής. Οι δύο κόμβοι, για να είναι αποτελεσματικοί στο μέγιστο βαθμό, οφείλουν να εξυπηρετούνται από ένα δίκτυο χερσαίων μεταφορικών δικτύων. Στα ήδη υπάρχοντα δίκτυα, πρέπει να προστεθεί μία νέα πρόταση, η σιδηροδρομική σύνδεση Κομοτηνή-Ποντγκόβα-Βουλγαρία, μία εφικτή σύνδεση, καθώς απαιτεί μόνο τριάντα πέντε χιλιόμετρα νέου σιδηροδρομικού δικτύου μεταξύ Κομοτηνής-Ποντγκόβα. Η σύνδεση αυτή, μπορεί να κατασκευαστεί άμεσα και να λειτουργήσει εναλλακτικά στη σύνδεση Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο-Βουλγαρία και καταλήγει στο Ρούσε, στο λιμάνι του Δούναβη. Υπάρχει, ήδη, η πολύ θετική εμπειρία του οδικού άξονα Κομοτηνή-Νυμφαία-Μακάζα.

Για την Καβάλα, ο οδικός άξονας Ε61 Καβάλα-Δράμα-Σέρρες, είναι κρίσιμο αναπτυξιακό στοίχημα. Μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία ενός ενιαίου οικονομικού χώρου, με πληθυσμό τουλάχιστον εκατόν πενήντα χιλιάδων κατοίκων, περίπου και συμπληρωματικότητα σε παραγωγικούς τομείς, υποδομές μεταφορών, υγείας και παιδείας. Ο οδικός άξονας Ε61:

  • είναι χαρακτηρισμένος διευρωπαϊκός άξονας και άρα μπορεί να χρηματοδοτηθεί από τα κοινοτικά και διαρθρωτικά προγράμματα
  • συνδέει το αναπτυξιακό δίπολο Δράμας-Καβάλας και τις Σέρρες, με τον διευρωπαïκό οδικό άξονα EAST-WEST Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας-Σόφια-ανατολική, κεντρική και βόρεια Ευρώπη, με άμεσα οφέλη στην ενίσχυση της τουριστικής κίνησης
  • συνδέει τη Δράμα με τη Θεσσαλονίκη τόσο μέσω Σερρών, που είναι και ο πιο κοντινός δρόμος, όσο και μέσω Αμφίπολης
  • συνδέει το εμπορικό λιμάνι και το αεροδρόμιο της Καβάλας, με τον διευρωπαϊκό οδικό άξονα EAST-WEST προς ανατολική και βόρεια Ευρώπη, δίνοντας εναλλακτική λύση στις μεταφορές προϊόντων, σε σχέση με το εμπορικό λιμάνι και το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης
  • συνδέει τα δύο αστικά κέντρα της Δράμας και της Καβάλας, με ένα γρήγορο και ασφαλή δρόμο, μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο μετάβασης από το ένα στο άλλο στα είκοσι λεπτά

Η μελετητική ωριμότητα του οδικού άξονα Ε61 μπορεί και πρέπει να συνδυαστεί με την παράλληλη ωρίμανση της οδικής σύνδεσης Δράμας-Αμφίπολης, η οποία πρέπει να ενταχθεί οργανικά στον άξονα Ε61 ως κάθετος άξονας. Η αναβάθμιση του εμπορικού λιμένα της Καβάλας και γενικά η ολοκλήρωση των λιμενικών υποδομών του Νομού Καβάλας, είναι επιτακτική ανάγκη να προχωρήσουν, ώστε να παίξουν τον ρόλο που τους αξίζει σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Τέλος, είναι σημαντικές για την Καβάλα, η αξιοποίηση του αεροδρομίου του Αμυγδαλεώνα και φυσικά η κατασκευή της περιμετρικής οδού της Καβάλας, έργο ξεχασμένο, αλλά πολύτιμο τόσο για την εσωτερική λειτουργία της πόλης, αλλά και ως εναλλακτική στην Εγνατία οδό».

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ